Επιχειρήσεις

Γαμήλιος τουρισμός: Επιχειρηματικές ευκαιρίες από την άνθιση του κλάδου – Η έκπληξη της Ινδίας

Η Ελλάδα μπορεί να αναδειχθεί σε ένα από τους κορυφαίους προορισμούς για πολυτελείς γαμήλιες τελετές

Επιχειρηματικοί κλάδοι όπως catering, μουσικοί, υπόδηση, ένδυση, φιλοξενία, εστίαση επωφελούνται από την τέλεση γάμων ζευγαριών από το εξωτερικό στην Ελλάδα

Συντονισμένες κινήσεις προκειμένου να αναδειχθεί η Ελλάδα σε έναν από τους τοπ προορισμούς για ζευγάρια από το εξωτερικό που θέλουν να τελέσουν τον γάμο τους στη χώρα μας γίνονται τα τελευταία χρόνια από τον ΕΟΤ.

Σε πρόσφατη εκδήλωση, ο πρόεδρος της ένωσης Greek Destination Planners Association,  Θωμάς Πολίτης παρουσίασε την μέχρι τώρα πορεία του φορέα και τη διαδρομή του μνημονίου συνεργασίας με τον ΕΟΤ για την προώθηση του γαμήλιου τουρισμού στην χώρα μας, το οποίο είναι, ήδη, σε ισχύ από το 2022.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στην αξία του τομέα των γαμήλιων εκδηλώσεων πολυτελείας και τη συνεισφορά του στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Μεταξύ άλλων μίλησε για την ανάγκη συνεργασίας όλων των μερών με σκοπό την διοργάνωση ενός συνεδρίου διεθνούς εμβέλειας με σκοπό την ανάδειξη της χώρας μας ως κορυφαίο προορισμό για την διοργάνωση πολυτελών γαμήλιων τελετών. Το συνέδριο αυτό αναμένεται να λάβει χώρα στα τέλη του 2024, είτε στις αρχές του 2025, με τη συμμετοχή επιχειρήσεων και από το εξωτερικό

Σύμφωνα με προβλέψεις φορέων του κλάδου, η ανάπτυξη του γαμήλιου τουρισμού στη χώρα μας το 2024 αναμένεται να είναι αυξημένη κατά 20% σε σχέση με το 2023, με το ποσοστό να αφορά τον αριθμό τέλεσης γάμων. Μάλιστα, ήδη, υπάρχουν και συμβόλαια για γάμους που έχουν σχεδιαστεί να τελεστούν μέχρι τα του 2025. Στο τοπ 3 των αλλοδαπών που ψηφίζουν ”Ελλάδα” για την επίσημη ένωσή τους ενώπιον θεού και ανθρώπων, είναι οι Ινδοί, οι Αμερικάνοι και οι Βρετανοί, ενώ σημαντικό ποσοστό είναι και οι νεαροί ομογενείς που οργανώνουν τους γάμους τους στη χώρα μας.

Πολλά είναι τα ελληνικά νησιά, όπως η Ρόδος, που επενδύουν σ’ αυτό το είδος θεματικού τουρισμού, δημιουργώντας ειδικές πλατφόρμες. Την ίδια στιγμή, η Σαντορίνη και η Μύκονος βρίσκονται ψηλά στη λίστα, ενώ ακολουθούν νησιά όπως η Κως και η Κρήτη, η Σκιάθος, η  Κέρκυρα, η Πάτμος και η Χαλκιδική.

Κατά τον κ. Πολίτη, εξάλλου, η Αθήνα βρίσκεται και αυτή ανάμεσα στους δημοφιλείς προορισμούς για γάμους αλλοδαπών, ενώ τα τελευταία χρόνια υπάρχει ζήτηση και για περιοχές όπως η Πελοπόννησος, η Τήνος και η Πάρος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2022 έλαβε χώρα, από πλευράς ΕΟΤ, παγκόσμια διαφημιστική καμπάνια για γάμους στην Ελλάδα, όπως το «Your Wedding in Greece», με την ιδέα να υπάρχει πρόθεση να επαναληφθεί και το επόμενο χρονικό διάστημα. Η εν λόγω εκστρατεία περιελάμβανε συμμετοχή στις μεγαλύτερες εκθεσιακές διοργανώσεις γάμου στον κόσμο, έκδοση ειδικού εντύπου για τους γάμους στην Ελλάδα και τον πρώτο ολοκληρωμένο κόμβο στην Ελλάδα με υπηρεσίες γάμων με στόχευση τις αγορές του εξωτερικού και επικεντρώθηκε καταρχήν στις αγορές της Αγγλίας, Σουηδίας, Γερμανίας, ΗΠΑ και Ασίας.

Κάντο όπως η Ιταλία

Ένα παράδειγμα προς μίμηση για τον κλάδο στην Ελλάδα είναι αυτό της γείτονος Ιταλίας, η οποία βρίσκεται εδώ και δεκαετίες στην πρώτη θέση ως προορισμός για γαμήλιες τελετές και εκδηλώσεις.

Μάλιστα, ”προικίζει” όποιο ζευγάρι επιλέξει να κάνει το γάμο του εκεί. Για παράδειγμα, η περιφέρεια του Λάτσιο κάνει δώρο 2.000 ευρώ στα ζευγάρια ξένων,  που επιλέγουν να τελέσουν εκεί τον γάμο τους.

Σύμφωνα με έρευνα, που διενήργησε το Centro Studi Turistici di Firenze, με 1.600 ερωτηματολόγια και τηλεφωνικές συνεντεύξεις σε φορείς του κλάδου, πριν την πανδημία πραγματοποιήθηκαν 8.791 γάμοι ξένων στην Ιταλία, που οδήγησαν σε πάνω από 436.000 αφίξεις και σε 1,5 εκατ. διανυκτερεύσεις και έσοδ άνω των 500 εκατ. ευρώ.

Επιπρόσθετα, κατά στοιχεία που προκύπτουν από πρόσφατη ανάλυση της Future Market Insights (FMI), η αγορά του γαμήλιου τουρισμού μέχρι το 2031 θα ξεπεράσει τα 290 δισ. δολάρια, με την Ελλάδα να είναι ανάμεσα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς.

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, η τελευταία επίσημη καταγραφή σε σχέση με το οικονομικό αποτύπωμα του κλάδου ήταν το 2019, με τζίρο που ξεπερνούσε, τότε, τα 200 εκατ. ευρώ, με βάση τους τζίρους των επιχειρήσεων. Μέσα στο 2024, αναμένεται επίσημη μελέτη από τον κλάδο που θα δίνει συγκεκριμένα στοιχεία ειδικά για τον κλάδο του γαμήλιου τουρισμού, διαχωρίζοντάς τον από τον παραδοσιακό τουρισμό.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu