Νέα

Γέφυρα Α.Ε. (Ρίο-Αντίρριο): 54 εκατ. ευρώ τζίρος, 21 εκατ. τα καθαρά κέρδη το 2024

Financialreport.gr

Αυξημένα 11,74% και 12,2% αντίστοιχα έναντι του 2023

Η εταιρεία ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. μπορεί να μην είναι ευρέως γνωστή, αλλά το έργο που κατασκεύασε και εκμεταλλεύεται είναι γνωστό σε όλους τους Έλληνες και όχι μόνο.
Η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. είναι η εταιρεία που διαχειρίζεται τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης, το εμβληματικό έργο υποδομής που ενώνει τη Στερεά Ελλάδα με την Πελοπόννησο. Η εταιρεία αποτελεί έναν από τους πλέον χαρακτηριστικούς παραχωρησιούχους υποδομών στην Ελλάδα και λειτουργεί με βάση τη σύμβαση παραχώρησης του 1996, η οποία παραμένει ενεργή μέχρι το 2039.

Η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. είναι θυγατρική της ΓΕΦΥΡΑ Λειτουργία Α.Ε., η οποία με τη σειρά της ανήκει στην γαλλική VINCI, που κατέχει το 72,3% της εταιρείας, και στην ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσσεις, που κατέχει το 27,7% (η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ήταν θυγατρική της ΕΛΛΑΚΤΩΡ αλλά έχει γίνει συμφωνία για την πώλησή της στον νέο όμιλο Aktor (πρώην Ιντρακάτ). 

Όμως ποιές είναι οι οικονομικές επιδόσεις του έργου; Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του 2024, τα έσοδα ανήλθαν σε 54,708  εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 11,7% έναντι 48,959 εκατ. ευρώ το 2023.

Η αύξηση δεν οφείλεται στην αύξηση των διελεύσεων αλλά στο ότι το προηγούμενο έτος, δηλαδή 2023 η εταιρεία είχε διαφυγόντα έσοδα, καθώς η είσπραξη διοδίων ανεστάλη μετά από αίτημα του Δημοσίου και συνεπώς τα έσοδα διοδίων επηρεάστηκαν αρνητικά (εισπράχθηκαν αποζημιώσεις), καθώς και στη συμβατική αύξηση του τέλους διοδίων που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο 2024, ενώ δεν εφαρμόστηκαν αυξήσεις στα διόδια τέλη αναφοράς το 2023.

Εφέτος πάντως έγινε νέα αύξηση τιμών (ακολουθεί παρακάτω πίνακας, λόγω πληθωρισμού).

Το ποσοστό που αντιστοιχεί στα ελαφρά οχήματα (ΙΧ) ανέρχεται στο 68,39% των συνολικών εσόδων. Στην κυκλοφορία των φορτηγών αντιστοιχεί το 24,13% και των λεωφορείων το 6,86%.
H κυκλοφορία στη «Γέφυρα» χαρακτηρίζεται από εποχικότητα, με το 23,4% της συνολικής ετήσιας κυκλοφορίας να καταγράφεται τον Ιούλιο και
τον Αύγουστο.

Η εταιρεία έχει ανταγωνισμό από το πορθείο δίπλα αλλά έχει υψηλό μερίδιο αγοράς παρά το ότι είναι μειούμενο στο 86,08% το 2024 από 88,22% το 2023.

Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι αυξήθηκαν με υψηλότερο ρυθμό ήτοι 22,37% τα μεικτά κέρδη, τα οποία ανήλθαν σε 32,101 εκατ. ευρώ. Η μεγαλύτερη αύξηση σε σύγκριση με τον τζίρο, οφείλεται στην αύξηση του μεικτού περιθωρίου κέρδους σε 58,67% από 46,42% που ήταν το προηγούμενο έτος 2023.

Η κερδοφορία τόσο σε επίπεδο προ φόρων όσο και σε επίπεδο καθαρών κερδών ενισχύθηκε 11,58% και 12,2% αντίστοιχα.

Συγκεκριμένα τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 27,884 εκατ. ευρώ το 2024 από 24,989 εκατ. ευρώ το 2023 και τα καθαρά κέρδη σε 21,713 εκατ. ευρώ το 2024 από 19,35 εκατ. ευρώ το 2023.

Η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. φαίνεται να εξαργυρώνει τη σταθερή ροή εσόδων από τα διόδια και να διατηρεί υψηλή λειτουργική κερδοφορία.

Διόδια

Οπως προαναφέρθηκε από τον Ιανουάριο του 2025 έχουν επέλθει αυξήσεις στις τιμές των διοδίων.

Η τιμή για τα Ι.Χ. επιβατηγά οχήματα (κατηγορία 2) έχει αυξηθελι σε 15,40 ευρώ ενώ πριν από την αύξηση της 1ης Ιανουαρίου 2025 ήταν 14,70 € ανά διέλευση

Κατηγορία ΟχήματοςΤιμή από 1/1/2025 (€)
Μοτοσικλέτες (κατ. 1)2,50 €
Επιβατηγά Ι.Χ. (κατ. 2)15,40 €
Ι.Χ. με κάρτα ΑμεΑ (κατ. 2)5,00 €
Φορτηγά 2 άξονες (κατ. 3)23,70 €
Φορτηγά 3 άξονες (κατ. 4)38,50 €
Φορτηγά ≥ 4 άξονες (κατ. 5–6)48,90 €
Λεωφορεία έως 20 θέσεις (κατ. 7)36,30 €
Λεωφορεία 21–40 θέσεων (κατ. 8)51,00 €
Λεωφορεία άνω των 41 θέσεων (κατ. 9)78,20 €
googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu