Καθιερώνεται νέο σύστημα με το οποίο θα διενεργούνται online πολλαπλοί έλεγχοι κάθε χρόνο
Στην άκρη βάζει το ΥΠΟΙΚ το αναποτελεσματικό σύστημα διασταυρώσεων που ισχύει σήμερα το οποίο δεν έχει εμποδίσει να κυκλοφορούν στους δρόμους πάνω από μισό εκατομμύριο ανασφάλιστα οχήματα.
Με νομοσχέδιο που καταθέτει προς δημόσια διαβούλευση μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα, καθιερώνεται νέο σύστημα με το οποίο θα διενεργούνται online πολλαπλοί έλεγχοι κάθε χρόνο (ενδεχομένως ανά 3 ή 4 μήνες σε πρώτη φάση ή και συχνότερα στη συνέχεια κάθε 1-2 μήνες) αντί για μία φορά στα 5 ή 10 χρόνια, όπως συνέβαινε πρακτικά μέχρι τώρα.
Με το ίδιο νομοσχέδιο, αλλαγές έρχονται και στα πρόστιμα που επιβάλλονται για αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο από ΚΤΕΟ.
Το 2013, στο πλαίσιο Ευρωπαϊκής Οδηγίας και τότε, θεσπίστηκε για πρώτη φορά σύστημα ηλεκτρονικών ελέγχων για οχήματα που έχουν δηλωθεί σε κυκλοφορία αλλά δεν είχαν ασφαλιστική κάλυψη. Υπό την απειλή προστίμων, το μέτρο στάθηκε αφορμή να ασφαλιστούν άμεσα 300.000 ΙΧ αυτοκίνητα, φορτηγά και μοτοσυκλέτες, που κυκλοφορούσαν ανασφάλιστα.
Το μέτρο ατόνησε, όμως, στη συνέχεια. Το 2018 έγινε διασταύρωση, που εντόπισε 385.000 ιδιοκτήτες να μην έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους. Άλλη μια διασταύρωση το 2019 είχε μάλλον πενιχρά αποτελέσματα, αφού ελάχιστοι από όσους εντοπίστηκαν υποχρεώθηκαν τελικά να ασφαλιστούν.
Πρωταρχική αιτία της αποτυχίας εφαρμογής των ελέγχων θεωρήθηκε το ότι γίνονταν χειροκίνητα και τα αρχεία των συναρμοδίων υπηρεσιών και υπουργείων δεν ήταν ορθά επικαιροποιημένα και προσβάσιμα.
Για να ξεπεραστούν τα προβλήματα, ετοιμάζεται νέο νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί στο β΄εξάμηνο της χρονιάς και καθιερώνει ότι οι έλεγχοι θα γίνονται ψηφιακά.
Εκτός από τον τρόπο ελέγχου, αλλάζει και ο τρόπος επιβολής των κυρώσεων, ώστε να μη μένει ανεφάρμοστο το μέτρο.
Σήμερα οι παραλείψεις ασφάλισης οχημάτων, εντοπίζονται μόνο από τυχαίους επιτόπιους ελέγχους της Ελληνικής Αστυνομίας.
Οι νέες διατάξεις θα κατατεθούν σε σχέδιο νόμου του ΥΠΕΘΟ, με τίτλο «Ενσωμάτωση Οδηγίας 2021/2118 για την υποχρεωτική ασφάλιση ευθύνης από την κυκλοφορία (Motor Insurance Directive – MID)». Θα θεσπίζεται η περιοδικότητα των ελέγχων για να διενεργούνται τακτικά και σε μόνιμη βάση μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων, τουλάχιστον κάθε τρεις μήνες ή και συχνότερα.
Με βάση στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, τουλάχιστον 500.000 οχήματα κυκλοφορούν σήμερα ανασφάλιστα. Ο νέος μηχανισμός εντοπισμού ανασφάλιστων οχημάτων θα μπορεί να εντοπίζει άμεσα ποια είναι αυτά και οι ιδιοκτήτες τους.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Economist: Οι οικονομίες με τις καλύτερες επιδόσεις για το 2025 – Στην 6η θέση η Ελλάδα
- Οι αγρότες έκλεισαν το αεροδρόμιο του Ηρακλείου – Ανεστάλη η λειτουργία του
- Πτήση MH370: Δικαστήριο του Πεκίνου δίνει εντολή για αποζημιώσεις
- Πιερρακάκης με Λεσκύρ (Γάλλος ΥΠΟΙΚ) για διευκόλυνση επενδύσεων στις ΜμΕ
- Εγκαίνια του νέου καταστήματος My market στην Καλλιθέα
- Γερμανία: Σε υψηλό δεκαετίας θα εκτοξευθούν οι πτωχεύσεις εταιρειών το 2025
- ΕΚΤΕΡ: Ετήσια δωρεά συντήρησης του Κέντρου Φροντίδας ΑμεΑ στο Ελληνικό
- Συγκεντρώσεις αγροτών: Σοβαρά επεισόδια σε Ηράκλειο και Χανιά με χημικά και πετροπόλεμο
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








