Μείωση στον όγκο και στην περιεκτικότητα των συσκευασιών σε συγκεκριμένες αγορές που δραστηριοποιείται έχει πραγματοποιήσει η Coca-Cola HBC προκειμένου να αντιμετωπίσει τις πληθωριστικές πιέσεις. Ο όμιλος έχει προβεί σε κινήσεις που δείχνουν να αποδίδουν θετικά σε χώρες όπως για παράδειγμα η Πολωνία με τη συσκευασία 0,85 λίτρων αλλά και σε περιπτώσεις που αφορούν στη μείωση του 1,5 λίτρου σε 1,25 λίτρα, ενώ ταυτόχρονα σε άλλες αγορές μείωσε τη συσκευασία από 1,25 λίτρα σε 1 λίτρο.
Στη συγκεκριμένη στρατηγική σε συνδυασμό με τη μείωση των πολυσκευασιών είτε πρόκειται για single-serves, είτε για multi-serves αναφέρθηκε στη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Zoran Bogdanovic. Έμφαση δίνεται από πλευράς της επιχείρησης και στον τομέα των προωθητικών ενεργειών, οι οποίες προσαρμόζονται κατά περίπτωση σε κάθε αγορά, ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής που εφαρμόζει σε ό,τι αφορά τις τιμές.
Επιμέρους αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά
Σε άλλο σημείο της παρουσίασης προς τους αναλυτές, ο επικεφαλής του ομίλου απάντησε σε σχετικό ερώτημα αναφορικά με την επίδραση που μπορεί να έχει ο πληθωρισμός στο τέταρτο τρίμηνο του 2022 και στη διάρκεια του 2023. “Αναμένουμε ότι θα υπάρξει εντονότερη επίδραση το τέταρτο τρίμηνο και το 2023 και γι’ αυτό έχουμε κάνει ολιστικά πλάνα, με περισσότερο ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική. ‘Έχουμε αυτοπεποίθηση για το πώς θα τα εφαρμόσουμε στη συνέχεια”, σημείωσε.
Τα αλκοολούχα και το νέο προϊόν Jack Daniel’s με Coca-Cola σε κουτάκι
Αναφερόμενος στον τομέα των αλκοολούχων ποτών μετά από σχετικό ερώτημα αναλυτή ο Ζ. Βogdanovic σημείωσε ότι την τελευταία δεκαετία ο όμιλος είναι ιδιαίτερα δραστήριος και στην κατηγορία αυτή. Διατηρεί καλές σχέσεις με αρκετές επιχειρήσεις premium οινοπνευματωδών όπως οι Campari, Brown Forman και άλλες. “Έχουμε χτίσει τη δυνατότητα να διαχειριζόμαστε τη συγκεκριμένη κατηγορία και τα προϊόντα να φέρνουν καθαρά αποτελέσματα ως προς τον τρόπο που αποκομίζουμε έσοδα όχι μόνο στα premium οινοπνευματώδη αλλά και με τον τομέα της μείξης των προϊόντων, συνδυάζοντας τα προϊόντα μας μεταξύ τους χρησιμοποιώντας π.χ. τα ανθρακούχα ως mixers για τα αλκοολούχα”.
Θα θυμίσουμε ότι η Τhe Coca-Cola Company έχει εισέλθει στην κατηγορία των hard seltzers με το Topo Chico (συνδυασμός ανθρακούχου νερού και αλκοόλ) και θα έρθουν και άλλες καινοτομίες εκεί, μία εκ των οποίων θα είναι το μείγμα της Coca-Cola με το Jack Daniels σε κουτάκι αλουμινίου, κάτι που θα παρουσιάσει προσεχώς σε επιλεγμένες αγορές, με το παγκόσμιο λανσάρισμα να γίνεται στο Μεξικό εντός της χρονιάς, πριν παρουσιαστεί εν συνεχεία σε μία σειρά από αγορές.
Σε ό,τι αφορά τα ενεργειακά ποτά ήταν μία κατηγορία που κατέγραψε 30% ανάπτυξη στο τρίτο τρίμηνο του έτους, γεγονός στο οποίο επίσης αναφέρθηκε ο κύριος Bogdanovic στο πλαίσιο της ενημέρωσης των αναλυτών. Όπως είπε η κατηγορία συνεχίζει τα τελευταία 5 χρόνια να αναπτύσσεται με διψήφιο ποσοστό, λέγοντας ότι έχει αρκετό δρόμο ανάπτυξης μπροστά της. “Ο λόγος είναι η καινοτομία που εφαρμόζει η επιχείρηση στο Monster που φέρνει αύξηση εσόδων ενώ ταυτόχρονα επεκτείνεται η κατηγορία σε ευρύτερη ομάδα καταναλωτών όχι μόνο σε εφήβους αλλά σε όλο και περισσότερους αγοραστές. Ο τομέας των ενεργειακών παρουσιάζει επίσης την παραλλαγή προϊόντων χωρίς ζάχαρη, ενεργειακά προϊόντα με χυμό και τσάι, γεγονός που ενισχύει ακόμα περισσότερο τη δυναμική της κατηγορίας σε συνδυασμό με τις ενέργειες στο πεδίο του μάρκετινγκ”, πρόσθεσε.
O όμιλος κινήθηκε περαιτέρω ανοδικά και στον τομέα του καφέ, αυξάνοντας τους όγκους κατά 51,0% χωρίς να υπολογίζονται η Ρωσία και η Ουκρανία. Η Costa Coffee επωφελήθηκε από τη συνεχιζόμενη προσέλκυση πελατών στην εκτός σπιτιού αγορά. Πρόσφατα ο όμιλος προχώρησε στο λανσάρισμα του Caffè Vergnano σε συνολικά 14 αγορές. Η Costa Coffee κινείται με ισχυρή ανάπτυξη ιδίως από το κανάλι του out of home. H ανάπτυξη ήταν ισχυρότερη στην Ιταλία και στην Ιρλανδία με ανθρακούχα, προϊόντα χωρίς ζάχαρης.
Ο ρόλος του τουρισμού και των καιρικών συνθηκών και η Ελλάδα
Αναφερόμενος σε συγκεκριμένες αγορές μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα αναφέρθηκε στην πλήρη ανάκαμψη που παρουσίασαν σε σχέση με πέρυσι, με τον καλό καιρό να συνεχίζει τον Οκτώβριο και τον τουρισμό να ενισχύει ταυτόχρονα τις επιδόσεις της επιχείρησης.
Αναφερόμενος ευρύτερα στα δείγματα που σχετίζονται με την ευρύτερη συμπεριφορά των καταναλωτών, ο κύριος Bogdanovic σημείωσε ότι τα σημάδια αλλαγής της συμπεριφοράς των καταναλωτών στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2022 είναι περιορισμένα.
Ο ίδιος ωστόσο επισήμανε ότι η επιχείρηση βρίσκεται σε εγρήγορση προκειμένου να μπορεί να προσαρμοστεί γρήγορα εάν χρειαστεί σε αυτές τις συνθήκες και εφόσον εκδηλωθούν μαζικότερα σε περισσότερες από τις αγορές δραστηριοποίησής της. “Έχουμε επίγνωση του αντίκτυπου που έχει το δύσκολο περιβάλλον στους καταναλωτές μας. Ταυτόχρονα, ακολουθούμε μια υπεύθυνη προσέγγιση όσον αφορά τις τιμές και τις αποφάσεις που αφορούν στο μείγμα των προϊόντων μας ως μέρος του πλαισίου διαχείρισης της αύξησης των εσόδων μας, ενώ συνεχίζουμε να προσφέρουμε αξία στους αγοραστές και τους πελάτες μας”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Τραμπ: «Θα μιλήσω με τον Σι στο τέλος της εβδομάδας – Οι δασμοί δεν θα επανέλθουν στο 145%»
- Ευρωπαϊκές αγορές: Έκαναν το 3Χ3 με αέρα από τις αμοιβαίες μειώσεις δασμών ΗΠΑ – Κίνας
- Google: Η ιταλική Moltiply κατέθεσε μήνυση και ζητά αποζημίωση 3 δισ. ευρώ
- Εθνική Τράπεζα: Ολοκλήρωση της συναλλαγής Frontier III
- Τραμπ: «Ανοιχτό» το ενδεχόμενο να πάω στην Τουρκία για τις συνομιλίες Ρωσίας – Ουκρανίας
- Eurobank: Αγορά 750.110 ιδίων μετοχών με μέση τιμή 2,4789 ευρώ ανά μετοχή
- Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Μειωμένα 8,1% στα 26,2 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το α΄τρίμηνο
- Χρηματιστήριο: Πάνω και από τις 1.770 μονάδες – Νέο «ξέσπασμα» από τις τράπεζες – Ράλι 6,97% από ElvalHalcor
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις