Νέα

Δωδώνη (γαλακτοκομικά): «Πετάει» στο εξωτερικό με τις εξαγωγές να ωθούν τις πωλήσεις και να μειώνουν τις ζημιές

Αντίθετα, οι εγχώριες πωλήσεις μειώθηκαν καθώς το καταναλωτικό κοινό στρέφεται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, λόγω μειωμένης αγοραστικής δύναμης - Και αυτή η εταιρεία εξαγοράστηκε από τον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία των αδελφών Σαράντη

Η ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε., μία από τις ιστορικότερες και μεγαλύτερες γαλακτοβιομηχανίες της Ελλάδας, η οποία μέχρι τώρα προμηθεύεται γάλα αποκλειστικά από την εγχώρια αγορά, ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το έτος 2024, παρουσιάζοντας σε επίπεδο ομίλου μονοψήφια αύξηση των πωλήσεων αλλά διατήρηση αρνητικού αποτελέσματα αλλά αισθητά μειωμένου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 180,2 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 5,86% έναντι 170,212 εκατ. ευρώ το 2023. Σε επίπεδο μητρικής οι πωλήσεις ανήλθαν σε 153,355 εκατ. ευρώ από 148,965 εκατ. ευρώ και σημείωσαν μικρότερη αύξηση 2,94% σε σύγκριση με το ρυθμό  (+5,86%) ανόδου σε επίπεδο ομίλου. Που σημαίνει ότι οι θυγατρικές (είναι κυρίως θυγατρικές του εξωτερικού που υποστηρίζουν τις εξαγωγές) απέδωσαν περισσότερο σε όρους πωλήσεων.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, η εταιρεία διατήρησε την ηγετική της θέση στην εγχώρια αγορά φέτας με μερίδιο 12,3%, αντίστοιχο περίπου με το 2023, ενώ παράλληλα ενίσχυσε την παρουσία της στο εξωτερικό, αυξάνοντας τις πωλήσεις «επώνυμων» προϊόντων φέτας και γιαούρτης σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Αυστραλία, η Ολλανδία και η Ισπανία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Ελληνικά Γαλακτοκομεία απορρόφησε την Κάμπος Χίου και την διέγραψε νομικά

Η Κάμπος Χίου είχε συσσωρευμένες ζημιές 31 εκατ. ευρώ

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία μέχρι τώρα προμηθεύεται γάλα αποκλειστικά από την εγχώρια αγορά. Ωστόσο, αυτό ενδέχεται να αλλάξει καθώς και αυτή εξαγοράστηκε από τον όμιλό Ελληνικά Γαλακτοκομεία (πιο γνωστή ως Όλυμπος), των αδελφών Σαράντη. Η ΔΩΔΩΝΗ ιδρύθηκε το 1963 στα Ιωάννινα και ξεκίνησε ως συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία. Μεταγενέστερα ιδιωτικοποιήθηκε και πέρασε στην επενδυτική εταιρεία SI Foods Ltd., η οποία πουλήθηκε από τη Vivartia και το fund CVC στην Ελληνικά Γαλακτοκομεία.  Οπωςαναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις οι δύο πλευρές είναι σε φάση διαπραγμάτευσης της Συμφωνίας Αγοραπωλησίας Μετοχών (SPA), η οποία αναμένεται να υπογραφεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου.

Εξαγωγές +8,9%
Βασικός παράγοντας της ανάπτυξης των πωλήσεων της Δωδώνη το 2024 αποτέλεσαν οι εξαγωγές οι οποίες ενισχύθηκαν 8,9%, με τις διεθνείς αγορές να συνεισφέρουν πλέον περίπου το 45% των συνολικών της πωλήσεων. Η εταιρεία εξάγει κυρίως φέτα ΠΟΠ και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα σε πάνω από 50 χώρες, ενισχύοντας τη θέση της ως πρεσβευτής της ελληνικής γεύσης στο εξωτερικό. Ειδικά στις αγορές στόχους για το 2024, ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν διψήφιος και συνδυάστηκε με αύξηση της διανομής και νέες τοποθετήσεις επώνυμων προϊόντων DODONI σε περισσότερες αλυσίδες λιανικής. Συγκεκριμένα, στην Αμερική κινήθηκε στο +45,7%, στην Ολλανδία στο +78,5% και στην Ισπανία στο +22,2%. Η διοίκηση αποφάσισε να σταματήσει τη δραστηριότητα της αγγλικής θυγατρικής (Dodoni UK Limited) και να την κλείσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025.

Αντίθετα, οι πωλήσεις εσωτερικού το 2024 σημείωσαν μείωση 4% σε σχέση με το 2023, επηρεασμένες από τη σταθερή στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (λόγω μείωσης της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτικού κοινού) και την παράλληλη αύξηση των προωθητικών ενεργειών σε όλες κατηγορίες που δραστηριοποιείται η εταιρία.

Κερδοφορία και καθαρό αποτέλεσμα
Σε ότι αφορά τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν με διψήφιο ποσοστό ήτοι 14,5% και ανήλθαν στα 26,232 εκατ. ευρώ από 22,894 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το 2024 αυξήθηκε το περιθώριο μεικτού κέρδους σε 14,55% από 13,45% το 2023. Η αύξηση του μεικτού περιθωρίου ήταν καταλυτική ώστε να μειωθούν οι ζημιές σε 5,8 εκατ. ευρώ από ζημιές 8,3 εκατ. ευρώ το 2023.

Επενδυτικό πρόγραμμα 
Το 2024, η ΔΩΔΩΝΗ προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 4,5 εκατ. ευρώ, κυρίως για τον εκσυγχρονισμό της μονάδας παραγωγής στα Ιωάννινα, την ενίσχυση του μηχανολογικού εξοπλισμού, και την αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας.

Εξέλιξη πωλήσεων ανά κατηγορία προϊόντων 

Τυροκομικά: Γενικά η κατηγορία των τυροκομικών κινήθηκε οριακά θετικά σε αξία (+1,0% σε σχέση με το έτος 2023) και θετικά σε όγκο (+3,3% σε σχέση με το έτος 2023) αποτέλεσμα της μείωσης της μέσης τιμής πώλησης της κατηγορίας και της αύξησης των προωθητικών ενεργειών. Η κατηγορία ΦΕΤΑ στην εγχώρια λιανική αγορά συνεχίζει να χάνει συμμετοχή στην αγορά σε όγκο πωλήσεων σε σχέση με το ΛΕΥΚΟ ΤΥΡΙ, αντιπροσωπεύοντας το έτος 2024 το 61,6% (-1,2% σε σχέση με το έτος 2023).
Η ΔΩΔΩΝΗ διατήρησε και το έτος 2024 την ηγετική της θέση με 12,3% μερίδιο αγοράς σε όγκο με το 2ο βασικό Brand να διαμορφώνεται σε 11,4% μερίδιο αγοράς σε όγκο.
Ο τζίρος της Εταιρίας στην κατηγορία διαμορφώθηκε στα 21,1 εκατ. € (-4,6% σε σχέση με το έτος 2023), με αύξηση όμως της συμμετοχής των πωλήσεων ΦΕΤΑΣ από 55% το 2023 σε 56,3% το 2024.
Γιαούρτι: Η κατηγορία του γιαουρτιού κινήθηκε ανοδικά σε αξία κατά το 2024 και διαμορφώθηκε στα 328εκ. ευρώ θετικά +1,8% σε σχέση με το έτος 2023 και θετικά σε όγκο +4,6%. Η διαφορά ανόδου όγκου και αξίας οφείλεται στη μεγάλη αύξηση προσφοράς από όλες τις εταιρείες και αύξηση της συμμετοχής των προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας φτάνοντας πλέον να αντιπροσωπεύουν στα στραγγιστά γιαούρτια το 40,9% του όγκου πωλήσεων της αγοράς. Παρόλα αυτά, το brand ΔΩΔΩΝΗ στο ΣΤΡΑΓΓΙΣΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ είχε οριακή πτώση μεριδίου αγοράς (-0,2%) και διαμορφώθηκε στο 5,3%.
Φρέσκο Γάλα: Στην κατηγορία φρέσκου γάλακτος, η εταιρία δραστηριοποιείται μόνο στην περιοχή της Ηπείρου, όπου σημειώθηκε αύξηση μεριδίου αγοράς σε όγκο κατά +0,6% έχοντας πλέον 54,6% μερίδιο αγοράς στην περιοχή.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu