Σάββατο, 18 Σεπτεμβρίου 2021 - Αθήνα: 34,7 C Weather icon (αίθριος καιρός)

ΜΕΓΑλες αποδόσεις από τις επενδύσεις σε αντισηπτικά και μάσκες


Σχόλια

Η ισχυρή ζήτηση προϊόντων προσωπικής υγιεινής εν μέσω πανδημίας, κυρίως χειρουργικών μασκών και αντισηπτικών, αποτυπώθηκε με διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων και κερδοφορίας στις οικονομικές καταστάσεις της ΜΕΓΑ Προϊόντα Ατομικής Υγιεινής Α.Ε.

Η εταιρεία που έκανε το Babylino ένα από τα 60 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα, ανέπτυξε περαιτέρω την γκάμα της στις κατηγορίες αντισηπτικών ενώ επέκτεινε τη δραστηριότητά της στις μάσκες μιας χρήσης.

Η κερδοφορία της εταιρείας εκτοξεύθηκε το 2020, σημειώνοντας αύξηση που πλησίασε το 60% συγκριτικά με τα αποτελέσματα του 2019. Ειδικότερα, τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 14,651 εκατ. ευρώ, με αύξηση 57,8% σε σχέση με τα κέρδη 9,283 εκατ. ευρώ του 2019. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων ανήλθαν σε 21,363 εκατ. ευρώ από 15,714 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, ενώ ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 228,677 εκατ. ευρώ με αύξηση 12,4%. Τα αποθέματα της εταιρείας διαμορφώνονται σε 22,17 εκατ. ευρώ από 17,9 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, οι εμπορικές απαιτήσεις σε 38,3 εκατ. ευρώ από 36,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις και τα διαθέσιμα της εταιρείας ανήλθαν σε 58,3 εκατ. ευρώ και 9,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Τα στοιχεία των οικονομικών καταστάσεων επιβεβαιώνουν τους στόχους της ελληνικής εταιρείας, η οποία ξεκίνησε το 1981 ως παραγωγός ωτοκαθαριστών (tipers) και έχει εξελιχθεί σε μια από τις μεγαλύτερες παραγωγικές μονάδες προϊόντων προσωπικής υγιεινής στην Ευρώπη, με τον ιδρυτή της Κωνσταντίνο Βιτουλαδίτη να παραμένει σήμερα στο τιμόνι ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος.

Το 2020 οι επενδύσεις της ΜΕΓΑ ξεπέρασαν τα 21 εκατ. ευρώ, όπως και την προηγούμενη χρονιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι ολοκλήρωσε επένδυση περί τα 2,5 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη μίας νέας γραμμής παραγωγής χειρουργικών μασκών μιας χρήσης, αποκτώντας θέση σε μια αγορά που αναπτύσσεται με ισχυρούς ρυθμούς εν μέσω πανδημίας. Έτσι αυξήθηκε κατά 12% το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας, στα 672 άτομα από 595 ένα χρόνο πριν, ενώ στη δεκαετία 2010-2020 οι εργαζόμενοι αυξήθηκαν κατά 160%.

Η νέα μονάδα παραγωγής, που ξεκίνησε με δυναμικότητα 200 εκατ. μάσκες ετησίως, υιοθετεί υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και χρησιμοποιεί ευρωπαϊκής προέλευσης πρώτες ύλες ενώ εξασφαλίζει ανέπαφη παραγωγή, με αυστηρά πρωτόκολλα ποιοτικού ελέγχου. Τα νέα προϊόντα έρχονται να ενισχύσουν ένα ήδη ευρύ προϊοντικό χαρτοφυλάκιο σε είδη ατομικής προστασίας και υγιεινής όπως η αντιβακτηριακή λοσιόν αλλά και τα αντισηπτικά μαντηλάκια, στα οποία το μερίδιο της εταιρείας ανέρχεται σε 59%.

Σημειώνεται ότι η ΜΕΓΑ με τα σήματά της (EveryDay, Pöm Pon, BabyCaré, Babylino, Tipers, Wet Hankies, ΜΕΓΑ, Sani) είναι τοποθετημένη σε όλες τις βασικές κατηγορίες προσωπικής υγιεινής, κατέχοντας ηγετική θέση στην ελληνική αγορά με μερίδια από 49% (στις σερβιέτες) μέχρι 60% (στο βαμβάκι). Επίσης εξάγει τα προϊόντα της σε 35 χώρες και πραγματοποιεί παραγωγές σημαντικών ευρωπαϊκών επώνυμων προϊόντων μέσω συμβάσεων contract manufacturing. Το 2020 το 41% του τζίρου ήταν εξαγωγές.

 

Σχόλια:

Δείτε επίσης

Γνώση στερνή
Γνώση στερνή