Τα κριτήρια με τα οποία οι πολίτες θα ψηφίσουν κόμμα αλλά και υποψήφιους βουλευτές στις επόμενες εθνικές εκλογές καταγράφονται σε δημοσκόπηση της Interview.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ο Έλληνας ψηφοφόρος θα ψηφίσει το κόμμα που εξυπηρετεί με το πρόγραμμά του, τις προσωπικές του ανάγκες και τον βουλευτή που πείθει περισσότερο με τον πολιτικό του λόγο. Ο ψηφοφόρος πιστεύει ότι οι δημοσκοπήσεις δεν τον επηρεάζουν στις πολιτικές του επιλογές αλλά κρίνει ότι σε γενικότερο πλαίσιο καθορίζουν την κοινή γνώμη. Ένας στους δύο πολίτες δηλώνει ότι έχει μετανιώσει τόσο για το κόμμα όσο και για υποψήφιο που έχει ψηφίσει στο παρελθόν.
– Οι ψηφοφόροι επιλέγουν ένα κόμμα με γνώμονα το προσωπικό τους συμφέρον και τις τρέχουσες ανάγκες τους (π.χ. αυξήσεις σε συντάξεις, επιδόματα, μειώσεις στον φόρο), ενώ το ιδεολογικό κομμάτι και η ταύτιση με ένα κόμμα εμφανίζεται ως δεύτερο κριτήριο επιλογής ενός πολιτικού κόμματος.
– Η ρητορεία και η λογική επιχειρηματολογία είναι ο πιο σημαντικός λόγος για να επιλέξει ο ψηφοφόρος έναν υποψήφιο βουλευτή. Συγκεκριμένα, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων ιεραρχεί ως πρώτο κριτήριο τον πολιτικό λόγο ενός υποψήφιου (28%), ως δεύτερο κριτήριο εμφανίζεται το έργο που έχει κάνει ο υποψήφιος στην εκλογική του Περιφέρεια (20,4%) και ως τρίτο κριτήριο το πόσο καταξιωμένος είναι στον επαγγελματικό του κλάδο (16,3%).
– Αντιφατικές είναι οι απαντήσεις που δίνουν οι ψηφοφόροι σχετικά με την επιρροή που έχουν οι δημοσκοπήσεις στις πολιτικές τους επιλογές. Ειδικότερα, 9 στους 10 δηλώνουν ότι η δημοσίευση των δημοσκοπήσεων δεν τους επηρεάζει στην απόφαση σχετικά με το ποιο κόμμα θα ψηφίσουν, ενώ αντίθετα παραπάνω από ένας στους δύο θεωρεί ότι η κοινή γνώμη διαμορφώνεται από τις δημοσκοπικές έρευνες.

– Εφτά στους 10 ψηφοφόρους αποκαλύπτουν ότι δεν είναι πάντα πιστοί στους ίδιους υποψήφιους βουλευτές και ότι η ψήφος τους ανά εκλογική περίοδο μπορεί να μεταβάλλεται. Μάλιστα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η ανάγνωση της καρτέλας της μεταβολής ψήφου ανά περιοχή και ανά ηλικία. Οι κάτοικοι της περιφέρειας σε αντίθεση με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα Αθήνα και Θεσσαλονίκη δυσκολότερα θα αλλάξουν την ψήφο προτίμησής τους. Το ίδιο συμβαίνει και με τους νεότερους (ηλικία 17-35) καθώς, όπως φαίνεται, σε αντίθεση με τις μεγαλύτερες ηλικίες (56-65), τείνουν να ψηφίζουν τους ίδιους υποψήφιους βουλευτές.
– «Κοψοχέρης» δηλώνει πάνω από ένας στους δύο ψηφοφόρους καθώς το 52% αποκαλύπτει ότι έχει μετανιώσει για κόμμα που έχει ψηφίσει στο παρελθόν και το 58,9% δηλώνει ότι έχει τύχει να μετανιώσει για ψήφο που έχει δώσει σε βουλευτή.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΕΛΤΑ: «Πυρ ομαδόν» από βουλευτές της ΝΔ για τους ερασιτεχνισμούς Σκλήκα – Θέατρο σκιών από Παπαστεργίου, Παπαχρήστου
 - Βορίζια: Ψάχνουν σε καταφύγια και μαντριά τα τρία αδέρφια – Καμία πολιτική δήλωση κατευνασμού
 - Ευρωπαϊκές αγορές: Έκλεισαν με μεικτά πρόσημα – Ανοδικά οι μετοχές αυτοκινήτων
 - Microsoft: Eπενδύει 15,2 δισ. δολάρια για τεχνητή νοημοσύνη στα ΗΑΕ
 - ΟΠΕΚΕΠΕ: Να τα «γυρίσει» προσπάθησε ο Στρατάκος για το «ποιος τις γ… τις εγκυκλίους;» που έλεγε στον «Φραπέ»
 - Κόντρα Δούκα – Μπακογιάννη για τα πατίνια
 - ΕΥΔΑΠ: Επέκταση της αρμοδιότητάς της σε Εύβοια, Βοιωτία και Φωκίδα
 - FLEXOPACK: 21 στελέχη συμμετείχαν στο Stock Option Plan
 
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
 







