Επιχειρήσεις

ΑΜΦΙΓΑΛ: Από την καρδιά της Αμφιλοχίας σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο

Εντυπωσιακή η ανάπτυξη της εταιρείας, που παράγει τυροκομικά προϊόντα, με πολλαπλασιασμό των πωλήσεων και ορόσημο τη συνεργασία της με την ΑΒ Βασιλόπουλος

Το οδοιπορικό της ΑΒ Βασιλόπουλος στην Ήπειρο στο πλαίσιο γνωριμίας με τοπικούς παραγωγούς μετά την επίσκεψη στη μονάδα βόειου κρέατος της Νιτσιάκος, συνεχίστηκε με την εταιρεία ΑΜΦΙΓΑΛ ή Αμφιλοχίας Γη. Ιδρύθηκε το 2008 με πρωτοβουλία του Αγροτικού Συνεταιρισμού «Ένωση Αγρινίου», ο οποίος παραμένει ο στρατηγικός εταίρος και βασικός μέτοχος αλλά πλέον έχει διευρυμένη μετοχική βάση.
Από το 2017 λειτουργεί στη σημερινή της μορφή, παράγοντας τυριά υψηλής ποιότητας με σεβασμό στην παράδοση και τη βιωσιμότητα. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος είναι ο Θωμάς Κουτσουπιάς ενώ στο διοικητικό συμβούλιο συμμετέχει και ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Καλαβρύτων, από τους πιο γνωστούς συνεταιριστές με την ονομαστή φέτα Καλαβρύτων, Παύλος Σατολιάς, ο οποίος είναι και πρόεδρος της Εθνικής Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ).

Το brand «Αμφιλοχίας Γη» κσαι η συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος
Το brand «Αμφιλοχίας Γη» εκφράζει την αυθεντική γεύση της Αιτωλοακαρνανίας μέσα από Φέτα ΠΟΠ, Γραβιέρα, Κεφαλογραβιέρα ΠΟΠ, Πεκορίνο και Τσαλαφούτι ΠΟΠ. Από τον Αύγουστο του 2020, τα προϊόντα διατίθενται πανελλαδικά μέσω της συνεργασίας με την ΑΒ Βασιλόπουλος ενώ η προώθηση των προϊόντων κορυφώθηκε με το πρώτο τηλεοπτικό σποτ με τον Σάκη Ρουβά.
Φαίνεται πως η συνεργασία της ΑΜΦΙΓΑΛ με την ΑΒ Βασιλόπουλος της έχει προσδώσει «φτερά». Αποτέλεσε ορόσημο αφού εξασφάλισε πανελλαδική διανομή, αναβάθμισε συνολικά τη λειτουργία μέσω ποιότητας και συνέπειας και υπηρετεί τον στόχο για προστασία της τοπικής παραγωγής εξελίσσοντας την παράδοση.
Ενδεικτικό είναι ότι η εταιρεία έχει εντυπωσιακή αύξηση των εσόδων της τα τελευταία χρόνια. Από 6,97 εκατ. ευρώ που ήταν ο κύκλος εργασιών το 2022 αυξήθηκε στα 15,856 εκατ. ευρώ το 2024 ενώ εφέτος αναμένεται περαιτέρω σημαντική αύξηση στα 23 εκατ. ευρώ εφέτος. Με άλλα λόγια σε τρία χρόνια η εταιρεία πολλαπλασίασε τα μεγέθη της, αναλαμβάνοντας πλέον πρωτοβουλία για το επόμενο βήμα με νέες επενδύσεις για να υποστηρίξει τα αυξανόμενα μεγέθη της.

Σε ότι αφορά τη συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος, για τη φετινή χρήση, αναμένεται να συνεισφέρει στην ΑΜΦΙΓΑΛ περίπου 5 εκατ. ευρώ (στον εκτιμώμενο κύκλο εργασιών περί τα 23 εκατ. ευρώ).

Εξαγωγές
Η ΑΜΦΙΓΑΛ έχει κάνει σημαντικά βήματα και στο κομμάτι των εξαγωγών. Οι εξαγωγές με προϊόντα private label, προς το παρόν αντιστοιχούν σε περίπου 60% του τζίρου, με βασικές αγορές τη Γερμανία, την Ιταλία και σε μικρότερο βαθμό τις ΗΠΑ, όπου οι τιμές πώλησης παραμένουν ευνοϊκότερες σε σχέση με την εγχώρια αγορά. Στο συνολικό χαρτοφυλάκιό οι ιδιωτικές ετικέτες αντιστοιχούν περίπου στο 20%.

Ο Νίκος Δραμάτος, εκπροσωπώντας την εταιρεία, στην παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα την περασμένη Τρίτη, ανέφερε πως  ο συνεταιριστικός χαρακτήρας της ΑΜΦΙΓΑΛ ενισχύει την τοπική οικονομία, διασφαλίζει άριστη πρώτη ύλη και προσδίδει διαφάνεια και ευρωστία στη δομή της εταιρείας.

«Στηριζόμαστε σε τέσσερις πυλώνες: σχέσεις εμπιστοσύνης με παραγωγούς, υψηλά πρότυπα παραγωγής, σεβασμό στο περιβάλλον και διαρκή ανταπόκριση στις ανάγκες του καταναλωτή. Φιλοδοξούμε να αναγνωριζόμαστε ως σήμα αυθεντικότητας στην Ελλάδα και διεθνώς, υπηρετώντας το μότο μας: ”Σύγχρονη τυροκομία με ελληνική πρώτη ύλη”».

Εγκαταστάσεις & παραγωγική δυναμικότητα
Στην Κεχρινιά Αμφιλοχίας, το εργοστάσιο 4.500 τ.μ. εκτείνεται σε οικόπεδο 20 στρεμμάτων. Η σημερινή δυναμικότητα επεξεργάζεται 25.000 τόνους αιγοπρόβειου γάλακτος τον χρόνο και αποδίδει περίπου 5.000 τόνους τυριού ετησίως (4.000 τόνοι φέτας και 1.000 τόνοι κίτρινων τυριών).

Επενδυτικό πλάνο 2026
Η εταιρεία υλοποιεί πρόγραμμα επέκτασης της μονάδας και εκσυγχρονισμού με στόχο τον διπλασιασμό της παραγωγής σε 11.000 τόνους προϊόντων ετησίως, με πλήρη αυτοματοποίηση γραμμών, περαιτέρω αναβάθμιση ποιότητας και μείωση κατανάλωσης ενέργειας κατά περίπου 30%. Ο εκσυγχρονισμός του συσκευαστηρίου ολοκληρώνεται τον Ιανουάριο 2026 και το σύνολο της επένδυσης τον Οκτώβριο 2026, με την δυνατότητα επεξεργασίας γάλακτος να φθάνει στους 60.000 τόνους ετησίως.

Με την ολοκλήρωση της επέκτασης της μονάδας η εταιρεία θα προχωρήσει σε νέα προϊόντα  από αγελαδινό κυρίως γάλα – μεταξύ αυτών και λευκό τυρί – με στόχο να καλύψει τις ανάγκες καταναλωτών και αγορών.

Ερωτηθείς για το εάν και  πώς έχει επηρεάσει την πρωτογενή παραγωγή η ευλογιά αιγοπροβάτων, ο κ. Δραμάτος δήλωσε ότι πράγματι τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται αύξηση της τιμής της πρώτης ύλης κατά περίπου 5%.
Σχετικά με το ενδεχόμενο παραγωγής γάλακτος ή γιαουρτιού απάντησε ότι δεν περιλαμβάνεται προς το παρόν στα άμεσα σχέδια της εταιρείας.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu