Σε μια δραματική προειδοποίηση προχώρησε ο καθηγητής Ψηφιακών Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Καραγιαννίδης.
«Το επόμενο διάστημα και ενώ δεν θα υπάρχει σηματοδότηση -το έργο σηματοδότησης αναμένεται να τελειώσει τον Ιούλιο- θα κυκλοφορούν τρένα όπως προηγουμένως, με τέτοιες μεγάλες ταχύτητες στο δίκτυο; Την απάντηση θα τη δώσει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και η Πολιτεία. Η γνώμη μου είναι ότι αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο (σ.σ. ολοκλήρωση έργου σηματοδότησης), αν είναι το δίκτυο ως έχει, εγώ δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανέναν να ταξιδέψει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο καθηγητής Ψηφιακών Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Καραγιαννίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Ερωτηθείς για το τι σημαίνει να κινείται ένα τρένο με 250 – 300 χλμ./ώρα και τι πρέπει να έχει λάβει κανείς υπόψιν ως δικλείδα ασφαλείας, υπογράμμισε: «Είναι αδιανόητο το 2023 να υπάρχουν συρμοί οι οποίοι κινούνται με μεγάλες ταχύτητες, πάνω από 150 χιλιόμετρα την ώρα, σε ένα δίκτυο τμήματα του οποίου δεν έχει έχει ελλιπή έως καθόλου σηματοδότηση. Δεν αναφέρομαι για τηλεδιοίκηση. Αναφέρομαι απλά και μόνο για σηματοδότηση. Αν υπήρχε, σίγουρα oι πιθανότητες αποφυγής της τραγωδίας ήταν πολύ μεγαλύτερες, με την έννοια ότι θα είχαν ενημερωθεί οι μηχανοδηγοί προκειμένου να σταματήσουν τα οχήματα».
Ο κ. Καραγιαννίδης πρόσθεσε: «Όταν στηριζόμαστε μόνο στον άνθρωπο, στον σταθμάρχη μπορεί να συμβεί το ατύχημα το οποίο συνέβη. Επομένως, αν δεν υπάρχει ένας εναλλακτικός τρόπος διασφάλισης αποφυγής του ατυχήματος, εγώ δεν θα έμπαινα στο τρένο», σημείωσε.
«Αν πάτε στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ θα δείτε ότι από το 2014 έως σήμερα, έχουν υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί σχεδόν όλα τα έργα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης του δικτύου. Και εγώ χρησιμοποιούσα το τρένο και οι δικοί μου χρησιμοποιούσαν το τρένο. Δυστυχώς όμως τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν. Και πρόκειται για συστήματα που υπάρχουν τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, στην Κίνα -όπου τα τρένα τρέχουν με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες- τα οποία έχουν εγκατασταθεί στη γραμμή και στους συρμούς, είναι από τα πιο προηγμένα», τόνισε.
«Αυτή τη στιγμή υπάρχει το δίκτυο από Τιθορέα για Δομοκό, υπάρχει ένα βασικό σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, το οποίο λειτουργεί. Και είναι το μοναδικό τμήμα. Τα συστήματα αυτά, όταν αντιληφθούν ότι πρόκειται να συμβεί ατύχημα, για παράδειγμα, όταν αντιληφθούν ότι υπάρχουν τρένα τα οποία κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, αμέσως, είτε ειδοποιούν τους μηχανοδηγούς -προκειμένου να σταματήσουν τα τρένα- είτε -στα καινούργια συστήματα τα οποία πρόκειται να λειτουργήσουν- υπάρχει αυτόματη πέδηση», ανέφερε.
«Τα τρένα στην Ελλάδα, σε επίπεδο ασφαλείας, βρίσκονται ανά τμήματα στο 1960»
«Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τμήματα του δικτύου τα οποία λειτουργούν με κανόνες ασφαλείας του προηγούμενου αιώνα, δηλαδή στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, του 1960 – 1970. Δηλαδή, ο σταθμάρχης έπαιρνε τηλέφωνο τον επόμενο σταθμάρχη και συνεννοούνταν μεταξύ τους για το αν θα αφήσουν ένα τρένο – και τα γράφανε πάνω στα χαρτιά. Έγραφαν τις εντολές στα χαρτιά», πρόσθεσε ο κ. Καραγιαννίδης.
«Είμαι βέβαιος ότι εσείς θα νομίζατε ότι τα τρένα τα βλέπει κάποιος σε μια κονσόλα και βλέπουμε ακριβώς που είναι κλπ. Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Εγώ δεν γνώριζα. Αν το γνώριζα, δεν θα έμπαινα στο τρένο και δεν θα άφηνα και τους δικούς μου να μπουν. Αναφέρομαι σε θέματα ασφαλείας και όχι παντού, αλλά σε κάποια τμήματα. Για παράδειγμα, το τμήμα Πλατύ – Ειδομένη έχει από τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας».
Σημειωτέον, ο Σαμιώτης καθηγητής Γιώργος Καραγιαννίδης, στους επιστήμονες με τη μεγαλύτερη διεθνή απήχηση το 2022.
Σε αυτή τη λίστα περιλαμβάνονται συνολικά 6.938 ερευνητές, από 69 χώρες, οι οποίοι ταξινομήθηκαν με βάση το πόσες φορές άλλοι επιστήμονες παραπέμπουν σε δημοσιεύσεις τους. Ο κατάλογος αντλεί στοιχεία από τη βάση δεδομένων Web of Science, τα οποία αναλύθηκαν από ειδικούς του Ινστιτούτου Επιστημονικής Πληροφόρησης της Clarivate.Συνολικά 2.764 Αμερικανοί ερευνητές- το 38,3% του συνόλου- έχουν συμπεριληφθεί στη φετινή λίστα, ποσοστό μικρότερο κατά 5% σε σύγκριση με το 2018 (43,3%). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κίνα, με 1.169 ερευνητές με μεγάλη διεθνή απήχηση (16,2% από 7,9% το 2018).
Από ελληνικής πλευράς, στον κατάλογο περιλαμβάνονται- κατά σειρά- οι Γεώργιος Δαΐκος (ΕΚΠΑ), Θεόδωρος Δαλαμάγκας (Ερευνητικό Κέντρο Αθηνά), Μελέτιος-Αθανάσιος Δημόπουλος (πρύτανης ΕΚΠΑ), Γεράσιμος Φιλιππάτος (ΕΚΠΑ), Γεώργιος Γεωργακίλας (πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), Γεώργιος Καραγιαννίδης (ΑΠΘ), Νίκος Καραμάνος (πανεπιστήμιο Πατρών), Γεώργιος Κύζας (Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας), Κωνσταντίνος Στούμπος (πανεπιστήμιο Κρήτης), Θανάσης Βεργούλης (ΕΜΠ) και Γιάννης Βόντας (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Qualco Group: Πως κατανεμήθηκαν οι μετοχές στην δημόσια προσφορά
- EKT σε τράπεζες: Αξιολογήστε την έκθεση στο δολάριο
- Ερώτηση 8 βουλευτών της ΝΔ στον Λιβάνιο για σταυρό προτίμησης στις εκλογές
- Alpha Trust Ανδρομέδα: Διανέμει μέρισμα 0,329 ευρώ ανά μετοχή
- Ευρωπαϊκές αγορές: Έκλεισαν με απώλειες, τέλος στο θετικό σερί από τον Stoxx
- Πιερρακάκης: Επεκτείνουμε το επενδυτικό clawback ως το 2030
- Νέο mega deal Τραμπ: Το Κατάρ αγοράζει αεροσκάφη 200 δισ. δολαρίων από την Boeing
- ΟΛΘ: Εκτός ΔΣ μετά από 5 χρόνια ο εκτελεστικός πρόεδρος Αθανάσιος Λιάγκος
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις