Επιχειρήσεις

Άκτωρ Παραχωρήσεις – Hitachi και η ιταλική δημόσια ΑΤΜ διεκδικούν τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης – ΣΔΙΤ αξίας 292 εκατ. ευρώ

Financialreport.gr

Δύο φορείς υπέβαλαν το πρωί φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό ΣΔΙΤ, αξίας 292 εκατ. ευρώ, για την ανάθεση σε ιδιώτη της 11ετούς σύμβασης συντήρησης και λειτουργίας του Μετρό της  Θεσσαλονίκης.

_x000D_

Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Hitachi και την ιταλική AZIENDA TRANSPORTI MILANESI (ATM) με την Egis, δημοτικό φορέα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς του Μιλάνου.

_x000D_

Όσον αφορά τους Έλληνες μνηστήρες που δεν υπέβαλαν εν τέλει προσφορά, παρά τα όσα είχαν διαρρεύσει, αυτοί ήταν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑΑΒΑΞMytilineosIntrakat και Κοπελούζος.

_x000D_

Από την άλλη πλευρά οι ξένοι πιθανοί ενδιαφερόμενοι φέρεται να είναι η Keolis και η Alstom.

_x000D_

Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Hitachi κατασκευάζει τη βασική γραμμή του Μετρό της συμπρωτεύουσας και την επέκταση στα ανατολικά.

_x000D_

Το μοντέλο του ιδιώτη που θα λειτουργεί Μετρό εφαρμόζεται για πρώτη φορά στη χώρα μας.

_x000D_

Ο εν λόγω διαγωνισμός έχει καθυστερήσει και είναι πλέον αρκετά πιθανό να ολοκληρωθεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης και να μην υπάρχει ανάδοχος να το λειτουργήσει.

_x000D_

Η εκτίμηση είναι ότι η βασική γραμμή θα ολοκληρωθεί έως το τέλος 2023.

_x000D_

Ωστόσο, βάσει τροπολογίας σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών που ψηφίστηκε από τη Βουλή τις προηγούμενες ημέρες παρέχεται η δυνατότητα κατ’ εφαρμογή των άρθρων 132 και 156 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), ανάθεσης από την Αττικό Μετρό υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης (βασικό έργο και επέκταση προς Καλαμαριά) στον κατασκευαστή για χρονικό διάστημα 2 ετών με δυνατότητα προαίρεσης για ένα ακόμη έτος, αμέσως μετά την περίοδο κατασκευής του.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu