Εγκαταλείπει την ιδέα ενός νέου κόμβου διανομής φυσικού αερίου - Η Τουρκία είναι ήδη συνδεδεμένη με δύο μεγάλους ρωσικούς αγωγούς
Η ρωσική Gazprom PJSC αθόρυβα ακύρωσε τα σχέδιά της για την ανάπτυξη ενός νέου κόμβου διανομής φυσικού αερίου στην Τουρκία, κλείνοντας την πόρτα σε μια πιθανή ευκαιρία να ανακτήσει μια θέση στις ευρωπαϊκές αγορές που χάθηκαν μετά την εισβολή στην Ουκρανία, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg.
Με τους αγωγούς Nord Stream προς τη Γερμανία εκτός λειτουργίας και τη διαμετακόμιση φυσικού αερίου μέσω Ουκρανίας να λήγει το 2024, η Gazprom μελετούσε την Τουρκία — η οποία ήταν ήδη συνδεδεμένη με δύο μεγάλους ρωσικούς αγωγούς — ως τρόπο επιστροφής στην Ευρώπη, η οποία ήταν κάποτε η μεγαλύτερη εξαγωγική της αγορά. Ωστόσο, μετά από μήνες εξέτασης επιλογών, η εταιρεία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν ήταν βιώσιμο και έχει σε μεγάλο βαθμό σταματήσει τις εργασίες, ανέφεραν άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Αλλά μετά από μήνες εξέτασης επιλογών, ο ρωσικός ενεργειακός κολοσσός κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν ήταν βιώσιμη η κίνηση στην Τουρκία με αποτέλεσμα να βάζει τίτλους τέλους στο μεγαλόπνοο έργο. Παρά τη δημόσια υποστήριξη που έλαβε από τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν, το σχέδιο ήταν αντιμέτωπο με σημαντικές προκλήσεις.
Ορισμένα στελέχη του ρωσικού ενεργειακού μεγαθήριου ήταν εξαρχής επιφυλακτικά ως προς το αν το σχέδιο θα λειτουργούσε, καθώς η έμπνευση ήταν του Κρεμλίνου.
Η Τουρκία δεν διαθέτει εφεδρική χωρητικότητα αγωγών για εξαγωγές προς τη νότια Ευρώπη και η Άγκυρα δεν είναι πρόθυμη να επιτρέψει στην Gazprom να εμπορεύεται από κοινού το φυσικό αέριο, περιορίζοντας τη ρωσική επιρροή στον κόμβο. Καθώς η ενεργειακή επιρροή του Κρεμλίνου στη γηραιά ήπειρο συρρικνωνόταν ραγδαία, κατήρτισε ένα εναλλακτικό σχέδιο που θα ισοφάριζε τη χωρητικότητα του κατεστραμμένου αγωγού Nord Stream, ήτοι 55 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως.
Ήταν Οκτώβριος του 2022, λίγες εβδομάδες μετά την έκρηξη των αγωγών Nord Stream, όταν ο Πούτιν εξέφρασε για πρώτη φορά την ιδέα για δημιουργία ενός κόμβου διανομής φυσικού αερίου στην Τουρκία που θα απαιτούσε ισχυρές δαπάνες για αγωγούς κατά μήκος της Μαύρης Θάλασσας, αλλά θα ήταν «οικονομικά βιώσιμο» και πιο ασφαλές από άλλες ευρωπαϊκές διαδρομές.
Παρά το ενδιαφέρον της Άγκυρας και τις διαβεβαιώσεις της Μόσχας το 2022 και το 2023 ότι οι διαπραγματεύσεις θα διαρκούσαν μόνο μήνες, το έργο δεν προχώρησε. Ταυτόχρονα, μάλιστα, δεν πρέπει να παραβλέψει κανείς το γεγονός πως η ΕΕ προχωρά με την πρότασή της για την ολική απαγόρευση των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου μέχρι το τέλος του 2027
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ευρωκοινοβούλιο: Βουλγαρικό «φρένο» στην ενταξιακή έκθεση προόδου της Β. Μακεδονίας
- Ευρωπαϊκές αγορές: Η μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ έφερε κέρδη
- Η Prada και ο Wong Kar Wai δημιουργούν ένα κινηματογραφικό εστιατόριο στη Σαγκάη
- ΑΑΔΕ: Αυτόματη ενημέρωση στις μεταβολές των ΕΠΕ και ΙΚΕ
- ΔΕΗ: Στο 6,48% το ποσοστό ίδιων μετοχών
- Orilina Properties: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών
- Τραμπ: Θα επισκεφτώ την Κίνα με την Μελάνια, είχα μια πολύ καλή συνομιλία με τον πρόεδρο Σι
- Χρηματιστήριο: Έκανε το 3Χ3 φτάνοντας μια ανάσα από τις 1.840 μονάδες
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις