Τράπεζες

Εταιρείες Διαχείρισης Δανείων και Πιστώσεων: Ρυθμίσεις 5,1 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023

Εκτιμώμενες ρυθμίσεις €6,6 δισ. για το σύνολο του 2023

Η Ενωση Εταιρειών Διαχείρισης απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά την σχετική αγορά στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση στις 30.9.2023 τα υπό διαχείριση δάνεια διαμορφώθηκαν σε €89 δισ. (περιλαμβανομένων δανείων ύψους €69 δισ. εκτός τραπεζικών ισολογισμών, ποσό που
αντιστοιχεί στο 30% του Ληξιπρόθεσμου Ιδιωτικού Χρέους στην Χώρα).

Οι εταιρείες αναφέρουν ότι συνεργάστηκαν με πάνω από 100.000 οφειλέτες προκειμένου να αποπληρώσουν τις οφειλές τους και να ανακτήσουν πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα, μέσα από ρυθμίσεις €5,1 δισ.

Η πλειοψηφία των ρυθμίσεων αφορά σε δάνεια που έχουν μεταβιβαστεί σε τρίτους επενδυτές (μη τραπεζικά χαρτοφυλάκια).

Αναλυτικότερα, το ποσόν των €3,5 δισ. αφορά σε μη τραπεζικά χαρτοφυλάκια δανείων και το €1,6 δισ. αφορά σε δάνεια τραπεζικών ιδρυμάτων.

Συνεπείς δανειολήπτες με οφειλές συνολικού ύψους €3,36 δισ., εντάχθηκαν στα προγράμματα προσωρινής ισχύος (12 μηνών) που εκπόνησαν και έθεσαν σε εφαρμογή τον Μάιο 2023 οι Εταιρείες Διαχείρισης για το “πάγωμα” των κυμαινόμενων επιτοκίων βάσης.

Σε ότι αφορά τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Ιδιωτικού Χρέους η εγκρισιμότητα σε πλήθος αιτήσεων από πλευράς Εταιρειών Διαχείρισης Δανείων έφτασε στο 76% τον Σεπτέμβριο 2023, με τις συνολικές εγκρίσεις ρυθμίσεων οφειλών μόνο για τον μήνα Σεπτέμβριο, να ανέρχονται σε €0,5 δισ.

Οι εταιρείες-μέλη της ΕΕΔΑΔΠ, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, θα συνεχίσουν να εστιάζουν στην παρακολούθηση της ομαλής αποπληρωμής των υλοποιημένων λύσεων ειδικά για οφειλέτες με χαμηλό ύψος οφειλών.

Παράλληλα με την επίτευξη ρυθμίσεων, τα διαθέσιμα στοιχεία επιβεβαιώνουν το βασικό προσανατολισμό των Εταιρειών Διαχείρισης στη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης που προσφέρουν στους οφειλέτες. Όπως αποτυπώνεται από τα στοιχεία Εννεαμήνου 2023, οι Εταιρείες Διαχείρισης:

● Δέχθηκαν πάνω από 124.000 κλήσεις τον μήνα, κατά μέσο όρο, έναντι 114.000 την ίδια περίοδο του 2022. Παρά την αύξηση του πλήθους εισερχόμενων κλήσεων, το μέσο
επίπεδο εξυπηρέτησης (service level) στα τηλεφωνικά κέντρα των Εταιρειών ανήλθε στο 90% τον Σεπτέμβριο του 2023.

● Επεξεργάστηκαν πάνω από 25.000 αιτήματα το μήνα απαντώντας σε κάθε ένα από αυτά εντός του πλαισίου που προδιαγράφεται από το κανονιστικό πλαίσιο (μέσοι όροι
αριθμού αιτημάτων και χρόνου απόκρισης).

● Διευθέτησαν περίπου 7.500 παράπονα πελατών, με μέσο χρόνο απόκρισης σημαντικά μικρότερο της εποπτικής απαίτησης, και βελτιωμένο κατά 11% σε σχέση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του προηγούμενου έτους.

Το τελευταίο τρίμηνο η οικονομική δραστηριότητα της χώρας μας έχει επηρεαστεί από τις φυσικές καταστροφές ανά την Ελλάδα, με σημαντικό αντίκτυπο στους οφειλέτες που
περιλαμβάνονται μεταξύ των πληγέντων. Οι Εταιρείες Διαχείρισης με υπευθυνότητα και πλήρη συμμόρφωση με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της Πολιτείας προχώρησαν σε οριζόντια αναστολή των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε δανειολήπτες στις εν λόγω περιοχές, αλλά και σε αναστολή τηλεφωνικών οχλήσεων. Κύριος σκοπός είναι να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος για να αποτιμηθούν οι καταστροφές και να προσφερθούν στη συνέχεια, όπου απαιτείται, εξατομικευμένες λύσεις στους συνεργάσιμους δανειολήπτες. Για τον λόγο αυτό οι  Εταιρείες Διαχείρισης καλούν τους οφειλέτες που έχουν προχωρήσει σε έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών από το Ελληνικό Δημόσιο να ενημερώσουν τις Εταιρείες Διαχείρισης που διαχειρίζονται οφειλές τους, προκειμένου να εκκινήσει η σχετική διαδικασία.

Ο κλάδος των Εταιρειών Διαχείρισης Δανείων απασχολείο περισσότερους από 5.000 εργαζομένους.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu