Επικαιρότητα

Έκθεση ΕΕΤΤ: Πάνω από 1200 διαμαρτυρίες για καθυστερήσεις ταχυδρομικών υπηρεσιών το 2024

Financialreport.gr

Συνεχίστηκε η λειτουργία του συστήματος επιφυλακών, το οποίο παρέχει στην ΕΕΤΤ τη δυνατότητα να παρεμβαίνει άμεσα και να διασφαλίζει τη συμμόρφωση παρόχων ταχυδρομικών υπηρεσιών με το κανονιστικό πλαίσιο

Πάνω από 119 επιτόπιοι έλεγχοι στην έδρα παρόχων ταχυδρομικών υπηρεσιών με στόχο την τήρηση κανονιστικού πλαισίου και 17 επιτόπιοι έλεγχοι σε καταστήματα έγιναν στη διάρκεια του 2024 από την ΕΕΤΤ, την ώρα που ο φορέας δέχθηκε και αρκετές διαμαρτυρίες από πολίτες σε σχέση με την ποιότητα των ταχυδρομικών υπηρεσιών, οι οποίες ξεπέρασαν τις 1200.

Σύμφωνα με το διάγραμμα το οποίο βρίσκεται στη μελέτη της ΕΕΤΤ, το 47% των παραπόνων αφορούσε την καθυστέρηση παράδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων, το 37% από αυτά συνδέονταν με την αδυναμία επικοινωνίας με τον πάροχο, ενώ πιο μικρά ποσοστά όσον αφορά τις διαμαρτυρίες, είχαν η απώλεια ή καταστροφή αντικειμένων, τα θέματα χρεώσεων και η αμφισβήτηση απάντησης παρόχου.

Την ίδια στιγμή, κατά την έκθεση της ΕΕΤΤ,  συνεχίστηκε η λειτουργία του συστήματος επιφυλακών, το οποίο παρέχει στην ΕΕΤΤ τη δυνατότητα να παρεμβαίνει άμεσα και να διασφαλίζει τη συμμόρφωση παρόχων ταχυδρομικών υπηρεσιών με το κανονιστικό πλαίσιο.

Επιπλέον, εξακολούθησε και η διερεύνηση παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών από
διαδικτυακές πλατφόρμες, καθώς διερευνήθηκαν διαδικτυακές πλατφόρμες για να διαπιστωθεί εάν παρείχαν ταχυδρομικές υπηρεσίες χωρίς να έχουν υποβάλει στην ΕΕΤΤ δήλωση για Γενική Άδεια.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, οι χρήστες έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν καταγγελίες κατά παρόχων για προβλήματα που σχετίζονται με τα παρακάτω
θέματα: Περιορισμοί στην επικοινωνία με τον πάροχο της ενδιάμεσης ψηφιακής υπηρεσίας, περιορισμοί ως προς τη δυνατότητα αναφοράς παράνομου περιεχομένου, μη επαρκής αιτιολόγηση από τον πάροχο για αποκλεισμό λογαριασμών χρηστών -λόγω περιεχομένου που είχαν αναρτήσει- ή διαγραφή του ίδιου του περιεχομένου, αλλά και περιορισμοί στη δυνατότητα υποβολής καταγγελίας στον πάροχο.

Το 2024, η ΕΕΤΤ έλαβε συνολικά 43 καταγγελίες από χρήστες που διαμένουν στην Ελλάδα, με τις 26 να αφορούν στην Πράξη, 13 προωθήθηκαν, λόγω αρμοδιότητας, σε συντονιστές Ψηφιακών Υπηρεσιών άλλων κρατών μελών, μέσω του AGORA που αποτελεί το ενιαίο πληροφοριακό σύστημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο οποίο αποθηκεύονται όλα τα δεδομένα σχετικά με την εφαρμογή της Πράξης. Επίσης, 9 δεν ήταν πλήρεις, 4 σχετίζονταν με παρόχους ενδιάμεσων υπηρεσιών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και 17 δεν αφορούσαν στην Πράξη.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu