Business Minds

Ανδρέας Συμεώνογλου: Γιατί καταργήσαμε την πώληση αυγών από κότες που ζουν σε κλουβιά

O Aνδρέας Συμεώνογλου

O κ. Συμεώνογλου είναι Senior Vice resident της ΑΒ Βασιλόπουλος

Σε μια εποχή που οι ισορροπίες στο λιανεμπόριο μεταβάλλονται ταχύτατα λόγω τεχνολογίας, το λιανεμπόριο τροφίμων καλείται όχι απλώς να ακολουθήσει, αλλά να προβλέψει τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών και την εξέλιξη της τεχνολογίας. Το αυξημένο κόστος ζωής, η διαρκής αναζήτηση καλύτερης αξίας, οι απαιτήσεις για αμεσότητα στην εξυπηρέτηση και η αυξανόμενη περιβαλλοντική συνείδηση είναι μόνο μερικοί από τους παράγοντες που καθορίζουν τις τάσεις στην αγορά. Μέσα σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον, οι ηγέτες του κλάδου καλούνται να απαντήσουν με στρατηγικές που δεν περιορίζονται στις μεγάλες κινήσεις, αλλά δίνουν έμφαση και στις “λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά”. Τη συνεχή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, όχι ως εναλλακτική αλλά ως αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής αγοραστικής εμπειρίας. Την όλο και μεγαλύτερη ένταξη της τεχνητής νοημοσύνης, όχι σαν μελλοντικό στοίχημα, αλλά ως εργαλείο που ήδη μετασχηματίζει διαδικασίες, από την ανάλυση δεδομένων μέχρι την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση. Τη στροφή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όχι απλώς ως λύση στο κόστος αλλά ως πρόταση αξίας που συνδυάζει ποιότητα, καινοτομία και ανταγωνιστική τιμή. Παράλληλα, η έννοια της βιωσιμότητας παύει να αποτελεί διαφημιστικό σύνθημα και καθίσταται ουσιαστικό κριτήριο στις αποφάσεις των καταναλωτών και των επιχειρήσεων. Από τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ως την υπεύθυνη επιλογή πρώτων υλών, οι πρακτικές βιωσιμότητας επηρεάζουν όλο το φάσμα της αλυσίδας αξίας.

Για αυτά και κυρίως για το πώς μεταφράζονται σε πράξεις και όχι μόνο σε σχέδια, μιλά στην ενότητα Business Minds του Financial Report ο Ανδρέας Συμεωνόγλου, Senior Vice President της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Πως εξελίσσονται οι καταναλωτικές τάσεις και πως προσαρμόζεται το λιανεμπόριο;
Το λιανεμπόριο τροφίμων εξελίσσεται δυναμικά, ακολουθώντας τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Οι επιλογές των καταναλωτών είναι πλέον πιο στοχευμένες, με έμφαση στην ποιότητα, την ευκολία και τη συνολική αξία που αποκομίζουν από κάθε αγορά.
Αρχικά, το αυξημένο κόστος ζωής και ο πληθωρισμός εντείνουν τη σημασία που δίνουν στις τιμές, όπως αποτυπώνεται και σε πρόσφατη έρευνα της NielsenIQ, με το 67% να παρακολουθεί τις αλλαγές στις τιμές των προϊόντων. Παράλληλα, βλέπουμε μiα στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα με ανταγωνιστικές τιμές. Ενώ ζητήματα όπως είναι η βιωσιμότητα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της βιομηχανίας τροφίμων, παίζουν ολοένα και πιο καθοριστικό ρόλο στις καταναλωτικές αποφάσεις.
Τέλος, ο σύγχρονος καταναλωτής θέλει να εξυπηρετείται γρήγορα, άνετα και με ευελιξία. Σε αυτήν την κατεύθυνση, βλέπουμε την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, είτε μέσω e-shop είτε μέσω quick commerce εφαρμογών. Επίσης, την ανάπτυξη των μικρότερων καταστημάτων γειτονιάς (AB Shop & Go) αλλά και για παράδειγμα, την εμπειρία χωρίς αναμονές χάρη στις self-checkout λύσεις, που καλύπτουν ήδη πάνω από το 20% των πωλήσεων μας.

Ποια είναι η θέση της τεχνητής νοημοσύνης σε αυτές; Τι κάνει προς αυτή την κατεύθυνση η ΑΒ Βασιλόπουλος;
Η τεχνολογική καινοτομία αποκτά ουσιαστική αξία όταν εξυπηρετεί τον άνθρωπο. Οι δυνατότητες είναι πολλές, αλλά η ουσιαστική εφαρμογή βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο εφαρμογής στο λιανεμπόριο. Ωστόσο, ήδη διαφαίνονται οι πρώτες ενδείξεις για το πώς μπορεί να μετασχηματίσει τον κλάδο τα επόμενα χρόνια.
Στην ΑΒ Βασιλόπουλος, ως μέλος του Ομίλου Ahold Delhaize, έχουμε άμεση πρόσβαση σε τεχνογνωσία αιχμής και σε πειραματικές εφαρμογές της AI, που αναπτύσσονται σε συνεργασία με εξειδικευμένα AI Labs του Oμίλου. Διαθέτουμε λοιπόν όλα τα εφόδια για να υιοθετήσουμε εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης, οι οποίες αναμένεται να αναβαθμίσουν το μέλλον του λιανεμπορίου στη χώρα μας.


Έχουμε αποδείξει ότι επενδύουμε στην καινοτομία, και έτσι έχουμε σήμερα για παράδειγμα ένα εξαιρετικό πρόγραμμα πιστότητας με πάνω από το 80% των πωλήσεων μας να προέρχεται από πελάτες που το χρησιμοποιούν και επίσης ένα ταχύτατα αναπτυσσόμενο e-Shop. Τέτοιες κινήσεις μας φέρνουν σε ένα καλύτερο σημείο για να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τις όποιες εξελίξεις της Τεχνητής Νοημοσύνης, εφόσον φυσικά αυτές είναι προς όφελος των πελατών μας.

E-Commerce: Πως είναι η σχέση του με τον Έλληνα καταναλωτή; Θεωρείτε ότι θα υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη άνοδος τα επόμενα χρόνια;
Η σχέση του Έλληνα καταναλωτή με το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει ωριμάσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Οι καταναλωτές έχουν πλέον υψηλές προσδοκίες όσον αφορά στην ταχύτητα και την ευκολία στην εξυπηρέτηση, τις οποίες καλύπτει σε μεγάλο βαθμό η άμεση παράδοση μέσω πλατφορμών για online delivery.
Αξίζει άλλωστε να σημειωθεί πως σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, όπως εκείνη της NielsenIQ, ιδιαίτερα στο λιανεμπόριο τροφίμων καταγράφεται πενταπλάσιος ρυθμός ανάπτυξης στις online αγορές σε σχέση με τις offline. Αυτό το βλέπουμε και στην περίπτωση του ΑΒ Eshop που αυτήν τη στιγμή κινείται με ρυθμό μεγαλύτερο του 20%.
Αναμένουμε ότι η ανοδική πορεία του e-commerce θα συνεχιστεί, ιδίως μετά την αυξημένη ζήτηση του fast delivery. Παραδίδουμε παραγγελίες για την ίδια μέρα μέσα από περισσότερα από 100 καταστήματα με ακόμη περισσότερη ποικιλία σε φρέσκα & λαχανικά, ενώ έχουμε συνεργασία με τις μεγαλύτερες πλατφόρμες σε fast delivery με παράδοση εντός μίας ώρας. Οι πελάτες της ΑΒ Βασιλόπουλος το εμπιστεύονται καθημερινά και στόχος μας είναι να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία σε κάθε στάδιο της online αγοραστικής διαδρομής.

Ποιες είναι οι κινήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος για να κερδίσει στα σημεία πώλησης τον πελάτη;
Στην ΑΒ Βασιλόπουλος, επενδύουμε συστηματικά σε καθετί που αναβαθμίζει την καθημερινή εμπειρία του πελάτη στα καταστήματά μας. Τον τελευταίο καιρό επικεντρωνόμαστε ακόμα περισσότερο στο πρόγραμμα πιστότητας AB Plus, το οποίο αποτελεί το πρώτο και το μεγαλύτερο σχήμα πιστότητας «loyalty» στο ελληνικό λιανεμπόριο. Μέσα από αυτό αυξάνουμε σταθερά τις προωθητικές μας ενέργειες τόσο στο σύνολο των πελατών, π.χ. με τις 6ευρες επιταγές, αλλά και σε προσωποποιημένες προσφορές προς τους πελάτες μας. Φυσικά, τίποτα δεν υποκαθιστά την αξία της ποιότητας και μάλιστα στις κατηγορίες των φρέσκων. Δίνουμε μεγάλη έμφαση στα φρούτα, λαχανικά, τυριά και κρέας, επενδύοντας σε μακροχρόνιες συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς, εξασφαλίζοντας φρέσκα, μοναδικής ποιότητας προϊόντα από κάθε γωνιά της χώρας και σε μοναδικές αποκλειστικές συνεργασίες όπως τα λαχανικά από τον Κήπο της Ξάνθης, τα τυριά από τον Συνεταιρισμό Ανωγείων της Κρήτης κ.ά.

Παράλληλα, συνεχίζουμε την ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα με ανταγωνιστικές τιμές. Επενδύουμε διαρκώς σε αυτήν την κατηγορία, και σε πιο ιδιαίτερες προτάσεις όπως τα αποκλειστικά μας Nature’s Promise προϊόντα που συνδυάζουν ποιότητα, διατροφική αξία και προσιτή τιμή. Πρόσφατα, μάλιστα, τα smoothies και οι χυμοί της συγκεκριμένης σειράς πρόσφατα διακρίθηκαν με το βραβείο «Προϊόν της Χρονιάς» από τους Έλληνες καταναλωτές.
Επίσης, απαντώντας στην ανάγκη για περισσότερη ευελιξία και ταχύτητα εστιάζουμε στη στρατηγική ανάπτυξη μικρών και ευέλικτων σημείων πώλησης κυρίως μέσα από το μοντέλο μας franchise, αλλά και όπως ανέφερα νωρίτερα, συνεχίζουμε να επενδύουμε στο AB Eshop για να κερδίσουμε την online αγορά.

Η βιωσιμότητα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα αποτελούν για εμάς προτεραιότητα. Ένα πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η απόφασή μας να καταργήσουμε την πώληση αυγών από κότες που ζουν σε κλουβιά, μία πρωτοβουλία που επιβραβεύτηκε από τους πελάτες μας, δίνοντας μας την αυτοπεποίθηση να συνεχίσουμε πιο δυναμικά σε αυτήν την κατεύθυνση.

Ποιος είναι ο Ανδρέας Συμεώνογλου
Ο Ανδρέας Συμεώνογλου είναι από τον Οκτώβριο του 2024 o Senior Vice President της ΑΒ Βασιλόπουλος. Είναι απόφοιτος της Σχολής Μωραΐτη, έχει φοιτήσει στο Οικονομικό τμήμα του Πανεπιστημίου Πειραιά, ενώ έχει λάβει και σχετικό Master από το Imperial College του Λονδίνου. Το συγκεκριμένο στέλεχος θεωρείται, παρά τη νεαρή του ηλικία, από τα πιο έμπειρα στην αγορά, καθώς στο παρελθόν έχει περάσει από διευθυντικές θέσεις από τον Σκλαβενίτη, ενώ ήταν επί σειρά ετών στην Procter & Gamble στην Ελβετία.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Business Minds

close menu