Επιχειρήσεις

Coca Cola 3E: Τί φέρνουν στην κατανάλωση οι γεωπολιτικές εντάσεις και η αύξηση του καφέ

Financialreport.gr

Ο GM της Coca Cola 3E για Ελλάδα και Κύπρο, από τους τελευταίους μήνες του 2024, ο Σέρβος Svetlav Atanasov

Θα γίνουν επενδύσεις τη διετία 2025-2026, χωρίς, όμως, να γνωστοποιείται το ποσό

Την ελπίδα ότι παρά το άστατο γεωπολιτικό περιβάλλον των τελευταίων μηνών, το οποίο μπορεί να προκαλέσει και μείωση του εισερχόμενου τουρισμού, η Coca Cola θα έχει διψήφια ανάπτυξη στη χώρα μας το 2025 διατύπωσε ο GM της Coca Cola 3E για Ελλάδα και Κύπρο, από τους τελευταίους μήνες του 2024, ο Σέρβος Svetlav Atanasov. 

Κατά στοιχεία από έρευνα του ΙΟΒΕ, ο τουρισμός επηρεάζει την κατανάλωση της εταιρείας, την ώρα που οι διεθνείς αφίξεις στην Ελλάδα συνεχίζουν να αυξάνονται σταθερά, φτάνοντας τα 40,7 εκατομμύρια επισκέπτες το 2024. Αυτό σηματοδοτεί άνοδο +12,8% σε σχέση με το 2023 και +36,2% από το 2022. Παράλληλα, οι τουριστικές εισπράξεις αυξάνονται στα €21,6 δισ. το 2024, από €20,6 δισ. το 2023 και €17,7 δισ. το 2022, καταγράφοντας συνολική αύξηση +22,2% μέσα στην τριετία. Ωστόσο, η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη παρουσιάζει μείωση, υποδεικνύοντας πιθανές αλλαγές στο προφίλ ή τη συμπεριφορά των τουριστών, οι οποίοι πλέον μένουν στη χώρα λιγότερες ημέρες, προτιμούν και την Αττική και φιλοξενούνται σε μεγάλο βαθμό και σε Air Bnb.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε, συγκεκριμένα, στο πλαίσιο εκδήλωσης για το κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας για τη διετία 2022-2024 ο κ. Atanasov, “υπάρχουν καταρχήν θετικές προβλέψεις για την πορεία της εταιρείας το 2025, παρακολουθούμε όσα συμβαίνουν γεωπολιτικά και στη Μέση Ανατολή, όμως είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν θα υπάρξει αντίκτυπος στις πωλήσεις. Ελπίζω πως δεν θα τις επηρεάσουν“.

Σε σχέση με την πορεία των πρώτων μηνών του 2025 για την εταιρεία, ο κ. Atanasov υπογράμμισε ότι ήταν μια περίοδος προκλήσεων, συμπληρώνοντας, όμως, ότι θα την χαρακτήριζε επιτυχημένη, αν και τη συνέδεσε και με τον καιρό που, όπως, τόνισε επηρεάζει ανοδικά ή καθοδικά την κατανάλωση ροφημάτων και αναψυκτικών.

Πρόσθεσε, δε, ότι έχουν ξεκινήσει σε θετικό έδαφος προϊόντα της εταιρείας όπως το ενεργειακό-αθλητικό ποτό Powerade.

Θα συνεχίσουν το 2025 οι επενδύσεις, άγνωστο ακόμα το ποσό

Εξάλλου, την πρόθεση να εξακολουθήσει η επενδυτική δραστηριότητα της μητρικής εταιρείας στην Ελλάδα και την προσεχή διετία διατύπωσε ο Sνetlav Atanasov, χωρίς όμως να αποκαλύπτει το ακριβές νούμερο το οποίο θα δαπανηθεί από την εταιρεία. Σιγή ιχθύος, δε, τήρησε ο ίδιος και για τυχόν ανατιμήσεις για το επόμενο χρονικό διάστημα.

Αυτό συμβαίνει σε μια περίοδο που η εταιρεία ολοκλήρωσε τη διετία 2022-2024 επενδύσεις ύψους 142 εκατ. ευρώ που αφορούσαν ψηφιακό μετασχηματισμό, αναβάθμιση μηχανολογικού εξοπλισμού, ιδίως στο εργοστάσιό της στο Σχηματάρι, καθώς και δράσεις αειφορίας και ανάπτυξης.

Τί γίνεται με τις δραστηριότητες καφέ

Σε σχέση με τη δραστηριοποίηση της εταιρείας στα προϊόντα καφέ, η οποία πλέον γίνεται μόνο σε B2B (μέσω επιχειρήσεων) μορφή ο κ. Atanasov ανέφερε ότι η εταιρεία έχει γνώση για τις συνεχώς ανοδικές τιμές που επικρατούν παγκοσμίως, σχολιάζοντας ότι «μπορούμε να προβλέψουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί και είναι κάτι που το λαμβάνουμε υπόψη στις οποίες νέες μας δραστηριότητες». Αυτό που τόνισε χαρακτηριστικά είναι ότι “υπάρχει ανάπτυξη σε αυτό το κομμάτι” προσθέτοντας ότι εκεί που γίνεται πλέον αποκλειστική εστίαση μέσω των brands Costa Coffee και Vergnano είναι στην κατηγορία Horeca στην οποία υπάρχει επιθυμία για περαιτέρω οργανική ανάπτυξη.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία τον περασμένο Ιανουάριο μετά από τρία χρόνια είχε προχωρήσει σε αφαίρεση των καψουλών Costa Coffee από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δίνοντας πλέον βάρος στην ανάπτυξη του brand στην εστίαση, ενισχύοντας την πώλησή τους μέσω του καναλιού HoreCa.

Στο ίδιο πλαίσιο και σε ερώτηση αν προγραμματίζεται στο άμεσο μέλλον κάποια εξαγορά, ο κ. Athanasοv αρκέστηκε να απαντήσει ότι “πάντα θα αναζητούμε ευκαιρίες“.

Παράλληλα, τόσο από τον κ. Atanasov, όσο και από τον κ. Μουρελάτο, GM της Coca-Cola Hellas με ευθύνη για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα υπογραμμίστηκε ότι δίνεται έμφαση στην στρατηγική προώθηση των νέων προϊόντων της εταιρείας στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2025 ήταν έτος νέων λανσαρισμάτων για την γνωστή εταιρεία αναψυκτικών, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της, το οποίο τα τελευταία χρόνια περιλαμβάνει προϊόντα που καταναλώνονται καθ΄όλη τη διάρκεια του 24ωρου. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει επικέντρωση στο αθλητικό ρόφημα Powerade, στα αναψυκτικά τύπου zero όπως η Fanta και στο Sweppes, του οποίου τελικά αποφασίστηκε να λανσαριστεί και δεύτερος νέος κωδικός μέσα στην τρέχουσα χρονιά.

Τέσσερα εργοστάσια στην Ελλάδα

Η Coca-Cola, κλείνοντας το 2025, 56 χρόνια δραστηριοποίησης σε ελληνικό έδαφος, στην παρούσα φάση διαθέτει 4 εργοστάσια στην Ελλάδα, το mega plant στο Σχηματάρι, το εργοστάσιο εμφιαλώσεως στο Αίγιο για το νερό Αύρα, το εργοστάσιο στην Αταλάντη για την παραγωγή των σνακ (πατατάκια κλπ) και ένα ακόμα εργοστάσιο στην Κρήτη.

Εν έτει 2025, εκπροσωπεί το 55% του κύκλου εργασιών του κλάδου των αναψυκτικών στην Ελλάδα, ενώ απασχολεί το 40% των εργαζομένων του ίδιου κλάδου, αποτελώντας τον μεγαλύτερο εργοδότη από πλευράς αριθμού εργαζομένων.

Έχει, δε, 109.000 σημεία πώλησης πανελλαδικά και 2.200 εργαζόμενους, ενώ η δραστηριοποίηση της στηρίζεται σε τρεις επιχειρηματικούς πυλώνες, την Coca-Cola Τρία Έψιλον, την Coca-Cola στην Ελλάδα και την Coca-Cola HBC Μ.Ε.Π.Ε., τοπική θυγατρική του ομίλου Coca-Cola HBC.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu