Τον ανταγωνισμό μεταξύ Ιράν, Ρωσίας και Βενεζουέλας προκειμένου να πουλήσουν πετρέλαιο στην Ασία καταγράφουν στοιχεία της πλατφόρμας Vortexa, δείχνοντας ότι οι αυξανόμενες ρωσικές εξαγωγές αργού ανάγκασαν άλλους προμηθευτές της Μέσης Ανατολής να ρίξουν τις τιμές.
Η εταιρεία παρακολουθεί 11 δεξαμενόπλοια – μεγέθους aframax, με ολική χωρητικότητα από 80.000 έως 120.000 μετρικούς τόνους – που έχουν φορτώσει ρωσικό αργό πετρέλαιο και προχωρούν σε μεταφορές από πλοίο σε πλοίο, με απενεργοποιημένους πομπούς AIS. Η Vortexa υποστηρίζει ότι τα εν λόγω πλοία έχουν φορτώσει 16 φορές από τον Απρίλιο.
Όπως γράφει το Gcaptain.com, το 2022 οι εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν βρίσκονταν στο υψηλότερο επίπεδο από τότε που επιβλήθηκαν κυρώσεις στη χώρα, ωστόσο μειώθηκαν μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Καθώς περισσότερες εταιρείες αποχωρούν από τη μεταφορά ρωσικού αργού και προϊόντων, άλλοι, συμφιλιωμένοι με τις κυρώσεις, συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα δεξαμενόπλοιά τους για να βοηθήσουν τη Ρωσία να εξάγει πετρέλαιο ανατολικά του Σουέζ, δήλωσε ο αναλυτής Armen Azizian.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία προκάλεσε μετατόπιση στις ρότες των δεξαμενόπλοιων, με αποτέλεσμα να έχουν αυξηθεί τα ταξίδια από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη. Τα τάνκερ μεταφέρουν τώρα περισσότερο πετρέλαιο από πηγές της Βόρειας Αμερικής, της Βραζιλίας και της Γουιάνας προς Ευρωπαίους καταναλωτές.
Η επιπλέον απόσταση που πρέπει να διανύσει το ρωσικό πετρέλαιο για να φτάσει στην Ασία συμβάλλει επίσης σε έλλειψη δεξαμενόπλοιων. Η συρρίκνωση του στόλου θα μπορούσε να επιδεινώσει το πρόβλημα.
Η ΕΕ τροποποιεί τις κυρώσεις
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε χαλάρωση των κανόνων που διέπουν τις κυρώσεις, προκειμένου να εξουδετερωθεί η ανάγκη για παράνομες μεταφορές, να μειωθεί ο κίνδυνος ατυχημάτων και να αποφευχθούν τυχόν αρνητικές συνέπειες για την επισιτιστική και ενεργειακή ασφάλεια σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι ρωσικές εταιρείες Rosneft και Gazprom θα μπορούν χωρίς περιορισμούς να μεταφέρουν πετρέλαιο σε τρίτες χώρες.
Επιτρέπονται μεν οι θαλάσσιες μεταφορές ρωσικού αργού από εταιρείες της ΕΕ που το εξάγουν σε τρίτες χώρες, ωστόσο οι τροποποιημένες κυρώσεις απαγορεύουν τις πληρωμές που σχετίζονται με αυτές τις αποστολές. Μεγάλες εταιρείες όπως η Glencore, η Shell και η Trafigura σταμάτησαν να αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο λόγω αυτών των κυρώσεων, που προβλέπουν περιορισμούς και στις ναυτασφαλίσεις.
Εμπορικοί οίκοι είχαν προχωρήσει στην εκτίμηση ότι οι περιορισμοί θα μπορούσαν να οδηγήσουν την Κίνα και την Ινδία να αγοράζουν πετρέλαιο από μικρότερους εμπόρους, προωθώντας τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου σε γκρίζες περιοχές με αδύναμη ασφάλιση έναντι ατυχημάτων και με παλαιότερα πλοία, με μεγαλύτερο κίνδυνο διαρροής πετρελαίου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ανοιχτός δήλωσε σε Ρώσους επιχειρηματίες σε ανταλλαγή εδαφών ο Πούτιν
- Τουρκία: Νέα χρηματοδότηση 9 δισ. δολαρίων από τη Ρωσία για τον πυρηνικό σταθμό Ακούγιου
- Google: Επιτρέπει στους χρήστες να αλλάζουν κρυφά τη διεύθυνση Gmail τους
- Γιατί η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035 στην ΕΕ θα γίνει εφιάλτης για την Κύπρο
- Ουκρανία: Έπληξε με βρετανικούς πυραύλους Storm Shadow ρωσικό διυλιστήριο
- Ζελένσκι: «Πολλά μπορούν να αποφασιστούν πριν την Πρωτοχρονιά»
- Κακοκαιρία: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ο δήμος Αγίου Δημητρίου
- Φόροι: Ποιες φορολογικές εκκρεμότητες λήγουν στις 31 Δεκεμβρίου – Τα πρόστιμα
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








