Σύμφωνα με τους αναλυτές, αυτή η επέκταση αναμένεται να προσθέσει τουλάχιστον 30 νέες καθημερινές πτήσεις, να βελτιώσει τους χρόνους απογείωσης και να ενισχύσει τις εγχώριες συνδέσεις
Mετά από πολλά χρόνια μελέτης και αναμονής δημοσιοποιήθηκε το σχέδιο ανανέωσης του μεγαλύτερου αεροδρομίου της Μ. Βρετανίας, του Χίθροου, το οποίο αναμένεται να κοστίσει, μέσα στα επόμενα 10 χρόνια που θα υλοποιηθεί, κοντά στα 65 δισ. δολάρια.
Το εν λόγω αεροδρόμιο συνιστά το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ευρώπης, καθώς δέχεται κατά μέσο όρο 84 εκατ. επιβάτες ετησίως και αυτή η επένδυση έχει ως στόχο και τον διπλασιασμό της δυναμικότητάς της, φτάνοντας έως και τα 150 εκατ. επιβάτες τον χρόνο.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, αυτή η επέκταση αναμένεται να προσθέσει τουλάχιστον 30 νέες καθημερινές πτήσεις, να βελτιώσει τους χρόνους απογείωσης και να ενισχύσει τις εγχώριες συνδέσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κύριο μέρος αυτής της ανανέωσης είναι και η κατασκευή ενός τρίτου διαδρόμου απογείωσης και προσγείωσης, ένα έργο που έχει εγκριθεί από τη βρετανική κυβέρνηση μετά από πολυετείς νομικές διαμάχες. Σε ό,τι αφορά τον τρίτο διάδρομο, αυτός θα είναι μήκους 3.500 μέτρων, θα κοστίσει περίπου £21 δισ. και σύμφωνα με τη διοίκηση του αεροδρομίου θα είναι λειτουργικός μέσα στην επόμενη δεκαετία. Την ίδια στιγμή, τα υπόλοιπα £28 δισ. της επένδυσης θα διατεθούν για την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού (£12 δισ.) και για τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων υποδομών (£15 δισ.).
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου, Thomas Woldbye, χαρακτήρισε την επέκταση «επιτακτική και επείγουσα», επισημαίνοντας ότι «λειτουργούμε ουσιαστικά στο όριο των δυνατοτήτων μας, εις βάρος του εμπορίου και της συνδεσιμότητας».
Διαμαρτυρίες
Βέβαια, μια τόσο μεγάλη αλλαγή δεν είναι δυνατόν να γίνει χωρίς αντιδράσεις, οι οποίες πάνε πίσω και στα προηγούμενα χρόνια, οπότε και υπήρχε απλά μια συζήτηση. Για παράδειγμα, η Greenpeace χαρακτηρίζει το σχέδιο «καταδικασμένο», σημειώνοντας πως «οι κάτοικοι θα δουν τη ζωή τους να μπαίνει σε αναμονή για ακόμη λίγα χρόνια, καθώς θα σπαταληθούν κι άλλα χρήματα και χρόνος».
Μάλιστα, ο Douglas Parr, διευθυντής πολιτικής της οργάνωσης, πρόσθεσε ότι το σχέδιο «εξάγει πλούτο τουρισμού από το Ηνωμένο Βασίλειο με τον πιο ρυπογόνο τρόπο».
Ο ανταγωνισμός, δε, είναι, επίσης, στο κάδρο καθώς η Arora Group – από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες γης γύρω από το αεροδρόμιο Heathrow – ανακοίνωσε πως θα υποβάλει ανταγωνιστική πρόταση για την κατασκευή ενός πιο σύντομου και φθηνότερου τρίτου διαδρόμου, με λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον και τους κατοίκους.
Αυτή η παρέμβαση, ωστόσο, ήρθε μετά από επίσημη ανακοίνωση της κυβέρνησης για εναλλακτική πρόταση στο σχέδιο επέκτασης του Heathrow.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- AEK: Οι υποψήφιοι αντίπαλοι στην κλήρωση του Conference League
- Πανελλαδικές 2025: Ειδικό ποσοστό εισαγωγής για υποψήφιους από πληγείσες περιοχές
- Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά: Σημαντικές οι επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ
- ΤτΕ: Διευκρινήσεις για την απαγόρευση έκδοσης συμβολαίων για την INSURANCE JSC DALLBOGG
- Aπό τη Volton στην Protergia, νέος διευθυντής λειτουργιών ο Ηλ. Πολυχρονόπουλος
- Eurobank: 10,9 εκατ. ευρώ η διαφημιστική δαπάνη και οι χορηγίες το Α΄ Εξάμηνο 2025
- La Repubblica: Κάρπαθος, το νησί που αντιστέκεται στον χρόνο
- Ανοδικές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις