Ποιοι σχεδιάζουν λανσαρίσματα και ποιες είναι οι δυσκολίες
Eπενδύσεις πάνω από 30 εκατ. ευρώ δρομολογούν μέσα στην επόμενη διετία οι μικρές και μεγαλύτερες ζυθοποιίες στην Ελλάδα για να συμπληρώσουν το χαρτοφυλάκιό τους σε προϊόντα χωρίς αλκοόλ, τα οποία καταναλώνονται μάλιστα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Αυτό αναφέρουν φορείς του κλάδου της ζυθοποιΐας, οι οποίοι εξηγούν ότι οι επενδύσεις προορίζονται τόσο για αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής της συγκεκριμένης τυπολογίας, όσο και για τις νέες συνεργασίες με εταιρείες από το εξωτερικό. Πρόσφατο παράδειγμα είναι η σύμπραξη της ΕΖΑ με την ιταλική ζυθοποιία Manabrea, μέσω της οποίας πλέον διανέμει η ελληνική εταιρεία μπίρα χωρίς ή με ελάχιστο αλκοόλ στην ελληνική αγορά.
Ήδη από το 2024, οι μπίρες χωρίς ή με λίγο αλκοόλ καταγράφουν στην Ελλάδα ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 20% σε όρους όγκου πωλήσεων, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, όταν η κατανάλωση στις παραδοσιακές μπίρες παρουσιάζει αύξηση με χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό. Η αύξηση της κατανάλωσης και η στροφή προς την μπίρα χωρίς αλκοόλ φαίνεται και από τους ίδιους τους επαγγελματίες της εστίασης. Ενδεικτικό είναι ότι κατά όσα τονίζει για τη μπίρα χωρίς αλκοόλ στο Financial Report ο Πρόεδρος των Εστιατόρων Αττικής Γ. Δαβερώνης «πρόκειται για ένα προϊόν που βλέπουμε ότι κάνει τη διαφορά τα τελευταία χρόνια, καθώς ο κόσμος πλέον, εκτός του ό,τι προσέχει περισσότερο στην οδηγική του συμπεριφορά, έχει στραφεί σε ποτά τα οποία δεν βλάπτουν τόσο την υγεία του, και το διαπιστώνουμε κυρίως αυτό στη νέα γενιά. Επίσης, θα προσέθετα ότι είναι ένα ποτό ιδιαίτερα δημοφιλές και στις γυναίκες».

O Γ. Δαβερώνης
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Κώστας Δούκας, επιχειρηματίας καταστημάτων εστίασης στο κέντρο της Αθήνας, ο οποίος τονίζει στο Financial Report ότι «η κατανάλωση της μπίρας χωρίς αλκοόλ και στα τέσσερα καταστήματα που έχουμε στην πρωτεύουσα έχει ανέβει το τελευταίο έτος κατά 30%, κάτι το οποίο οφείλεται τόσο στους ξένους επισκέπτες, όσο και στους πιο νέους σε ηλικία καταναλωτές, κυρίως στους κάτω των τριάντα ετών. Ως εκ τούτου, οι παραγγελίες που κάνουμε στους προμηθευτές σε ό,τι αφορά μπίρα χωρίς αλκοόλ έχουν αυξηθεί, οπότε θεωρώ ότι και οι εταιρείες, μικρές και μεγαλύτερες, το λαμβάνουν το μήνυμα».
Την άνοδο της κατανάλωσης μπίρας χωρίς αλκοόλ, εξάλλου αποτυπώνουν και πρόσφατα αποτελέσματα παγκόσμιων ερευνών. Με βάση τις τελευταίες προβλέψεις της εταιρείας αναλύσεων IWSR, παρά τη γενικότερη πτώση της μπίρας, η κατανάλωση μπύρας χωρίς αλκοόλ αναμένεται να ξεπεράσει μέχρι το τέλος του 2025 την κατηγορία της ale, κατακτώντας τη δεύτερη θέση παγκοσμίως σε όγκο, μετά την lager.
Μάλιστα, κατά τις ίδιες προβλέψεις, η ετήσια αύξηση θα διατηρηθεί στο 8% μέχρι το 2029, ενώ η ale αναμένεται να καταγραφεί πτώση κατά 2% κάθε χρόνο.
Γερμανία, Ισπανία και Ιαπωνία, πρώτες σε κατανάλωση, η Ελλάδα ακολουθεί
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία σε σχέση με την κατανάλωση μπύρας παγκοσμίως, οι παγκόσμιες λιανικές πωλήσεις μπύρας χωρίς αλκοόλ ξεπέρασαν τα 17 δισ. δολάρια το 2023. Χώρες όπως η Γερμανία, η Ισπανία και η Ιαπωνία ηγούνται σε κατανάλωση, ενώ οι ΗΠΑ βρίσκονται στην έκτη θέση.
Αναφορικά με την Ελλάδα, η κατανάλωση μπίρας με 0% ή ελάχιστο αλκοόλ βρίσκεται σε αυξητική τάση, με την αγορά να διαθέτει αυτή τη στιγμή μπίρες ανευ αλκοόλ από όλα τα brands.
Συγκεκριμένα, κυκλοφορούν στη λιανική και στη Horeca πάνω από 20 μπύρες χωρίς ή με λίγο αλκοόλ όπως: Άλφα Χωρίς, Amstel Free, Amstel Radler Λεμόνι, Heineken 0.0%, ΦΙΞ Άνευ, ΕΖΑ Alcohol Free, PILS HELLAS 0,0%, ΒΕΡΓΙΝΑ Alcohol Free, κ.ά.
Οι επενδύσεις και οι δυσκολίες
Αυτό δεν σημαίνει ότι η παραγωγή της συγκεκριμένης τυπολογίας μπίρας είναι εύκολη και με μικρό κόστος. Μιλώντας στο Financial Report, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Ζυθοποιών Παντελής Κουγιός μιλά στο Financial Report για τις τάσεις που υπάρχουν τα τελευταία χρόνια στη μπίρα όπως τη χωρίς αλκοόλ, αλλά και για το γεγονός ότι σημειώνονται μεταβολές στις χρόνια εδραιωμένες νοοτροπίες: « Ο Έλληνας έχει συνηθίσει την μπίρα του να την συνοδεύει με το φαγητό του. Αυτό σιγά σιγά βλέπουμε ότι αρχίζει να αλλάζει, έχει ξεκινήσει πλέον να την πίνει εκτός τραπεζιού και σε αυτό βοήθησαν οι διάφορες εναλλακτικές μπίρες από τις μικρές ζυθοποιίες» ενώ προσθέτει ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης στην μπίρα χωρίς αλκοόλ στη χώρα μας, παρότι είναι δύσκολη και ακριβή σαν παραγωγή, καθώς χρειάζεται εξειδικευμένα μηχανήματα. Παρολαυτά, ο Πρόεδρος της Ένωσης αναφέρει ότι θα δούμε επενδύσεις στον συγκεκριμένο κλάδο, τόσο από μικρές όσο και από μεγάλες ζυθοποιίες.

O Παντελής Κουγιός
Την ίδια στιγμή, στο περιθώριο πρόσφατης εκδήλωσης της Aθηναικής Ζυθοποιίας ο νέος CEO της, Σεμπάστιαν Σάντσεζ τόνισε χαρακτηριστικά: «Η μπύρα χωρίς αλκοόλ έχει όλα τα φυσικά συστατικά ενός αναψυκτικού και μπορεί να καταναλωθεί οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Υπάρχει μεγάλο περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης καθώς οι καταναλωτές εξοικειώνονται περισσότερο με τα οφέλη της» προσθέτοντας ότι θα υπάρξουν περαιτέρω επενδύσεις σε αυτό τον τύπο μπίρας τα επόμενα χρόνια.
Παράλληλα, και η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης έχει στα πλάνα της νέα προϊόντα μπίρας χωρίς αλκοόλ, με πιθανό σχέδιο τους επόμενους μήνες ακόμα και το λανσάρισμα pilsner μπίρας χωρίς αλκοόλ: Αυτή είναι μία από τις δράσεις που εντάσσονται στο επενδυτικό πρόγραμμα 2024-2025, τις οποίες δρομολόγησε η εταιρεία στις εγκαταστάσεις της εντός του Επιχειρηματικού Πάρκου Κομοτηνής, μεταξύ των επενδύσεων ύψους 11 εκ. ευρώ. «Βλέπουμε ότι μια γενικότερη τάση παγκοσμίως στις μπίρες χωρίς αλκοόλ, ειδικά στην Gen Ζ, στις ηλικίες 18-35, οι οποίες φαίνεται ότι θέλουν προϊόντα που να συνδυάζουν γεύση και υγεία. Σαν εταιρεία, βλέπουμε το ρεύμα που υπάρχει και προσανατολιζόμαστε προς τα εκεί, σε συνεργασία πάντα με το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης» τονίζει στο Financial Report o Διευθυντής επικοινωνίας της εταιρείας Νικόλαος Μπίλιος.

O Nικόλαος Μπίλιος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- CrediaBank: Το νέο όνομα της τράπεζας από τη συγχώνευση Attica Bank – Παγκρήτια
- Δανία: Στην ατζέντα των υπουργών Περιβάλλοντος, Ευρωπαϊκός Κλιματικός Νόμος και βιώσιμη μετάβαση
- Μικτά πρόσημα στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Βουλή: Πέρασε με ψήφους ΝΔ – ΠΑΣΟΚ το νομοσχέδιο για τη δημοσιονομική ισορροπία
- Γερμανία: Παρέμεινε στο 2% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο 2025
- Εθνική Τράπεζα: Στις αγορές με δύο ομόλογα
- Ερυθρά θάλασσα: Εντοπίστηκε ζωντανός ο Ελληνας φρουρός του “Eternity C”
- Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά: Προσοχή ενόψει των θερινών εκπτώσεων
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις