Ο τομέας παραχωρήσεων οδηγεί την κερδοφορία - Ρευστότητα σχεδόν 2 δισ. ευρώ
Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακοίνωσε τα συνοπτικά οικονομικά αποτελέσματα για το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2025. Ο όμιλος συνέχισε και στο εννεάμηνο του 2025 την ανοδική πορεία, εμφανίζοντας θετικές επιδόσεις σε όλους τους βασικούς τομείς δραστηριότητας. Τα ενοποιημένα έσοδα αυξήθηκαν 28,7% και διαμορφώθηκαν σε 2,87 δισ. ευρώ, ενώ η λειτουργική κερδοφορία (adj. EBITDA) ενισχύθηκε 66,2% φτάνοντας τα 463,9 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας βελτιώθηκε σημαντικά, στο 16,1% από 12,5% ένα χρόνο πριν, αποτυπώνοντας το πιο ποιοτικό μείγμα πωλήσεων του ομίλου.
Κεντρικό ρόλο στην ενίσχυση των μεγεθών είχε ο τομέας παραχωρήσεων, ο οποίος αποτελεί πλέον τον βασικό πυλώνα κερδοφορίας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι παραχωρήσεις συνεισέφεραν το 57% του συνολικού adj. EBITDA, με τη λειτουργική κερδοφορία του τομέα να εκτοξεύεται 112% στα 267,3 εκατ. ευρώ και τα έσοδα να σχεδόν διπλασιάζονται (+96,1%). Καθοριστική ήταν η συμβολή της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού, η οποία στο εννεάμηνο προσέφερε 133,7 εκατ. ευρώ σε επίπεδο adj. EBITDA, αλλά και η αυξημένη κίνηση σε όλο το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων του ομίλου.
Η κυκλοφορία οχημάτων ενισχύθηκε 4,6% στην Αττική Οδό, 3,6% στη Νέα Οδό, 16,5% στην Κεντρική Οδό (και λόγω παράδοσης νέων τμημάτων) και 4,6% στην Ολυμπία Οδό. Με δεδομένο το σταθερό και επαναλαμβανόμενο προφίλ εσόδων αυτών των έργων, η διοίκηση εκτιμά ότι η άνοδος της λειτουργικής κερδοφορίας είναι σε μεγάλο βαθμό διατηρήσιμη και θα ενισχυθεί περαιτέρω με την έναρξη νέων παραχωρήσεων τα επόμενα χρόνια.
Στον κατασκευαστικό τομέα, η δραστηριότητα κινήθηκε επίσης σε υψηλότερα επίπεδα, καθώς επιταχύνθηκε η εκτέλεση υφιστάμενων συμβάσεων και ξεκίνησαν νέα έργα. Τα έσοδα κατασκευών αυξήθηκαν κατά 34,3% στα 1,19 δισ. ευρώ, ενώ η λειτουργική κερδοφορία ενισχύθηκε κατά 35,7% στα 123,4 εκατ. ευρώ. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων έφτασε στα 6,8 δισ. ευρώ στο τέλος Σεπτεμβρίου, από 4,1 δισ. ευρώ στο τέλος του 2024, ενώ τα προς υπογραφή έργα ανέρχονται σε 2,4 δισ. ευρώ, διαμορφώνοντας συνολικό ανεκτέλεστο 9,2 δισ. ευρώ. Περίπου το 75% αφορά έργα ιδίων και τρίτων ιδιωτικών επενδύσεων, στοιχείο που μειώνει τον κίνδυνο και ενισχύει την ορατότητα μελλοντικών εσόδων.
Στον ενεργειακό τομέα – παραγωγή και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου – ο όμιλος βρέθηκε αντιμέτωπος με έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις και μεταβλητότητα στη χονδρεμπορική αγορά, ωστόσο πέτυχε ικανοποιητική κερδοφορία. Τα έσοδα αυξήθηκαν ελαφρά στα 1,29 δισ. ευρώ, ενώ το adj. EBITDA διαμορφώθηκε στα 86 εκατ. ευρώ.
Η ΗΡΩΝ Ενεργειακή κατέγραψε χαμηλότερους όγκους πωλήσεων, κυρίως σε βιομηχανικούς και εμπορικούς πελάτες, αλλά επωφελήθηκε από υψηλότερες τιμές στη χονδρεμπορική αγορά. Από τα τέλη του τρίτου τριμήνου καταγράφεται αντιστροφή της τάσης με αύξηση των οικιακών καταναλωτών.
Στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η νέα μονάδα φυσικού αερίου συνδυασμένου κύκλου στην Κομοτηνή εισήλθε σε δοκιμαστική λειτουργία εντός του 2025 και ήδη συμβάλλει θετικά στα αποτελέσματα. Παράλληλα, η μονάδα ΗΡΩΝ παρήγαγε 1,2 TWh, επιβεβαιώνοντας την ανταγωνιστικότητά της στο τρέχον περιβάλλον. Επιπλέον, στο πρώτο εξάμηνο του έτους ολοκληρώθηκε για λογαριασμό της ΔΕΗ ο σταθμός παραγωγής στην Κρήτη (Ήρων Ι), γεγονός που επίσης ενίσχυσε τη λειτουργική κερδοφορία του τομέα.
Σε επίπεδο τελικού αποτελέσματος, τα κέρδη προ φόρων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαμορφώθηκαν στα 133 εκατ. ευρώ, από 124,2 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2024, αντανακλώντας την αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας.
Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 104,6 εκατ. ευρώ, ενώ τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη που αποδίδονται στους μετόχους (χωρίς τα μη λειτουργικά αποτελέσματα) έφτασαν τα 106,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 11%. Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή (adj. EPS) ανήλθαν σε 1,06 ευρώ, έναντι 0,98 ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Η χρηματοοικονομική θέση του ομίλου παραμένει ιδιαίτερα ισχυρή. Το προσαρμοσμένο καθαρό χρέος της μητρικής εταιρείας μειώθηκε στα 145 εκατ. ευρώ από 153 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024, ενώ σε ενοποιημένο επίπεδο (μαζί με τα έργα project finance) διαμορφώθηκε στα 3,11 δισ. ευρώ από 3,26 δισ. ευρώ. Τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα, εξαιρουμένων των δεσμευμένων καταθέσεων, έφτασαν τα 1,97 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 1,22 δισ. ευρώ στη μητρική και 749 εκατ. ευρώ στις θυγατρικές.

Οι παραχωρήσεις σε φάση ανάπτυξης
Σε ό,τι αφορά τα έργα παραχώρησης που βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης, η σύμβαση της Εγνατίας Οδού και η έναρξη της 35ετούς περιόδου παραχώρησης αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του έτους, ενώ στις αρχές του 2026 τοποθετείται η υπογραφή και εκκίνηση της παραχώρησης του ΒΟΑΚ. Η κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης έχει ήδη ξεπεράσει το 65% και στόχος είναι η ολοκλήρωσή του εντός του 2026.
Παράλληλα, προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η ανάπτυξη του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος στο Ελληνικό (IRC), καθώς και νέων έργων διαχείρισης υδάτων και απορριμμάτων, που θα ενισχύσουν περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων και την προβλεψιμότητα των μελλοντικών εσόδων του ομίλου.
Εδώ τα αποτελέσματα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Πτωτικές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Μέση Ανατολή: Δύο ανώτεροι διοικητές της Χαμάς νεκροί από ισραηλινές αεροπορικές επιδρομές
- Premia Poperties: Στα €564,5 εκατ. η καθαρή αξία ενεργητικού (NAV) +31% – Ανοδική αναθεώρηση μεγεθών για το 2025
- Μάχη για την «ψυχή» του ΠΑΟΚ μεταξύ Σαββίδη και Μυστακίδη μετά τα δύο κρίσιμα κομμάτια του παζλ
- ΓΕΚ Τέρνα: Αύξηση εσόδων 28,7% και λειτουργικής κερδοφορίας 66,2% στο 9μηνο – Στα 9,2 δισ. το ανεκτέλεστο
- Ιαπωνία: Η Τακαϊτσι τονώνει την οικονομία με 117 δισ. ευρώ
- Revolut: Ετοιμάζει γραφείο στην Αθήνα μέχρι το τέλος της χρονιάς
- Ο Τότο Βολφ πούλησε στο δισεκατομμυριούχο Τζορτζ Κουρτς μετοχές της Mercedes F1 με ρεκόρ αποτίμησης
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








