Οι διακινητές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο ταχύπλοα για να φτάσουν στα ελληνικά νησιά, τα οποία είναι πιο δύσκολο να εντοπιστούν από τα φουσκωτά
Οι εγκληματικές οργανώσεις που διακινούν μετανάστες αναπροσαρμόζουν τις τακτικές τους για να αποφύγουν τις αυστηρές περιπολίες της Frontex, χρησιμοποιώντας ολοένα και περισσότερο πιο σύγχρονα μέσα για να διαφύγουν της σύλληψης. Σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής που δημοσιεύτηκαν χθες Παρασκευή (13/9) το πρώτο οκτάμηνο του 2024, αν και συνολικά οι ανιχνεύσεις μειώθηκαν κατά 39% στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην ανατολική Μεσόγειο παρατηρήθηκε αύξηση κατά 39%.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνει η Frontex στην έκθεσή της o αριθμός των παράτυπων διελεύσεων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 39% σε 139.847 τους πρώτους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους. Οι μεγαλύτερες μειώσεις στις παράτυπες διελεύσεις των συνόρων, βάσει με τα προκαταρκτικά στοιχεία, καταγράφηκαν και πάλι στα Δυτικά Βαλκάνια και Δρομολόγια Κεντρικής Μεσογείου, με 77% και 64%, αντίστοιχα.
Από τα στοιχεία φαίνεται ότι Συρία, Μάλι, Αφγανιστάν είναι οι τρεις χώρες από τις οποίες σε μεγαλύτερο ποσοστό οι κάτοικοί τους προσπαθούν να περάσουν σε ευρωπαϊκό έδαφος. Με 2.900 αξιωματικούς και προσωπικό σε όλη την ήπειρο, η Frontex συνεχίζει να βοηθά τα κράτη μέλη στην προστασία των εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα σημαντικότερα ευρήματα
- Η διέλευση μέσω της θάλασσας της Μεσογείου αν και παραμένει από τις κύριες μεταναστευτικές οδούς την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου περιορίστηκε κατά 64% το πρώτο 8μηνο του έτους, φτάνοντας τις 41.250. Η μείωση οφείλεται κυρίως στα μέτρα περιφρούρησης που έλαβαν οι αρχές της Τυνησίας, της Λιβύης και της Τουρκίας. Ένας άλλος παράγοντας που ενδέχεται να έχει μειώσει τις ροές παράτυπης μετανάστευσης σε αυτή την οδό είναι οι συμφωνίες που υπέγραψε η ΕΕ και τα επιμέρους κράτη-μέλη με τις κύριες χώρες τελευταίας αναχώρησης.
- Η ανατολική Μεσόγειος, η οποία σημείωσε αύξηση 39% στις 37.163 διελεύσεις. Τα εγκληματικά δίκτυα είναι εξαιρετικά προσαρμοστικά και αναζητούν νέους τρόπους για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Στην ανατολική Μεσόγειο, με την αυξημένη μεταναστευτική πίεση από την Τουρκία, οι διακινητές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο ταχύπλοα για να φτάσουν στα ελληνικά νησιά, τα οποία είναι πιο δύσκολο να εντοπιστούν από τα φουσκωτά.
- Ο αριθμός των ανιχνεύσεων στη διαδρομή των Δυτικών Βαλκανίων συνέχισε επίσης να μειώνεται σημαντικά τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, μειωμένος κατά 77%, φτάνοντας λίγο πάνω από τις 14.669 διελεύσεις.
- Η δυτική αφρικανική οδός συνέχισε να καταγράφει πρωτοφανείς αριθμούς ανιχνεύσεων. Μέχρι το τέλος Αυγούστου, ο συνολικός αριθμός αφίξεων στα Κανάρια Νησιά ήταν πάνω από 25.500, αύξηση κατά 123% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
- Τα ανατολικά χερσαία σύνορα συνέχισαν να καταγράφουν υψηλό αριθμό αφίξεων φέτος, αυξημένο κατά 193%, φτάνοντας περίπου τις 11.270 διελεύσεις.
- Στη διαδρομή της Μάγχης, ο αριθμός των ανιχνεύσεων τους πρώτους οκτώ μήνες του 2024 αυξήθηκε κατά 13%, φτάνοντας τις 41.078 διελεύσεις.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Τσιάρας στη Βουλή: Αρχές του 2025 η ρύθμιση των κόκκινων δανείων των αγροτών
- Γερμανία: Σερ αντίστροφη μέτρηση για τις πρόωρες εκλογές
- Ευρωπαϊκές αγορές: Έκλεισαν με μικρές απώλειες, σε μια καλή εβδομάδα
- Κιλκίς: Νεκρός ο οδηγός του οχήματος που παρασύρθηκε από τρένο
- Κίμπερλι Γκιλφόϊλ: «Εμπνέομαι από τη διαρκή οικονομική δύναμη της σχέσης ΗΠΑ – Ελλάδας»
- Κομισιόν: Παράταση του «Ηρακλής» για τα «κόκκινα δάνεια» έως τις 30 Ιουνίου 2025
- Ανοιχτή η πλατφόρμα για τους πληγέντες των πρόσφατων πλημμύρων
- Μητσοτάκης: «Θα πάμε με τον ίδιο εκλογικό νόμο και στις εκλογές του 2027»
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις