Νέα

Ford: Παγώνει σχέδια για ηλεκτρικά οχήματα και εστιάζει σε υβριδικά και βενζινοκίνητα μοντέλα

Financialreport.gr

Η αλλαγή θα κοστίσει 19,5 δισ. δολάρια

Η Ford κάνει πίσω σε ορισμένα από τα σχέδιά της για την παραγωγή μεγάλων ηλεκτρικών οχημάτων, επικαλούμενη υποτονική ζήτηση και πρόσφατες κανονιστικές αλλαγές στις ΗΠΑ υπό τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, σύμφωνα με ανακοίνωσή της τη Δευτέρα. Αντί να επιμείνει στα μεγάλα EV, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία στρέφει την επένδυσή της σε πιο κερδοφόρα υβριδικά και βενζινοκίνητα μοντέλα, καθώς και σε μικρότερα και πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα. Η Ford εκτιμά ότι η αλλαγή στρατηγικής θα επιβαρύνει τα κέρδη της κατά 19,5 δισ. δολάρια (14,6 δισ. λίρες), σε μια περίοδο που η κυβέρνηση Τραμπ χαλαρώνει τους κανόνες οικονομίας καυσίμου.

Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία υποστήριξε ότι η «επιχειρηματική λογική» μιας επιθετικής στροφής προς τα ηλεκτρικά, ιδίως στα μεγάλα μοντέλα, έχει ατονήσει , λόγω χαμηλότερης από την αναμενόμενη ζήτησης, υψηλού κόστους και νέων ρυθμιστικών δεδομένων.

«Πρόκειται για μια πελατοκεντρική μετατόπιση που θα μας κάνει πιο ισχυρούς, πιο ανθεκτικούς και πιο κερδοφόρους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Jim Farley, προσθέτοντας ότι η εταιρεία «αναδιανέμει κεφάλαια» προς δραστηριότητες με υψηλότερη απόδοση, όπως φορτηγά, βαν, υβριδικά και η μονάδα αποθήκευσης ενέργειας.

Στο πλαίσιο των αλλαγών, η Ford ανακοίνωσε ότι δεν θα προχωρήσει σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του δημοφιλούς F-150. Το F-150 Lightning θα επανασχεδιαστεί ως υβριδικό, με γεννήτρια βενζίνης. Παράλληλα, ακυρώνει το νέο ηλεκτρικό βαν που σχεδίαζε, προκειμένου να επικεντρωθεί σε εκδόσεις βενζίνης και υβριδικές.

Η στροφή της Ford έρχεται μετά από αντίστοιχη κίνηση της General Motors τον Οκτώβριο. Η GM είχε ανακοινώσει ότι θα επιβαρυνθεί με 1,6 δισ. δολάρια, καθώς περιορίζει τις φιλοδοξίες της στα ηλεκτρικά εν μέσω εξασθένησης της ζήτησης.

Στις ΗΠΑ, η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων εξελίσσεται πιο αργά σε σύγκριση με αγορές όπως η Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ευρώπη, με αναλυτές να αποδίδουν τη διαφορά και στη σχετικά ασθενέστερη κρατική στήριξη. Το τελευταίο διάστημα, η κυβέρνηση Τραμπ κινείται προς την άρση κινήτρων και ρυθμίσεων που θεωρούνταν κρίσιμα για την επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης.

Ενδεικτικά, φορολογική έκπτωση έως 7.500 δολάρια (5.608 λίρες) για ορισμένα ηλεκτρικά με μπαταρία, plug-in υβριδικά και οχήματα κυψελών καυσίμου έληξε τον Σεπτέμβριο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανέμεναν ήδη ότι η δυναμική της αγοράς θα επιβραδυνθεί μετά το τέλος της επιδότησης, με τον Farley να έχει δηλώσει τότε ότι η αγορά ηλεκτρικών θα είναι «μικρότερη, πολύ μικρότερη από ό,τι νομίζαμε».

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο Τραμπ ανακοίνωσε επίσης σχέδια για χαλάρωση των κανόνων οικονομίας καυσίμου, αντιστρέφοντας πολιτικές της περιόδου Μπάιντεν που είχαν ενισχύσει τις προσδοκίες για άνοδο των ηλεκτρικών. Τα πρότυπα της κυβέρνησης Μπάιντεν εκτιμάτο ότι θα απέτρεπαν περισσότερους από 700 εκατ. μετρικούς τόνους εκπομπών CO₂ έως το 2050. Ο Farley χαιρέτισε τη χαλάρωση ως «νίκη της κοινής λογικής», ενώ περιβαλλοντικές οργανώσεις την κατήγγειλαν ως βήμα προς τα πίσω για τη βιομηχανία και τη δημόσια υγεία. Κατά τον ίδιο, τα νέα πρότυπα «ευθυγραμμίζονται με τη ζήτηση των πελατών».

Οι εξελίξεις στις ΗΠΑ συμπίπτουν με αντίστοιχες κινήσεις στην Ευρώπη.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu