Έτοιμα προς παράδοση είναι τα πρώτα τρία αεροδρόμια της Fraport, την κατασκευή των οποίων έχει αναλάβει η Intrakat.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια σε Χανιά, Καβάλα και Ζάκυνθο, τα οποία έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται να παραδοθούν μέσα στις επόμενες ημέρες.
Μέσα στο 2019 θα ακολουθήσει η ολοκλήρωση των έργων σε Σκιάθο, Άκτιο, Σάμο, Ρόδο, Κεφαλονιά, Μυτιλήνη και αργότερα εντός του 2021 κλείνει το πρόγραμμα των επεμβάσεων σε Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Σαντορίνη, Κέρκυρα και Κω.
Σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με το Δημόσιο, δύναται η εταιρεία από 13 ευρώ ανά επιβάτη να αυξήσει την επιβάρυνση για τη διαχείριση του αεροδρομίου στα 18,5 ευρώ ανά επιβάτη με την ολοκλήρωση των έργων.
Nα σημειωθεί ότι η Fraport, το 2018 διακίνησε συνολικά 29,9 εκατ. επιβάτες, καταγράφοντας άνοδο 8,9% σε ετήσια βάση.
Τα τρία αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη κινητικότητα ήταν αυτό της Θεσσαλονίκης, όπου διακινήθηκαν 6,7 εκατ. επιβάτες (άνοδος 7,1%), της Ρόδου με 5,6 εκατ. επιβάτες και άνοδο 5% και της Κέρκυρας, όπου διακινήθηκαν σχεδόν 3,4 εκατ. επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση 15,3%.
Εκτός από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η Fraport έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για τα 23 αεροδρόμια περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας τα οποία θα βγουν προς αξιοποίηση. Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.
Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου θα λάβει υπόψη της τα λειτουργικά στοιχεία κάθε αεροδρομίου, [κίνηση-έξοδα-προσωπικό-υποδομές κλπ] καθώς και τις προοπτικές τους, προκειμένου να καταλήξει η Κυβέρνηση στον επωφελέστερο τρόπο εκσυγχρονισμού τους.
Θα εξεταστούν στο πλαίσιο αυτό και “εναλλακτικά σχέδια αξιοποίησης περιλαμβανομένων και σεναρίων Παραχώρησης, καθώς και μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη”, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση. Επομένως, το Υπουργείο αναθέτοντας στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών τη συγκέντρωση όλων αυτών των στοιχείων και την προετοιμασία ολοκληρωμένων σχεδίων ανάπτυξης των 23 αεροδρομίων, ουσιαστικά κάνει το επόμενο βήμα και ξεκινά τη διαδικασία εκσυχρονισμού τους.
Πρώτο βήμα, συγκεντρώνονται τα στοιχεία για κάθε ένα από τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, καταρτίζεται ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης και διερευνάται αν θα αξιοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ ή με σύμβαση παραχώρησης, όπως έγινε με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν για 40 χρόνια στην κοινοπραξία της fraport. Και τα δύο ενδεχόμενα θα τεθούν υπό διερεύνηση , καθώς στόχος της Κυβέρνησης είναι να επιλεγεί τελικά ο καλύτερος και επωφελέστερος για το δημόσιο συμφέρον τρόπος για τον εκσυγχρονισμό τους.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ελλάδα 68 – Τουρκία 94 στον ημιτελικό του EuroBasket
- Performance Technologies: Δωρεάν διάθεση 86.000 ιδίων μετοχών στον CEO Διονύση Χιντζίδη
- Πιερρακάκης: Η μείωση του ΦΠΑ στα ακριτικά νησιά διορθώνει μια αδικία
- Τραμπ: Συναντάει τον πρωθυπουργό του Κατάρ στον απόηχο της ισραηλινής επίθεσης
- Τι συνέβη με το «νεαρό φοιτητή» στην εκπομπή της Τατιάνας Στεφανίδου που αποθέωσε τα μέτρα του Κυριάκου στη ΔΕΘ
- ΟΗΕ: Ενέκρινε δήλωση για λύση δύο κρατών Ισραήλ-Παλαιστίνης – Υπέρ και η Ελλάδα
- Ευρωπαϊκές αγορές: Μεικτά πρόσημα εν αναμονή αξιολόγησης της Γαλλίας από τον Fitch
- Ρούτε: Το ΝΑΤΟ συγκροτεί την «ανατολική φρουρά» στα σύνορα με τη Ρωσία
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις