Φαγητό, μαστορέματα και περιποίηση στο στόχαστρο των αλλαγών στις συνήθειες
Ο κορονοιός αρχικά και η ακρίβεια στη συνέχεια ωθούν τους καταναλωτές να αναζητούν εναλλακτικές για να μπορέσουν να μην χαλάσουν τις συνήθειές τους, απλά μεταφέροντάς τις μέσα στους τοίχους του σπιτιού τους. Η ‘’επιστροφή στο σπίτι’’ είναι πλέον τάση που υποδεικνύεται τόσο από έρευνες, όσο και από επίσημα στοιχεία φορέων όπως η ΕΛΣΤΑΤ, τα οποία φανερώνουν ότι οι Έλληνες καταναλωτές τρώνε πλέον περισσότερο εντός σπιτιού, μαστορεύουν περισσότερο μέσα σε αυτό, ενώ κάνουν μόνοι τους διαδικασίες ομορφιάς και περιποίησης όπως για παράδειγμα τη βαφή των μαλλιών τους.
Ενδεικτικό είναι ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για τον τζίρο της εστίασης, κατά το α΄ εξάμηνο του 2025 καταγράφεται σαφής υποχώρησή του μετά μία τετραετία συνεχούς ανόδου του την περίοδο 2021-2024. Το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2025 ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων εστίασης υποχώρησε σε 8,55 δισ. ευρώ από 8,84 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2024, καταγράφοντας μείωση 3,28%. Το καλοκαίρι δεν έφερε κάποια αλλαγή, καθώς και το γ΄ τρίμηνο, το οποίο είναι πιο ενισχυμένο σε κατανάλωση λόγω τουρισμού, το διάστημα δηλαδή Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, ο τζίρος της εστίασης ήταν μικρότερος φέτος, στα 3,9 δισ. ευρώ από 4,04 δισ. ευρώ πέρυσι.
Την ίδια στιγμή ελαφρά κάθοδος σημειώνεται και στον τζίρο των καταστημάτων cash & carry που εφοδιάζουν κυρίως το κανάλι του HoReCa, δηλαδή τα εστιατόρια και τα καφέ, καθώς η ελάττωση στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2025 είναι της τάξης του 1%.
Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με στελέχη του Συνδέσμου Εστιατόρων Αττικής, τα εστιατόρια έχουν πληρότητα κυρίως τα Σαββατοκύριακα. Μόνο τα εσιτατόρια και τα καφέ του κέντρου έχουν πάνω από το 50% πληρότητα καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας.
Οι Έλληνες, δε, τρώνε στο σπίτι αλλά όχι πλέον αυτά που μαγειρεύουν οι ίδιοι, όπως στην περίοδο του κορονοιού αλλά αγοράζουν και έτοιμα γεύματα από τα σούπερ μάρκετ.
Κατά τον Εντεταλμένο Σύμβουλο του ομίλου Σκλαβενίτης κ. Λάμπρο Παπακοσμά, στο περιθώριο της πρόσφατης εκδήλωσης της ΕΣΕ, «τα έτοιμα γεύματα είναι μια τεράστια επένδυση. Πιστεύουμε ότι το ελληνικό νοικοκυριό δεν θα ξαναμαγειρέψει. Τα νέα παιδιά δεν θα μπουν στην κουζίνα». Το project των έτοιμων φαγητών στηρίζεται σε τρεις ταυτόχρονες κατευθύνσεις: την ενίσχυση της κατηγορίας εντός των σούπερ μάρκετ, τη διάθεση των έτοιμων γευμάτων σε τρίτους εκτός του δικτύου της Σκλαβενίτης και τη δημιουργία αυτόνομων σημείων λιανικής.
Κατά τις πρώτες πληροφορίες, η νέα μονάδα έτοιμων γευμάτων στη Μαγούλα αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία στο δεύτερο εξάμηνο του 2026, με την επένδυση να αγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ και διάθεση έως 250.000 μερίδες ημερησίως. Αυτές οι μερίδες θα διανέμονται δε τόσο εσωτερικά στα σούπερ μάρκετ οσο και στα καταστήματα της Σπιτικής Κουζίνας, εταιρεία την οποία εξαγόρασε η Σκλαβενίτης πριν από μερικούς μήνες.
Βαφή μαλλιών πιο πολύ στο σπίτι
Η περιποίηση του σώματος έχει μεταφερθεί και αυτή στο σπίτι και όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως, με την αγορά βαφών μαλλιών, ειδικά, να παρουσιάζει σταθερή και εντυπωσιακή ανάπτυξη, κάτι που φαίνεται και από τα νέα προϊόντα λιανικής, τα οποία είναι πολύ πιο ποιοτικά σε σχέση με το παρελθόν. Εξάλλου, άνοδο παρουσιάζουν και οι φυτικές βαφές μαλλιών, έτοιμες για κατανάλωση στο σπίτι και με πιο ήπια συστατικά από αυτές του κομμωτηρίου.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Mordor Intelligence, η συγκεκριμένη αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο αποτιμάται στα 14,72 δισ. δολάρια για το 2025, ενώ η ίδια έρευνα προβλέπει ανάπτυξη με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) περίπου 4,21% από το 2025 έως το 2030.
Άλλες αναφορές προβλέπουν ένα ελαφρώς διαφορετικό CAGR, για παράδειγμα, η Deep Market Insights εκτιμά ένα ποσοστό αύξησης 7,1% CAGR από το 2025-2030.
DYI σε άνοδο – Η ”τρίπλα” της Lidl στα μαστορέματα
Την τάση ”κάντο μόνος σου”, δηλαδή ”κάντο στο σπίτι σου” είδε από πολύ νωρίς η γερμανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Lidl σε ό,τι αφορά τον τομέα του μαστορέματος στο σπίτι που εξοικονομεί σε αρκετούς χρήματα και ταλαιπωρία. Εδώ και ενάμιση χρόνο η εταιρεία έχει λανσάρει εντός των σημείων πώλησής της τα εργαλεία Parkside, τα οποία στα fora DYI περιγράφονται ως ”value for money”.
Η ανταπόκριση των Ελλήνων καταναλωτών ήταν ενθαρρυντική, με αποτέλεσμα, σύμφωνα με όσα ανέφερε πρόσφατα σε εκδήλωση ο CEO Martin Brandenburger να ληφθεί η απόφαση να γίνουν περαιτέρω επενδύσεις στα σημεία αυτά μέσα στο 2026 εντός των καταστημάτων.
Κατά όσα ανέφερε το στέλεχος, πρόκειται για μια από τις κατηγορίες μη τροφίμων στις οποίες κάθε εβδομάδα προστίθενται έως και 70 νέοι κωδικοί. Με βάση τον σχεδιασμό της Lidl τα σημεία αυτά στα καταστήματα θα ενισχυθούν περαιτέρω όσον αφορά την έκτασή τους μέσα σε αυτά, αφού διαπιστώνεται ότι υπάρχει δυναμική, χωρίς ωστόσο να υπάρχει σκέψη ακόμα για αυτόνομα καταστήματα, όπως γίνεται στο εξωτερικό.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ο εκτός τόπου και χρόνου κυβερνητικός εκπρόσωπος αγνοεί πως όταν κάποιος (αγρότης) χρωστά οι πιστωτές παίρνουν και τη γίδα
- Αγρότες: Νέες κινητοποιήσεις με πάνω από 6.000 τρακτέρ στους δρόμους
- Reuters: Οι τιμές των κατοικιών στην Κίνα θα μειωθούν κατά 3,7% το 2025
- ΗΠΑ: Πουλά βόμβες αξίας 2,68 δισ. δολαρίων στον Καναδά παρά τις εμπορικές εντάσεις
- Σίλβερ Λοφτ: Από τις καραμέλες Λάβδα στη μίσθωση ακινήτων
- «Επιστροφή στο σπίτι»: Ποιοι επενδύουν σε προϊόντα και υπηρεσίες για χρήση-κατανάλωση εντός οικίας
- Ροδούλα: Γενναιόδωρες διανομές μερισμάτων και μία απόσχιση-έκπληξη
- Σε εβδομαδιαία άνοδο το πετρέλαιο
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








