Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν 27,67% το 2024 και ανήλθαν σε 48 εκατ. ευρώ
Η εμπορική πολιτική δημιουργίας πολλαπλών εμπορικών σημάτων αποδίδει για την εταιρεία Αθηναϊκή Ζυθοπoιία, η οποία κατέγραψε νέο ιστορικό υψηλό πωλήσεων το 2024, με αισθητή άνοδο και των καθαρών κερδών.
Η εταιρεία σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της που δημοσιοποιήθηκαν την Δευτέρα 11 Αυγούστου, έκλεισε το 2024 με πωλήσεις 480,614 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 5,67% έναντι του 2023.
Αν εξαιρεθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ζύθου, ο οποίος πάει στο κράτος, οι καθαρές πωλήσεις ανήλθαν σε 333,488 εκατ. ευρώ αυξημένες 5,89% έναντι 314,919 εκατ. ευρώ το 2023.
Σύμφωνα με τη διοίκηση η άνοδος οφείλεται κυρίως σε αύξηση του όγκου των πωλήσεων.
Η εταιρεία είναι η μεγαλύτερη ζυθοποιία της χώρας με ένα πολύ πλούσιο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, που αποτελείται από τις περισσότερο γνωστές μπίρες Heineken, Amstel, Fisher, Αλφα, Μάμος, Νύμφη κλπ.
Η χρονιά ευνοήθηκε από την παρατεταμένη ζέστη και την ισχυρή τουριστική κίνηση, που στήριξαν τις κατηγορίες μπύρας και ποτών. Η επίδοση της ελληνικής θυγατρικής της heineken καταγράφεται μεταξύ των ισχυρών σημείων του ομίλου Heineken στην Ευρώπη, ενώ θετική συμβολή συνεχίζει να έχει η δραστηριότητα στα εισαγόμενα ποτά που διακινεί η εταιρεία.
Τα κέρδη προ φόρων παρουσίασαν σημαντική αύξηση 36,88% και ανήλθαν σε 66,27 εκατ. ευρώ έναντι 48,414 εκατ. ευρώ το 2023.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 48,076 εκατ. ευρώ αυξημένα 27,67% έναντι του 2023.
Το προτεινόμενο μέρισμα για τη χρήση του 2024 ανέρχεται σε 43,810 εκατ. ευρώ και θα δοθεί στους μετόχους. H Αθηναϊκή Ζυθοποιία ελέγχεται από τη Heineken International B.V. η οποία κατέχει το 98,8% των μετοχών της εταιρείας στην Ελλάδα.
Το 2025 ξεκίνησε ήπια για την αγορά μπύρας, με πτώση όγκων στις αρχές του έτους, γεγονός που αποδίδεται και σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Η εταιρεία «τρέχει» επενδυτικό πρόγραμμα άνω των €65 εκατ. για την τριετία 2024–2026, με δράσεις για αναβάθμιση παραγωγής, ενίσχυση των εμπορικών δραστηριοτήτων και παρεμβάσεις περιβαλλοντικού χαρακτήρα.
Για το τρέχον έτος η διοίκηση εστιάζει
- στην ενδυνάμωση των μαρκών και ενίσχυση του χαρτοφυλακίου με νέα προϊόντα,
- στον έλεγχο του λειτουργικού κόστους,
- στην προτεραιοποίηση της κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας
- στη συνεχή παρακολούθηση της ρευστότητας και του πιστωτικού κινδύνου
- στην ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς ζύθου και
- σε επενδύσεις στην τεχνολογία και ανάπτυξη του προσωπικού.
Η αγωγή της Ζυθοποιία Μακεδοβίας Θράκης
H Αθηναϊκή Ζυθοποιία βρίσκεται κατά καιρούς στο στόχαστρο των ανταγωνιστών της για τις εμπορικές της πολιτικές και έχει καταδικαστεί στο παρελθλόν από την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Μία τέτοια υπόθεση βρίσκεται σε εξέλιξη στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εταιρεία στις οικονoμικές καταστάσεις, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και η μητρική της Heineken, έχουν λάβει αγωγή από την εταιρεία Ζυθοποιία Μακεδοβίας Θράκης (μπύρα Βεργίνα) η οποία ισχυριζεται ότι έχει υποστεί ζημιά (στις 21 Ιουλίου διόρθωσε την απαίτησή της για ζημιά μεταξύ 162,4 εκατ. ευρώ και 173,7 εκατ. ευρώ) ως αποτέλεσμα δήθεν παραβίασης του δικαίου του ανταγωνισμού.
Μετά από σειρά διαδικασιών ενώπιον του Περιφερειακού Δικαστηρίου και του Εφετείου του Άμστερνταμ καθώς και του Ανώτατου Δικαστηρίου της Ολλανδίας, το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 13.2.2025 έκρινε τα δύο προδικαστικά ερωτήματα δικαιοδοσίας που του ετέθησαν από το Ανώτατο Δικαστήριο. Κατόπιν της απόφασης τα μέρη κατέθεσαν τις απόψεις τους σχετικά με την κρίση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ενώπιον του Ανώτατου Δικαστηρίου στις 23.5.2025 και τα δύο μέρη απάντησαν στις προτάσεις αλλήλων στις 6.6.2025.
Το επόμενο βήμα είναι ο εισηγητής να γνωμοδοτήσει στο Ανώτατο Δικαστήριο. Το βήμα αναμένεται στις 17.10.2025 αλλά είναι πιθανό να κατατεθεί αργότερα ή νωρίτερα. Τα μέρη μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτήν εντός του χρονικού σημείου μέσα σε 2 εβδομάδες. Κατόπιν αυτών, το Ανώτατο Δικαστήριο θα εκδώσει την τελική απόφασή του.
Εν τω μεταξύ, ενώπιον του Περιφερειακού Δικαστηρίου, το οποίο εξετάζει εκ νέου την υπόθεση, έλαβε χώρα δικάσιμος στις 3 Σεπτεμβρίου 2024. Τον Οκτώβριο του 2024 το Δικαστήριο εξέδωσε δύο αποφάσεις στις οποίες έκρινε ότι η Εταιρεία φέρει την ίδια «ευθύνη» με τη Heineken.
Υπό το φως των αποφάσεων αυτών η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. τροποποίησε την αποζημίωση που διεκδικεί από Ευρώ 162.364.000 σε Ευρώ 195.460.000 πλέον τόκων και εξόδων και το ποσό που διεκδικεί επιπροσθέτως από τη Heineken από Ευρώ 11.380.000 σε Ευρώ 15.620.000. Επιπλέον, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. διόρθωσε τον υπολογισμό των δικαστικών εξόδων που διεκδικεί σε Ευρώ 4.000.000.
Επόμενη δικάσιμος στο Περιφερειακό Δικαστήριο έχει οριστεί για τον Νοέμβριο του 2025.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, βασιζόμενη στη νομική της εκτίμηση, θεωρεί ότι δεν είναι πιθανή η εκροή οικονομικών πόρων για τον διακανονισμό όλων των ανωτέρω διαδικασιών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Περιφέρεια Αττικής: 1,8 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση του κλειστού γυμναστηρίου του “Μίλωνα”
- Δυτική Αττική: Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες για τον Προαστιακό (Βίντεο)
- ΕΟΦ: Ανακαλούνται συμπληρώματα διατροφής TERRANOVA για το άγχος
- Αρτα: Φωτιά στο χωριό Αμμότοπος – Μήνυμα από το 112 για εκκένωση
- Ανοδικές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια λόγω εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ – Κίνας
- ΠΑΟ: Στη Σαμπάμπ Αλ Αχλί με 5,2 εκατ. ευρώ ο Μαξίμοβιτς
- Υπ’ ατμόν νέο έργο αντλησιοταμίευσης στα Γρεβενά: Ποια εταιρεία επενδύει
- Βρετανία: Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει λιγότερες θέσεις εργασίας
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις