Νέα

Αχιλλέας Κανάρης: Οι πρώτες δηλώσεις του νέου CEO της Vodafone Ελλάδος – Απόγονος του μπουρλοτιέρη «δεν θα μπορούσα να μην είμαι έτοιμος για μάχες»

Ο Αχιλλέας Κανάρης, νέος διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος, άνοιξε τα χαρτιά του μετά την ανάληψη της θέσης από τον περασμένο Απρίλιο.

Δεν πουλιέται η εταιρεία - Θα κάνουμε εξαγορές στον κλάδο της πληροφορικής - Θα μπούμε στην Άμυνα - Τι απάντησε για την επιθετική είσοδο της ΔΕΗ στον κλάδο τηλεπικοινωνιών

Με ρεαλισμό και αισιοδοξία στο μέλλον της Vodafone Ελλάδος, ο νέος CEO της εταιρείας, Αχιλλέας Κανάρης (αντικατέστησε τον Χάρη Μπρουμίδη, από την 1η Απριλίου 2025) πραγματοποίησε τις πρώτες επίσημες δηλώσεις του την Πέμπτη 10 Ιουλίου σε ενημερωτική εκδήλωση, πλαισιωμένος από την απερχόμενη αντιπρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου κυρία Μαρία Σκάγκου (αποχωρεί από την εταιρεία στο τέλος του Ιουλίου μετά από 11 χρόνια).

«Είναι η εταιρεία που αγάπησα, αλλά έκλεισε ένας κύκλος», δήλωσε η κυρία Σκάγκου, καλωσορίζοντας με συγκίνηση τον κ. Κανάρη, τον οποίο χαρακτήρισε ως έναν «εξαιρετικό εμπορικό διευθυντή με διεθνή εμπειρία και μεγάλη συμβολή στην πορεία της Vodafone στη Ρουμανία, σε μια δύσκολη γεωπολιτικά αγορά» (σ.σ. λόγω το ότι η χώρα ήταν δίπλα σε εμπόλεμη ζώνη, αφού συνορεύει με την Ουκρανία).

Ο κ. Κανάρης εργάζεται στη Vodafone από το 2009, έχοντας προηγουμένως εμπειρία στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στη συνέχεια εργάστηκε για την Vodafone Αλβανίας και Ρουμανίας. Με σταθερό βλέμμα στο μέλλον, ξεδίπλωσε το όραμά του για την ελληνική αγορά και το ευρύτερο ευρωπαϊκό τηλεπικοινωνιακό τοπίο.

Η ευρωπαϊκή τηλεπικοινωνιακή αγορά: Ένα «χαμένο στοίχημα»
Ο κ. Κανάρης δεν μάσησε τα λόγια του, ξεκινώντας την ενημέρωση από την κατάσταση του ευρωπαϊκού κλάδου. «Το στόρι της Ευρώπης τα τελευταία 15 χρόνια δεν είναι πετυχημένο. Σε σχέση με τις ΗΠΑ και την Κίνα, δεν υπήρξε ανάλογη επενδυτική δυναμική», τόνισε.

Ανέδειξε ως κρίσιμα προβλήματα: α) την απουσία οικονομιών κλίμακας για μεγάλες επενδύσεις όπως έγιναν σε ΗΠΑ και Κίνα. Ανέφερε ότι μέσος ευρωπαϊκός πάροχος εξυπηρετεί μόλις 5 εκατ. πελάτες, σε αντίθεση με 107 εκατ. στις ΗΠΑ και 460 εκατ. στην Κίνα,

β) μίλησε για την αποσπασματική ρύθμιση στο φάσμα, γ) για τις ανισότητες στους κανόνες ανταγωνισμού και δ) την ανάγκη για μια ευρωπαϊκή στρατηγική μετάβασης από τον χαλκό στην οπτική ίνα.

Ολα τα παραπάνω θα διαμορφώσουν το μέλλον του κλάδου στην Ευρώπη.

Δεν είναι επί ίσοις όροις ο ανταγωνισμός
Έδωσε έμφαση στο κομμάτι του ανταγωνισμού, λέγοντας ότι δεν είναι επί ίσοις όροις. Ειδικά στην Ελλάδα η φορολογία δεν είναι ίδια στις συνδέσεις π.χ. το starlink δεν φορολογείται ενώ υπάρχουν ανισότητες και στη συνδρομητική τηλεόραση.
Ωστόσο, εξέφρασε αισιοδοξία: «Το κλίμα φαίνεται να αλλάζει στις Βρυξέλλες σε ότι αφορά τις συγκεντρώσεις ενώ δεν γίνονται πλέον νέοι διαγωνισμοί με νέους παίκτες για το φάσμα αλλά υπάρχει μία τάση να ανανεώνονται υφιστάμενες συμφωνίες.
Επίσης, ανέφερε πως η Vodafone στη Ρουμανία σχεδιάζει την εξαγορά της Deutsche Telekom Ρουμανίας, που δείχνει μία στροφή προς την συγκέντρωση του κλάδου.

Η Vodafone Ελλάδος σήμερα: Μια «καλή αγορά» με προοπτικές
Απαντώντας σε ερώτηση για πιθανή αποχώρηση του ομίλου από την Ελλάδα, ο κ. Κανάρης ήταν σαφής: «Δεν πουλάμε την Ελλάδα. Είναι μια καλή αγορά, με καλές αποδόσεις και σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης» (σ.σ. οι τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείες παρουσιάζουν μικρές ζημιές, αλλά όπως διευκρίνισε ο κ. Κανάρης στο περιθώριο της εκδήλωσης, λειτουργικά οι αποδόσεις είναι καλές και μπορεί να βελτιωθούν).

Παρά τα εμπόδια – όπως η υπερφορολόγηση σε κινητή και σταθερή, οι καθυστερήσεις στις άδειες και η ανάγκη εξορθολογισμού της ρύθμισης σταθερών δικτύων – η εταιρεία προχωρά σε σημαντικές επενδύσεις:

  • Οπτική ίνα: Στόχος τα 860.000 σπίτια μέχρι το τέλος του 2027 (από 360.000 σήμερα και εκτίμηση γιοα 500.000 νοικοκυριά έως το τέλος του 2025).
  • 5G: Ήδη στο 94% πληθυσμιακή κάλυψη.
  • Υποβρύχιες υποδομές: Σύνδεση 10 νησιών με υπερσύγχρονες υποδομές.
  • Επενδύσεις 2024–2029: 1 δισ. ευρώ (σ.σ. για το θέμα των επενδύσεων και άλλοι δημοσιογράφοι σχολίασαν ότι δεν υπάρχει αντιστοιχία μεταξύ αυτών που η διοίκηση ανακοινώνει και αυτών που εμφανίζονται στις οικονομικές καταστάσεις. Το γεγονός είχε αναδείξει παλαιότερα το Finacialreport.gr επί της προηγούμενης διοίκησης Μπρουμίδη, η οποία δεν είχε απαντήσει σε σχετικό ερώτημα).

Η μετάβαση στη σταθερή σύνδεση μέσω fiber και η στροφή των πελατών από καρτοκινητή σε συμβόλαια θεωρούνται βασικοί μοχλοί ανάπτυξης. «Το Vodafone TV είναι success story, αν και χωρίς αθλητικό περιεχόμενο», σημείωσε ενώ ανέφερε ότι είναι σε συζητήσει με την Disney για παράταση της συνεργασίας μετά το 2026.

Σε αντίθεση με πολλούς παρόχους στην Ευρώπη που είναι υπερδανεισμένοι, η Vodafone διαθέτει υγιή οικονομική βάση. «Έχουμε τη δυνατότητα να επενδύσουμε και να διατηρήσουμε τα μερίσματα. Ο ισολογισμός μας το επιτρέπει», ανέφερε, μιλώντας για τον ισολογισμό του μητρικού ομίλου, δηλαδή της Vodafone PLC.

Αναφέρθηκε και στη στρατηγική του ομίλου, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει απλοποιήσει τη λειτουργία του, αποχωρώντας από αγορές όπου οι αποδόσεις ήταν αρνητικές όπως η Ισπανία και η Ιταλία, λέγοντας ότι πήρε σκληρές αποφάσεις.

Επίσης, ανέφερε ότι όμιλος έχει γίνει πιο εξωστρεφής και είναι ανοιχτός σε συνεργασίες. «Εχουμε κανει joint ventures, συνεργασίες στο κομμάτι των υποδομών» και αυτό θα συνεχιστεί.

Ψηφιακή μετάβαση, ICT και άμυνα: Το μέλλον των υπηρεσιών
Ειδικότερα για την Ελλάδα, ανέφερε ότι η σταθερή αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς. Τα συμβόλαια μεγαλώνουν, υπάρχει τάση πανευρωπαϊκή από την καρτοκινητή στα συμβόλαια. Η καρτοκινητή  βαίνει μειούμενη. Στους εταιρικούς πελάτες έχει γίνει εξαιρετική δουλειά ειδικά στο κομμάτι των ψηφιακών κυβερνητικών έργων, δηλαδή των έργων που χρηματοδοτούνται από το RRF και σε αυτό το κομμάτι «θα κοιτάξουμε συνεργασίες».

Ο κ. Κανάρης ξεκαθάρισε ότι η Vodafone σκοπεύει να διευρύνει τη δράση της πέρα από τις παραδοσιακές τηλεπικοινωνίες. «Το ICT έχει δώσει καλά αποτελέσματα. Έχουμε υλοποιήσει πάνω από 30 ψηφιακά έργα δημοσίου ύψους 325 εκατ. ευρώ, και αναμένουμε άλλα 200 εκατ. μέχρι την ολοκλήρωση του RRF» (σ.σ. το RRF είναι έργα που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης) .

Παράλληλα, επεσήμανε πως η εταιρεία «βλέπει ευκαιρίες» και στον τομέα της άμυνας, όπου σχεδιάζονται συνεργατικά σχήματα.

Ειδικότερα για το κομμάτι του ICT (Information and Communication Technology) ανέφερε ότι η εταιρεία απέκτησε τεχνογνωσία από τα έργα του RRF, αλλά τώρα που τελειώνει το Ταμείο Ανάκαμψης (σ.σ. από το 2027)  η εταιρεία πρέπει να δει το κομμάτι της άμυνας «όπου εκεί θα παίξουμε σε σχήματα συνεργατικά».

Για το retail ανέφερε: «Δεν υπάρχουν σεισμικές αλλαγές στο πλάνο μας. Δουλεύουμε την εμπειρία του πελάτη, ξέρουμε που πρέπει να επενδύσουμε στο κομμάτι της τεχνολογίας, εκεί που ξοδεύει η οικογένεια για να αγοράζει τεχνολογία από εμάς». Συμπλήρωσε ότι   θα υπάρξουν αλλαγές και στα καταστήματα.

Στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, ανέφερε ότι η  Vodafone εστιάζει στην εξυπηρέτηση του πελάτη – έχει ήδη λανσάρει το bot εξυπηρέτησης πελατών «Τόμυ»  – αι πειραματίζεται με εσωτερικές εφαρμογές εξοικονόμησης κόστους. Γενικότερα, έχουν δει ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, μπορεί να επιφέρει μείωση κόστους 20%.

Προκλήσεις: Η ανταγωνιστικότητα και οι νέοι «παίκτες»

Αναγνωρίζοντας την πίεση από εναλλακτικούς παρόχους όπως το Starlink, ο κ. Κανάρης διατύπωσε την εκτίμηση οι συνδρομητές του Starlink στην Ελλάδα ανέρχονται σε περίπου 60.000 (σ.σ. πριν μερικούς μήνες ο CEO του OTE, Κώστας Νεμπής είχε μιλήσει γαι 30.000 συνδρομητές).

Γενικότερα για την ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών είπε πως «η Ελλάδα δεν είναι αγορά που μπορεί να αντέξει πολλούς παίκτες. Αν ήμουν επενδυτής και ήθελα να μπω σήμερα, δεν θα έβγαινε το business plan», δήλωσε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι ο ανταγωνισμός πρέπει να διασφαλίζει τη δυνατότητα επένδυσης στις υποδομές.

Επικέντρωση στον πελάτη και επαναπροσδιορισμός retail
Ο κ. Κανάρης έδωσε έμφαση στη στρατηγική ενίσχυσης των retail σημείων με νέες υπηρεσίες και προϊόντα, πέρα από τις παραδοσιακές συνδέσεις, με χαρακτηριστική την καμπάνια «Flex». Όπως είπε, «θέλουμε οι οικογένειες να ψωνίζουν από εμάς όχι μόνο συνδέσεις αλλά και συσκευές και άλλες υπηρεσίες».

Για την επιθετική πολιτική της ΔΕΗ
Απαντώντας για την επιθετική πολιτική της ΔΕΗ η οποία εισήλθε στον κλάδο της σταθερής τηλεφωνίας και του ίντερνετ με πολύ χαμηλές τιμές δήλωσε:
«Παρακολουθούμε τη ΔΕΗ και οφείλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί.»
Αφησε να εννοηθεί ότι αυτό δεν είναι καλό, διότι έτσι χάνεις την ικανότητα να επενδύσεις σε υποδομές, Συγκεκριμένα, ανέφερε πως «ο λόγος που η Ευρώπη είναι εκεί, είναι γιατί μπήκαν νέοι παίκτες και έριξαν τις τιμές. Εμείς ως VODAFONE θελουμε να προστατέψουμε την δυνατότητα να επενδύσουμε στις υποδομές».

Πρόσθεσε, ότι «δεν είμαι σε θέση να σας πως εάν θα κάνουμε τέτοιες προσφορές», αλλά γενικά «η Ελλάδα δεν είναι αγορά που χωρά πολλούς παίκτες. Αν ήμουν επενδυτής και ήθελα να μπω στη χώρα δεν βγαίνει το business plan. Η αγορά θα πάει σε δύο παίκτες ενώ αυτή τη στιγμή η ΔΕΗ δεν είναι προς το παρόν στην κινητή τηλεφωνία». 

Ρωτήθηκε για τα data centers και απάντησε πως είναι μία καλή αγορά αλλά προ το παρόν δεν έχουμε κάτι να πούμε.

Για τις εξαγορές εταιρειών στον κλάδο του ICT  δήλωσε ότι έχουμε κοιτάξει κάποιες περιπτώσεις αλλά δεν έχουμε καταλήξει. Δεν πάμε να αγοράσουμε μια εταιρεία για να εξυπηρετήσει μόνο την Ελλάδα αλλά θα την κανει το Group.

Κλείνοντας την ενημερωτική εκδήλωση, σε σχετική ερώτηση εάν έχει ιστορική καταγωγή λόγω του επωνύμου, του απάντησε ότι είναι «ναι, είμαι απόγονος του μπουρλοτιέρη Κανάρη και δεν θα μπορούσα να μην είμαι έτοιμος για μάχες».

Αναμφίβολα, ο Αχιλλέας Κανάρης αναλαμβάνει την ηγεσία της Vodafone Ελλάδος σε μια κρίσιμη, συγκυρία. Με στρατηγικό σχέδιο, τεχνολογικό όραμα και οικονομική σταθερότητα, φιλοδοξεί να οδηγήσει την εταιρεία σε ένα νέο κεφάλαιο σταθερότητας πρώτα και μετά ανάπτυξης.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu