Αύξηση κατά 2% σημειώθηκε μέσα στο 2025 στα σκευάσματα βιταμινών και τα συμπληρώματα διατροφής στην Ελλλάδα
Σε μια αγορά συνεχώς ανοδική εξελίσσεται αυτή των συμπληρωμάτων διατροφής σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με το έγκυρο ιατρικό περιοδικό Lancet, η παγκόσμια αγορά συμπληρωμάτων διατροφής προβλέπεται να καταγράψει έσοδα περίπου 210-215 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2025.
Αυτό ισοδυναμεί με αύξηση από τα 192,68 δισεκατομμύρια δολάρια του 2024, με την ανάπτυξη αυτής της αγοράς να τροφοδοτείται από παράγοντες όπως η αυξανόμενη γήρανση του παγκόσμιου πληθυσμού και η ζήτηση για προληπτική υγειονομική περίθαλψη.
Οι προοπτικές εμφανίζονται ακόμα πιο δελεαστικές για την επόμενη οκταετία, καθώς κατά τους ιατρικούς αναλυτές, ο τομέας αυτό αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται, με τα προβλεπόμενα έσοδα να φτάνουν τα 376 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2033.
Στην Ελλάδα τα συμπληρώματα διατροφής ακολουθούν ήπια ανοδική πορεία. Σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group, καταγράφεται ελαφρά αύξηση 2% στα σκευάσματα βιταμινών και τα συμπληρώματα διατροφής.
Ποιοι επενδύουν
Πιο πρόσφατη εξέλιξη στον κλάδο, η οποία καταδεικνύει την κινητικότητα που υπάρχει τα τελευταία χρόνια, αποτελεί η κυκλοφορία σειράς συμπληρωμάτων διατροφής από την ελληνική φαρμακευτική εταιρεία Bennett πριν από λίγες ημέρες, στα τέλη του Οκτωβρίου. Ο πρόεδρος και CEO του ομίλου, Νίκος Μπουφίδης αποκάλυψε τη νέα σειρά σε εκδήλωση για τα 20ά γενέθλια της Bennett, τονίζοντας ότι είναι ένας κλάδος με προοπτικές.

Ο Νίκος Μπουφιδης
Ακολούθησε μόλις λίγες ημέρες μετά η ελληνική φαρμακοβιομηχανία Win Medica, η οποία ανακοίνωσε τη διεύρυνση της στρατηγικής της συνεργασίας με την ιταλική Pharmanutra S.p.A., με στόχο να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στον αναπτυσσόμενο τομέα των καινοτόμων συμπληρωμάτων διατροφής.
Σύμφωνα με την εταιρεία «η μακρόχρονη συνεργασία των δύο εταιρειών επιβεβαιώνει τη δέσμευσή τους στην επιστημονικά τεκμηριωμένη καινοτομία και ενισχύεται περαιτέρω με αφορμή τη σημαντική διεθνή διάκριση του SiderAL® Forte, προϊόν της Pharmanutra, το οποίο διανέμεται αποκλειστικά από τη Win Medica στην ελληνική αγορά».

Ο Χρήστος Σωτηρίου
Με βάση, εξάλλου, τα όσα είχε δηλώσει ο κ. Χρήστος Σωτηρίου, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Win Medica στο Financial Report στο περιθώριο συνεδρίου για τις φαρμακοβιομηχανίες πρόκειται για μια αγορά, η οποία αναπτύσσεται συνεχώς στην Ελλάδα και αναμένεται να υπάρχουν συνέργειες με εταιρείες του εξωτερικού, παρόμοια με αυτή της Winmedica με τη Pharmanutra. «Είναι ένας από τους στόχους μας, η εξέλιξη στον τομέα αυτό, παράλληλα με τις επενδύσεις στη νέα μονάδα», ενώ σύμφωνα με πληροφορίες είναι ανάμεσα στις προθέσεις της εταιρείας και η ανάπτυξη μέσω του τμήματος R&D, τα επόμενα χρόνια, πιθανόν και δικής της σειράς τέτοιων σκευασμάτων.
Συμπληρώματα διατροφής, παράλληλα με τα σκευάσματα φαρμακευτικής κάνναβης τον ενάμισι τελευταίο χρόνο διαθέτει στην αγορά και η Ισραηλινών συμφερόντων εταιρεία Tikun Olam Greece, με στόχο μέσα στην επόμενη διετία να ξεκινήσουν και οι εξαγωγές στο χαρτοφυλάκιο που διαθέτουν οι συνεργάτες της Lavipharm και Pharmasept.
Από τις παιδικές τροφές στα συμπληρώματα
Ενδεικτικό είναι, εξάλλου, ότι εταιρείες όπως οι Nestle και η Nutricia, οι οποίες κυρίως συνδέονται με τη βρεφική και παιδική διατροφή, έχουν επεκταθεί τα τελευταία χρόνια στην κατηγορία αυτή, δίνοντας ολοένα και μεγαλύτερο βάρος σε κατηγορίες που απευθύνονται σε ενηλίκους, όπως είναι τα συμπληρώματα διατροφής και οι βιταμίνες.
Κατά όσα είχε δηλώσει ο CEO της Nestle Hellas Νίκος Εμμανουηλίδης, λίγο καιρό μετά την εξαγορά της εταιρείας συμπληρωμάτων διατροφής Solgar: «Η επένδυση σε προϊόντα που αφορούν όλες τις ηλικίες και έχουν πολύ υψηλότερα περιθώρια κέρδους, λόγω της φύσης τους και λόγω της διανομής τους μόνο μέσα από το κανάλι του φαρμακείου, αποτελεί μακροχρόνια στρατηγική επιλογή για την εταιρεία»,

Ο Νίκος Εμμανουηλίδης
Επιπρόσθετα, ανάπτυξη σε αυτή την κατηγορία προϊόντων καταγράφει και η Numil Ελλάς (Nutricia), η οποία την τελευταία διετία έχει ενισχύσει τη θέση της στην ελληνική αγορά, εντάσσοντας στο χαρτοφυλάκιό της τα προϊόντα διατροφής ενηλίκων Fortimel.
Μεμονωμένα καταστήματα: Αγορά σε εξέλιξη
Το κενό στην αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής είδε εγκαίρως η Fourlis, φέροντας στην Ελλάδα τα καταστήματα Holland & Barrett, τα οποία διαθέτουν στην αγορά συμπληρώματα τα οποία παράγονται στις μονάδες της βρετανικής εταιρείας ανά την Ευρώπη. Από τις αρχές του 2024 μέχρι και σήμερα, σχεδόν δύο χρόνια μετά, η εταιρεία έχει επεκταθεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με 11 καταστήματα, σε περιοχές όπως η Κηφισιά, το Μαρούσι, η Γλυφάδα, το Χαλάνδρι, ενώ σε ανοδική τροχιά είναι και οι πωλήσεις στο e-shop, το οποίο άνοιξε μέσα στο 2024.
Πλέον ο επόμενο στόχος είναι ένα κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας, καθώς η εταιρεία επιθυμεί να αξιοποιήσει το δωδεκάμηνο, πλέον, συνεχές τουριστικό ρεύμα της πρωτεύουσας.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, ακριβώς λόγω του γεγονότος ότι στο κέντρο είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθεί μεγάλο κατάστημα όπου θα μπορούσε να ενταχθεί το επόμενο σημείο πώλησης H&B, το νέο κατάστημα, ο χώρος για το οποίο αναζητείται αυτόν τον καιρό, θα είναι αυτόνομο. Πηγές από την εταιρεία τονίζουν ότι στην παρούσα φάση υπάρχει εντατική αναζήτηση για χώρο εντός του ιστορικού κέντρου, εκεί δηλαδή που περνούν τον περισσότερο καιρό οι επισκέπτες που έρχονται στην Αθήνα.
Οι ίδιες πηγές, ωστόσο, τονίζουν ότι δεν υπάρχει και βιασύνη για το νέο σημείο πώλησης, καθώς έχει, ήδη, επιτευχθεί ο αρχικός στόχος, να υπάρξουν πάνω από 10 καταστήματα μέσα σε δύο χρόνια, οπότε η εταιρεία θα περιμένει μέχρι να βρει το κατάλληλο ακίνητο για το κατάστημα στο κέντρο, το οποίο θα έχει ως flagship store για τα επόμενα χρόνια. Σε αυτό το πλαίσιο, για τα επόμενα δύο χρόνια θα δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη του brand σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Μικτές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Βρετανία: Νέο ιστορικό ρεκόρ στη μέση τιμή των κατοικιών (340.000 ευρώ)
- Bίκος: Μετά το παγωμένο τσάι, ανανεώνει το χαρτοφυλάκιο των mixers για την αγορά της εστίασης
- Συμφωνία Ferrari με FAGE: Το ελληνικό γιαούρτι στις πίστες του WEC
- Μπρατάκος: “Η Ελλάδα μπορεί να γίνει προορισμός ποιοτικών επενδύσεων και καινοτομίας”
- Courier Center: Αύξησε τζίρο, μείωσε ζημιές, επέκτεινε το δίκτυό της το 2024
- Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς για Shein: Η Γαλλία αντέδρασε, η Ελλάδα τι περιμένει;
- Kως: Γιατί μένει στο συρτάρι τουριστική επένδυση 22 εκατ. ευρώ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








