Η κυρία Δήμα είναι επικεφαλής Corporate Communication & PR της φαρμακοβιομηχανίας Demo AE, η οποία από το 2021 διενεργεί το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα στον κλάδο και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ελλάδα
Σε μια φάση δυναμικής ανάπτυξης της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας, ο ρόλος της εταιρικής επικοινωνίας γίνεται στρατηγικός, καθώς καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα στη δημιουργικότητα, τους αυστηρούς κανονισμούς και την ανάγκη για ξεκάθαρη, αξιόπιστη πληροφόρηση.
Η Άννα Δήμα, Corporate Communication & PR της DEMO ΑΕ, περιγράφει στο FinancialReport πώς η εταιρεία χτίζει διαχρονικά το brand της, με πυρήνα τις αξίες Αποφασιστικότητα, Κίνητρο, Ήθος και Υπευθυνότητα, μιλώντας ταυτόχρονα σε εργαζόμενους, κοινό, θεσμικούς φορείς και υποψήφια ταλέντα.
Η DEMO επενδύει σε ένα ανθρωποκεντρικό εργασιακό περιβάλλον, με ισχυρή αίσθηση «αποστολής» και πραγματικές ευκαιρίες εξέλιξης, αξιοποιώντας τη θετική φήμη, τις μεγάλες επενδύσεις και τη δυναμική παρουσία της στον κλάδο ως μαγνήτη για νέους επαγγελματίες. Με το μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο του κλάδου από το 2021, στοχεύει σε καθετοποιημένη παραγωγή φαρμάκων χημικής και βιολογικής προέλευσης, ενισχύοντας την επάρκεια φαρμάκων στην Ελλάδα και καλύπτοντας σημαντικό μέρος των ευρωπαϊκών αναγκών. Έτσι, η εταιρεία όχι μόνο θωρακίζει το σύστημα υγείας, αλλά και προσφέρει ευκαιρίες καριέρας που μπορούν να κρατήσουν ή να επαναφέρουν υψηλού επιπέδου ταλέντα στη χώρα.
Ποιες είναι οι προκλήσεις ενός επαγγελματία της επικοινωνίας στον κλάδο των φαρμακευτικών προϊόντων;
Είναι γεγονός πως ο κλάδος του φαρμάκου είναι απαιτητικός και διέπεται από αυστηρούς κανονισμούς. Το μεγαλύτερο στοίχημα, είναι να παραμείνουμε δημιουργικοί και παράλληλα «εντός πλαισίων». Δηλαδή, κάθε ενέργεια, κάθε καμπάνια θα πρέπει να είναι ελκυστική για το κοινό-στόχος και ταυτόχρονα, ακριβής, τεκμηριωμένη και συμβατή με το ρυθμιστικό πλαίσιο.
Επίσης, η διαχείριση της επιστημονικής πληροφορίας, η οποία είναι συχνά σύνθετη και εξειδικευμένη, αποτελεί μια ακόμα πρόκληση, αφού θα πρέπει να την μεταφράσουμε σε κατανοητή «γλώσσα», χωρίς να επέλθει αλλοίωση επί της ουσίας. Και, πάντα, κατά τη γνώμη μου, κάθε ενέργεια θα πρέπει να ενσωματώνει την απάντηση στο ερώτημα «πώς με αφορά», πριν καν τη θέσει το κοινό στο οποίο στοχεύουμε με την ενημέρωσή μας.
Πόσο σημαντικό και πόσο δύσκολο ταυτόχρονα θεωρείτε ότι είναι στις μέρες μας να διατηρεί μια εταιρεία το θετικό branding της προς όλες τις κατευθύνσεις: εργαζόμενους, κοινό, φορείς.
Θεωρώ πως το θετικό branding μιας εταιρείας είναι, παράλληλα, ο στόχος αλλά και το επιστέγασμα κάθε επιχειρηματικής στρατηγικής. Οι εργαζόμενοι, το ευρύ κοινό και οι θεσμικοί φορείς προσδοκούν διαφάνεια, συνέπεια και παραγωγή αξίας πίσω από κάθε δράση. Δεν αρκεί ένα καλό μήνυμα, πρέπει να υπάρχει ουσία και συνέπεια στη λειτουργία της εταιρείας, συνολικά.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί, ότι κάθε ομάδα αξιολογεί την εταιρεία από διαφορετική οπτική. Οι εργαζόμενοι αποζητούν ένα περιβάλλον με εμπιστοσύνη και προοπτική, το κοινό απαιτεί αξιοπιστία και υπευθυνότητα, ενώ οι φορείς αναζητούν συμμόρφωση και σοβαρότητα. Η ευθυγράμμιση όλων των παραπάνω, καθημερινά, τελικώς οδηγούν και διατηρούν το θετικό branding.
Με ποιους τρόπους στη DEMO προχωράτε στη δόμηση αυτού του brand με στόχο να είναι ελκυστικό σε ένα σύνολο διαφορετικών ανθρώπων;
Το brand μας, στη DEMO διαθέτει πολύ ισχυρά θεμέλια, αφού από το 1965 δομείται συστηματικά και στηρίζεται στις Αξίες μας. Αποφασιστικότητα, Κίνητρο, Ήθος και Υπευθυνότητα. Συνεπώς, μπορεί να μιλάμε σε διαφορετικούς ανθρώπους, όμως η βάση παραμένει κοινή. Όσον αφορά τους εργαζόμενους, επενδύουμε σε ένα περιβάλλον που δίνει χώρο στην εξέλιξη και στην αίσθηση ότι ανήκουν σε κάτι μεγαλύτερο. Για το ευρύ κοινό, δίνουμε έμφαση στη διαφάνεια, στην υπεύθυνη επικοινωνία και στο έργο μας στην παραγωγή, στην καινοτομία και στην προσφορά προς την κοινωνία. Ταυτόχρονα, με τους θεσμικούς φορείς και την ιατρική κοινότητα, χτίζουμε ισχυρές σχέσεις εμπιστοσύνης και αμφίδρομα κανάλια επικοινωνίας, με ακρίβεια και προσήλωση στις υψηλές προδιαγραφές του κλάδου.
Πιστεύετε ότι οι υποψήφιοι εργαζόμενοι επηρεάζονται από την καλή έξωθεν μαρτυρία μιας εταιρείας, τις επενδύσεις της, την κινητικότητά της στον κλάδο;
Ναι, πιστεύω ότι οι υποψήφιοι επηρεάζονται σημαντικά από τη δημόσια εικόνα μιας εταιρείας. Οι σύγχρονοι εργαζόμενοι διαθέτουν πιο σύνθετα κριτήρια κατά την αναζήτηση μιας θέσης εργασίας. Πέραν από τις απολαβές και τις αρμοδιότητες, ψάχνουν έναν οργανισμό με προοπτική, κοινωνική υπευθυνότητα και ξεκάθαρη στρατηγική. Όταν μια εταιρεία έχει καλή φήμη, προχωρά σε επενδύσεις με αντίκτυπο και παραμένει ενεργή στον κλάδο, αυτό δημιουργεί αίσθηση ασφάλειας και εμπιστοσύνης. Οι υποψήφιοι θέλουν να νιώθουν πως εντάσσονται σε έναν οργανισμό που εξελίσσεται, και ότι η δική τους προσπάθεια ενισχύει έναν μεγαλύτερο σκοπό. Έτσι, η έξωθεν μαρτυρία λειτουργεί ως ένδειξη για το πού μπορεί να τους οδηγήσει η επαγγελματική τους πορεία.
Η εταιρεία σας δίνει προτεραιότητα στην προσέλκυση και τη διατήρηση εργαζομένων. Σε αυτό το πλαίσιο, ποια είναι τα πλεονεκτήματα του να εργάζεται κανείς στη DEMO;
Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία αναπτύσσεται ραγδαία, η εταιρική λειτουργία παραμένει ανθρωποκεντρική. Με την παραδοχή του ιδρυτή μας, Σταύρου Δέμου, ότι «οι βιομηχανίες δεν είναι του κτήτορα, που έφτιαξε τους τοίχους, ανήκουν στο προσωπικό, που εργάζεται σε αυτές» να αποτελεί μότο για την απόκτηση και διακράτηση ταλέντων, στη DEMO διαθέτουμε ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την προσωπική έκφραση και διαφορετικότητα ενώ παράλληλα υπάρχουν οι προδιαγραφές για επαγγελματική εξέλιξη και ανέλιξη. Για μένα, όμως, το πιο σημαντικό, είναι το κομμάτι της «αποστολής». Δηλαδή, να ξέρουμε ότι η δουλειά μας είναι ουσιαστική και συμβάλλει άμεσα σε έναν κλάδο που αγγίζει την υγεία και την ποιότητα ζωής. Όταν συνδυάζονται αυτά, το αποτέλεσμα είναι ένας χώρος που κρατά τους ανθρώπους του με φυσικό τρόπο.
Τα τελευταία χρόνια ο φαρμακευτικός κλάδος βρίθει επενδύσεων. Ποιες είναι οι επενδύσεις της DEMO που έρχονται τα επόμενα χρόνια;
Από το 2021, η DEMO υλοποιεί το μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο του κλάδου, μέσω του οποίου θα είναι σε θέση να εξασφαλίζει καθετοποιημένη λειτουργία, στα φάρμακα χημικής αλλά και βιολογικής προέλευσης. Από την παραγωγή της πρώτης ύλης μέχρι την παραγωγή του τελικού φαρμάκου, στο άμεσο μέλλον τα εργοστάσια της DEMO θα είναι σε θέση να εξασφαλίζουν επάρκεια φαρμάκων για την χώρα μας αλλά και να ικανοποιούν το 20% των ευρωπαϊκών αναγκών με τα φάρμακα που θα παράγουν. Έτσι, μέσω των επενδύσεων σε έρευνα & ανάπτυξη και παραγωγή φαρμάκων, η DEMO θωρακίζει το σύστημα υγείας και προάγει τη θέση της χώρας μας, διεθνώς.
Σε μια περίοδο που οι απόφοιτοι των ελληνικών πανεπιστημίων σκέπτονται κατά κύριο λόγο το εξωτερικό, θεωρείτε ότι οι φαρμακοβιομηχανίες και ειδικά η DEMO είναι ένας κλάδος που μπορεί να κρατήσει αξιόλογα ταλέντα στην Ελλάδα;
Πιστεύω πραγματικά ότι η φαρμακοβιομηχανία, και ειδικά η DEMO, μπορεί να κρατήσει, να επαναφέρει και να προσελκύσει αξιόλογα ταλέντα στην Ελλάδα. Πλέον, ο κλάδος προσφέρει ευκαιρίες που μέχρι πριν λίγα χρόνια θεωρούνταν εφικτές μόνο στο εξωτερικό. Μιλάμε για σύγχρονη παραγωγή, μεγάλης κλίμακας επενδύσεις σε κατηγορίες που δεν προϋπήρχαν (όπως οι πρώτες ύλες φαρμάκων και η βιοτεχνολογία), τμήματα R&D που εξελίσσονται συνεχώς και ρόλους με διεθνή προσανατολισμό. Στη DEMO, οι νέοι επαγγελματίες μπορούν να συμμετέχουν σε έργα υψηλών προδιαγραφών και να χτίσουν καριέρα με πραγματική προοπτική, χωρίς να χρειαστεί να φύγουν από τη χώρα.
Ποιά είναι η Άννα Δήμα
Στέλεχος με μακρά πορεία στο χώρο της επικοινωνίας, η Άννα Δήμα είναι επικεφαλής του τμήματος επικοινωνίας της φαρμακοβιομηχανίας Demo AΕ από το 2022. Προηγουμένως είχε θητεύσει σε μεγάλες εταιρείες επικοινωνίας όπως η Ogilvy ως Senior Account Manager, PR & Influence, στην Perception Consulting Communication ως Account Director, αλλά και στην Aea relate ως Account manager, έχοντας σπουδάσει Επικοινωνία και ΜΜΕ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ο Τότο Βολφ πούλησε στο δισεκατομμυριούχο Τζορτζ Κουρτς μετοχές της Mercedes F1 με ρεκόρ αποτίμησης
- Μητσοτάκης: Η κρίση στην Ελλάδα ανήκει στο παρελθόν
- Κίνα: Αύξηση 6% στα λειτουργικά έσοδα 279 εισηγμένων στο εννεάμηνο 2025
- Μασούτης: Πώς πάει η συμφωνία με Κρητικό-Πόσα καταστήματα θα έχει το νέο σχήμα
- Ρωσία: Απειλές Ζαχάροβα στην Ελλάδα – “Κυρίαρχα κράτη δεν απειλούνται” η απάντηση της Αθήνας
- Μοχάμεντ Κάντε (Πρόεδρος PWC): Η τεχνητή νοημοσύνη καθηλώνει τις προσλήψεις αποφοίτων
- Αμπελόκηποι: Τροχαίο ατύχημα στη Λεωφόρο Κηφισίας – Μοτοσικλέτα παρέσυρε πεζό (Βίντεο)
- Άννα Δήμα: Χτίζοντας ένα φαρμακευτικό brand που εμπνέει εμπιστοσύνη και προσελκύει ταλέντα
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








