Και πολλές αλήθειες που «με στέλνουν» και «ταλαιπωρούν την επιχειρηματική μου ψυχή»
Την ιστορία πίσω από την ίδρυση της εταιρείας της Doctoranytime και την τεχνολογική πλατφόρμα που δημιούργησε στο χώρο της υγείας για την αναζήτηση γιατρών καθώς και το όραμά της για ολιστική προσέγγιση και βoήθεια προς ασθενείς για πάσα νόσο, μοιράστηκε η Ελευθερία Ζούρου σε πρόσφατη εκδήλωση του ΟΠΑΠ Forward TALKS. Το ΟΠΑΠ Forward TALKS, αποτελεί το νέο βήμα διαλόγου και ανταλλαγής ιδεών μεταξύ επιχειρηματιών και στελεχών της αγοράς για την ελληνική μικρομεσαία επιχειρηματικότητα. Εντάσσεται μάλιστα στο ευρύτερο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, ΟΠΑΠ Forward, που ο ΟΠΑΠ εφαρμόζει με συνέπεια εδώ και 12 χρόνια και μέσα από το οποίο έχουν υποστηριχθεί 81 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μεγενθύνοντας συνολικά το αποτύπωμα τους στην οικονομία και την κοινωνία.
Ακολουθεί η ομιλία και το βίντεο της κυρίας Ζούρου στο ΟΠΑΠ Forward TALKS, που πραγματοποιήθηκε στο τέλος Μαΐου στο Μουσείο Μπενάκη.
Γειά σας, είμαι η Ελευθερία Ζούρου, founder της Doctoranytime. Όσοι δεν έχουν τη χαρά και την ευτυχία να γνωρίσουν την πλατφόρμα Doctoranytime, να σας πληροφορήσω ότι είναι ένα marketplace, που μπορεί κάποιος να βρει τον καλύτερο και καταλληλότερο γιατρό για εκείνον. Τα τελευταία δύο-τρία χρόνια έχει εξελιχθεί σε ένα destination για την υγεία. Οπότε οτιδήποτε χρειαστεί κάποιος, ένα helping hand, μία συμβουλή, μία καθοδήγηση να βρει γιατρό, μπορεί να απευθυνθεί στο doctoranytime για τη συνολικότερη διαχείριση της υγείας του.
Το ξεκίνημα
Η αφορμή ήταν κάπως δυσάρεστη. ‘Εχασα τον μπαμπά μου από καρκίνο το 2007 και αυτό με έκανε να νιώσω μια τεράστια απογοήτευση για το σύστημα υγείας, για το πως λειτουργεί, για την ανταπόκριση των γιατρών. Ήταν ένα αρκετά σοκαριστικό γεγονός για να με ωθήσει να αλλάξει όλη μου τη ζωή και να το βάλω σκοπό ζωής, αυτό το χάος να το αλλάξω. Αυτό το όραμα, με οδηγεί ακόμα και σήμερα, οδηγεί τη στρατηγική του Doctoranytime ακόμα και σήμερα. Ξεκινήσαμε σαν μία πλατφόρμα, αλλά οδεύει σε κάτι που θέλουμε να αλλάξει όλη την υγεία.
Αισθητή η ανάγκη για ΑΙ εδώ και αρκετά χρόνια
Όμως, δεν θέλω να σταθώ σε αυτό. Θέλω να σας πάω μερικά χρόνια πίσω. Καθόμουν με έναν developer, από τους τρεις που είχε τότε η εταιρεία, και του είπα το εξής: Ρε σύ, ξέρεις κάτι; Όσα κάνουμε είναι άχρηστα. Σε τι βοηθάει στο εάν θα βρει ο ασθενής έναν γιατρό για να κλείσει ραντεβού, σε ποιά ώρα; Σε τί βοηθάμε τον άνθρωπο; Θέλω να δημιουργήσω κάτι στο οποίο στην πραγματικότητα να εξαφανίσουμε τον γιατρό από τη μέση, δηλαδή να μπαίνει ο άλλος στο Doctoranytime, να βάζει τα συμπτώματά του. Eμείς να έχουμε μια βάση δεδομένων και αυτό να του επιστρέφει μία διάγνωση και καθοδήγηση (guideline). Σας θυμίζει κάτι; Chatgpt, ίσως;
Δεν θέλω να πάρω τη φήμη και τη δόξα, όλων αυτών που δημιούργησαν το chatgpt, όμως η εποχή του AI είναι μία εποχή, που την χρειαζόμασταν πάρα πολύ.
Και γι΄αυτό, όλοι εμείς, που είμαστε στον κόσμο της τεχνολογίας, την χρησιμοποιούμε για να αναπτύξουμε ακόμα καλύτερες υπηρεσίες. Ήδη, στο Doctoranytime βρίσκεται σε μία πορεία «εκμετάλλευσης» προς το καλό όλων μας και σύντομα θα ακούσετε νέα από εμάς, τα οποία οδεύουν προς το όραμα που σας είχα πει από την αρχή, ότι θέλουμε να δώσουμε καλύτερη υγεία στον κόσμο.
Οι εκφράσεις που “με στέλνουν” και τα μηνύματα προς τη νέα γενιά
Παρ’ όλα αυτά θα ήθελα να μοιραστώ κάποιες σκέψεις και αγωνίες μαζί σας. Γιατί χθες μου είπαν: θα μιλήσω σε ένα κοινό που ενδιαφέρονται για τις business, είναι επιχειρηματίες κλπ. Πρέπει να τους εμπνεύσεις. Εχθές το βράδυ μπήκα στο chatgpt και το ρώτησα τι αυτό προτείνει; Μου έβγαλε μία πάρα πολύ ωραία δομή, έκανε πολύ καλή δουλειά.
Αφού τα διάβασα όλα, αποφάσισα ότι υπάρχει μόνο ένας τρόπος για να επικοινωνήσουμε και να συνδεθούμε.
Και αυτές είναι οι αλήθειες μας. Και θα ήθελα να σας πω αυτά τα πράγματα που ταλαιπωρούν την επιχειρηματική μου ψυχή το 2025.
Ο τρόπος που θα σας τα πώ είναι οι εκφράσεις που ακούω στην καθημερινότητα και “με στέλνουν” 0-100 σε μερικά δευτερόλεπτα.
Η πρώτη έκφραση – κάποιες από αυτές τις ακούτε και εσείς καθημερινά – και θα ήθελα να δω εάν αν αποκρίνεστε σε αυτές.
Η πρώτη έκφραση είναι: “Ναι, Ελευθερία το έχουμε κάνει αυτό. Αυτό που λές, δεν δούλεψε“.
Οταν κάποιος το λέει αυτό, θα πρέπει να μπει σε ένα context. Τί θα πει το έχουμε κάνει, και δεν δούλεψε! Γιατί δεν δούλεψε; Δεν δούλεψε, γιατί δεν το κάναμε σωστά; Τί είπαμε λάθος; Δεν μπορούμε να τεστάρουμε πρακτικές έτσι γρήγορα, για να πάμε στο επόμενο. Δεν είμαστε instagram για να πάμε στην επόμενη εικόνα. Πρέπει να πάμε πιο βαθιά, να καταλάβουμε τις ανάγκες των άλλων, να δουλέψουμε πάνω σε αυτές.
Η δεύτερη έκφραση: “Ποιός ακριβώς είναι ο ρόλος μου στην εταιρεία;”
“Αυτό δεν είναι δουλειά μου να το κάνω, είναι δουλειά του δίπλα”.
Αγαπημένο μου, GenZ…, ήθελα να σου πω, ότι δεν πειράζει κι αν δεν είναι δουλειά σου. Και στο κάτω-κάτω της γραφής αν κάνεις κι ένα βήμα πιο εκεί, κάτι ακόμα θα μάθεις. Δεν πειράζει!
“Δεν είναι προτεραιότητα“, “δεν προλαβαίνουμε” ή “δεν το είχαμε βάλει το Δεκέμβρη του 25, άρα θα πάει το 2026“.
Οχι. Σήμερα βλέπουμε μια ευκαιρία. Θα το βάλουμε για να το κάνουμε αν πραγματικά το πιστεύουμε.
“Πρέπει να το τεστάρουμε”.
Αυτό που λες πρέπει να το τεστάρουμε.
Χαίρομαι που γελάτε, αλλά εμένα με πονάνε αυτά τα πράγματα.
Δεν μπορούμε να τεστάρουμε τα πάντα. Είχε πει κάποτε ο αγαπημένος Ford: εάν είναι να τεστάρουμε τα πάντα και εάν είχα απευθυνθεί στους καταναλωτές και τους ρωτούσα, τί θέλετε να κάνω για εσάς, θα μου ζητούσαν γρηγορότερα άλογα. Αυτό πάμε να τεστάρουμε τις περισσότερες φορές και χάνουμε χρόνο, χάνουμε χρήμα και γινόμαστε demotivated.
“Δεν είναι τόσο απλό!” Φυσικά και είναι! Κάνουμε τη ζωή μας εξαιρετικά κομπλικέ. Σκεφτείτε ότι όλα είναι απλά, όλα γίνονται. Ο αγαπημένος μου CTO που με συνοδεύει όλα αυτά τα χρόνια, μου λέει: “Ελευθερία όλα γίνονται”.
Είναι θέμα χρόνου και χρημάτων.
“Δεν το έχει κάνει κάποιος άλλος”
Τους λέω, παιδιά έχω αυτή τη φανταστική ιδέα. Πρέπει να το κάνουμε έτσι, η ανάγκη είναι αυτή. Απάντηση: “Δεν το έχουν κάνει άλλοι“.
Ρε παιδιά, εάν δεν το έχουν κάνει άλλοι, τί καθόμαστε και κάνουμε εμείς εδώ πέρα! Τί συζητάμε για innovation με τη λογική του αχ το έκανε ο β, για το κάνω εγώ καλύτερα;
Και το τελευταίο: “Δεν γίνεται!”
Αυτό είναι ότι χειρότερη έκφραση. Το μισώ αυτό. Αν υπήρχε μία συμβουλή σε κάποιον που ήθελε να ασχοληθεί με την επιχειρημτικότητα, μην πείτε ποτέ, “δεν γίνεται”. Βάζετε ένα όριο στον εαυτό σας.
Πράξις – ‘Αρξις – ‘Υπαρξις: Οι λέξεις των Αρχαίων Ελλήνων στο επιχειρείν του σήμερα
Και εδώ θέλω να πάρω από την φώτιση των Αρχαίων Ελλήνων, Θα σας δείξω την σύνδεση ανάμεσα σε τρεις λέξεις:
- Πράξις
- ‘Αρξις
- ‘Υπαρξις
Η Αρξις είναι η Αρχή. Συνδέεται όμως με έναν αναγραμματισμό με τη λέξη Πράξις. Είναι ακριβώς ίδιες, εάν βάλεις μπορστά ένα πι (π). Το πι (π) στα Αρχαία Ελληνικά συνδέεται με το 3,14 όπως γνωρίζουμε, αλλά είναι και η Πύλη. Η πι-Ύλη. Δηλαδή πρέπει να περάσεις την Πύλη της Ύλης για να μπεις στο νοητό κόσμο, να αφήσεις την Ύλη στη άκρη και να πας στο όραμα, στην ιδέα. Αφού λοιπόν περάσεις από το όραμα και την ιδέα στην Πράξη, τί δημιουργείς; Την ‘Υπαρξη. Αρα, λοιπόν η ύπαρξή μας ως ανθρώπινα όντα, ως επιχειρηματίες, ως διαφορετικοί ρόλοι, συνδέεται με το να ξεκινήσεις να κάνεις μία Πράξη. Και αυτή γίνεται αυτό που είσαι!
Σας ευχαριστώ πολύ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ξανάνοιξαν οι εναέριοι χώροι Ιορδανίας, Συρίας και Λιβάνου
- Ομάν: Ακυρώθηκε όπως αναμενόταν ο προγραμματισμένος γύρος συνομιλιών Ιράν και ΗΠΑ
- Δε σταματά ο Νετανιάχου: Θα έρθουμε πάνω από την Τεχεράνη
- Ινδία: Τεχνικές επιθεωρήσεις σε όλα τα Boeing 787 – Αναζητούν ακόμα στα συντρίμμια σορούς
- 14 Ιουνίου 1987: Η Ελλάδα επικρατεί 103-101 της ΕΣΣΔ και στέφεται πρωταθλήτρια Ευρώπης
- Ισραήλ: Ακυρώθηκε λόγω Ιράν, ο γάμος του γιου του Νετανιάχου
- CNBC: Το Ιράν δεν θα μπλοκάρει την ροή του πετρελαίου από τα Στενά του Ορμούζ
- Παρίσι: Σε δημοπρασία 80 δημιουργίες του Καρλ Λάγκερφελντ για τον Chloe
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις