Σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2024, το λιμάνι του Πειραιά είχε πτώση κατά 6,1%
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το Port Economics, το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, κατέχει την 5η θέση ανάμεσα στα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης, δεδομένου ότι διακίνησε 4,788 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ), σημειώνοντας άνοδο 4,9%, στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Όπως αναφέρει το Port Economics, μετά την ισχυρή ανάκαμψη των ευρωπαϊκών λιμένων εμπορευματοκιβωτίων το 2024 μετά τις αναταραχές του 2023, το πρώτο εξάμηνο του 2025 αποκαλύπτει μια αναδιάταξη της δυναμικής ανάπτυξης στα 15 κορυφαία λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της ΕΕ. Ενώ οι συνολικοί όγκοι παραμένουν σταθεροί, τα τελευταία στοιχεία αναδεικνύουν σημαντικές περιφερειακές αποκλίσεις και αξιοσημείωτους νικητές.
Όπως αναλύει το μέλος της PortEconomics, Theo Notteboom , τα δεδομένα δείχνουν τόσο συνέχεια όσο και μετατοπίσεις στην ιεραρχία των λιμένων εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη.
Το Baltic Hub ωθεί το Γκντανσκ στην κορυφή.
Το Γκντανσκ ηγείται της ευρωπαϊκής κατάταξης όσον αφορά την ανάπτυξη, καταγράφοντας αύξηση 20,5% σε ετήσια βάση. Αυτή η άνοδος οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην έναρξη λειτουργίας του νεότερου τερματικού σταθμού του Baltic Hub, ο οποίος έχει ενισχύσει τον ρόλο του Γκντανσκ ως πύλης προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Η Gioia Tauro ενισχύει τη θέση της
Ο γίγαντας μεταφόρτωσης της Νότιας Ιταλίας, Gioia Tauro, συνεχίζει την ισχυρή του πορεία με διψήφια ανάπτυξη, τροφοδοτούμενη από τις συνεχείς επενδύσεις και την επιχειρησιακή επέκταση της MSC.
Η αναζωπύρωση του Αμβούργου αναδιαμορφώνει τη Βόρεια Οροσειρά.
Μεταξύ της κορυφαίας τριάδας, το Αμβούργο αναδεικνύεται ως η ισχυρότερη εταιρεία, καταγράφοντας ανάπτυξη 9,3%, πολύ μπροστά από το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα-Μπριζ, των οποίων οι όγκοι παραμένουν ισόπαλοι. Μετά από χρόνια μέτριας απόδοσης, το Αμβούργο επωφελείται σαφώς από την αύξηση των κλήσεων σε λιμάνια που συνδέονται με νέες δομές συμμαχιών (ιδίως την Gemini) και τη στρατηγική συμμετοχή της MSC στην HHLA. Είναι εμφανή σημάδια μιας ευρύτερης αναβίωσης του γερμανικού λιμενικού συστήματος, με τόσο το Βίλχελμσχαφεν (που εξακολουθεί να βρίσκεται εκτός των 15 κορυφαίων) όσο και το Μπρέμερχαβεν να αναφέρουν επίσης υγιή ανάπτυξη.
Νότια Ευρώπη: από την ορμή στη συγκράτηση
Η εξαιρετική δυναμική των ισπανικών λιμένων το 2024 —ενισχυμένη από τις αναδρομολογήσεις πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα— έχει μετριαστεί. Η Βαλένθια πέτυχε μια μέτρια αύξηση 3,9%, ενώ η Αλχεθίρας και η Βαρκελώνη κατέγραψαν μειώσεις. Ομοίως, το Σίνες της Πορτογαλίας σημείωσε πτώση σε σύγκριση με τα υψηλά του 2024.
Η Γαλλία και η Ιταλία αποκλίνουν.
Τα γαλλικά λιμάνια HAROPA και Μασσαλίας σημείωσαν σημαντικά χαμηλότερη ανάπτυξη σε σύγκριση με την ισχυρή τους απόδοση το 2024. Αντίθετα, τα λιμάνια της Γένοβας κατέγραψαν ισχυρή ανάπτυξη 7,9%, επιταχύνοντας από μόλις 2,9% το 2024.
Ο Πειραιάς δείχνει πρώτα σημάδια ανάκαμψης
Μετά από ένα υποτονικό 2024 που χαρακτηρίστηκε από αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα, ο Πειραιάς στην Ελλάδα φαίνεται να ανακτά τη δυναμική του, σηματοδοτώντας μια πιθανή ανάκαμψη.
Στο “μικροσκόπιο” του ΣτΕ το Master Plan του λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Σαρκοζί: Έκανε αποχαιρετιστήριο πάρτι πριν πάει στη φυλακή
- Τηλεφωνική επικοινωνία Τραμπ-Ζελένσκι: Μετά την ειρήνη στη Γάζα, σειρά έχει η Ουκρανία
- Ινδία: Ο Μόντι συναντήθηκε με τον CEO της Qualcomm Κριστιάνο Άμον
- Στην Αίγυπτο υπό τον Ντόναλντ Τραμπ η διεθνής Σύνοδος για τη Γάζα
- BofA: Γιατί η οικονομία της ευρωζώνης βρίσκεται υπό πίεση
- DW: Ο Ερντογάν θέλει να έχει πόδι στη Γάζα
- Θεοδωρικάκος στο ΒΕΑ: Τους επόμενους μήνες τα νέα καθεστώτα του αναπτυξιακού για τις ΜμΕ
- Το «ασφάλιστρο της ζέστης»: Τα κόστη των επιχειρήσεων αυξάνονται, όταν ο υδράργυρος ανεβαίνει
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις