Επιχειρήσεις

Η Aegean πάει Ινδία με νέα Airbus A321neo XLR και κοιτάει κατάματα τον ανταγωνισμό μεγάλων αποστάσεων

Την παραγγελία δύο νέων αεροσκαφών - σε υφιστάμενη παραγγελία άλλων τεσσάρων - ανακοίνωσε η Aegean Airlines, στοχεύοντας σε νέα δρομολόγια προς Ινδία από το 2026. Η επένδυση εντάσσεται στη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας σε αγορές εκτός Ευρώπης

Η Aegean Airlines ανακοίνωσε την αγορά δύο Airbus A321neo XLR μεγάλων αποστάσεων για πτήσεις προς Ινδία από το 2026, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου διεθνούς επέκτασης. Η εταιρεία από το 2018 μέχρι και τη νέα παραγγελία έχει επενδύσει 4 δισ. δολάρια σε αγορές 60 αεροσκαφών.

Η έναρξη απευθείας πτήσεων προς Ινδία αποτελεί το νέο στόχο της Aegean Airlines, όπως ανακοίνωσαν την Τετάρτη 16 Ιουλίου ο πρόεδρος της εταιρείας Ευτύχιος Βασιλάκης και ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Γερογιάννης, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης στην Αθήνα. Η ελληνική αεροπορική εταιρεία προχωρά στην παραγγελία δύο νέων μεγαλύτερων αεροσκαφών A321XLR σε υφιστάμενη παραγγελία τεσσάρων Airbus A321 LR. Τα δύο XLR μεγάλων αποστάσεων θα παραδοθούν στα τέλη του 2025 και προορίζονται για δρομολόγια από την Αθήνα προς το Νέο Δελχί (από τον Μάρτιο του 2026) και τη Μουμπάι από τον Μάιο του 2026.

Στην παρουσίαση παρευρέθηκαν η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρίστος Δήμας. Επίσης παρών ήταν και ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Γιάννης Παράσχης.

Η Μαρίνα Σπυριδάκη, υπεύθυνη επικοινωνίας της εταιρείας, άνοιξε την εκδήλωση τονίζοντας τη σημασία των ανακοινώσεων, που σηματοδοτούν τη διεύρυνση της δραστηριότητας της Aegean σε νέες αγορές.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, η εταιρεία έχει διανύσει μια πορεία από τα 23 αεροσκάφη το 2018 σε ένα στόλο που αριθμεί σήμερα 76, στο πλαίσιο της παραγγελίας 60 Airbus neo, που είναι ακόμα σε εξέλιξη. Μέχρι σήμερα έχουν παραληφθεί 36 αεροσκάφη, με τα υπόλοιπα να αναμένονται τα επόμενα χρόνια.

Ο κ. Γερογιάννης αναφέρθηκε στην επέκταση του δικτύου, το οποίο περιλαμβάνει 250 δρομολόγια σε 162 προορισμούς και 47 χώρες, με έμφαση στην προσπάθεια για ισχυρή παρουσία σε δίκτυα τόσο εσωτερικού όσο και εξωτερικού.

«Σήμερα είμαστε εδώ για τη συνέχεια της παραγγελίας που κάναμε το 2023. Μεγαλύτερα ταξίδια από 4 ώρες και θα ανταγωνιστούμε κατάματα τις εταιρείες που πετάνε εκτός Ευρώπης», δήλωσε ο CEO της Aegean Airlines.
Α321lr 6200 km.

Η επέκταση στην Ινδία αποτελεί μέρος στρατηγικής για αγορές πέραν της Ευρώπης, με τον κ. Βασιλάκη να υπογραμμίζει ότι η Ινδία είναι μια αγορά με πληθυσμό 1,5 δισ. ανθρώπων και αυξανόμενη μεσαία τάξη, ενώ σήμερα δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση με την Ελλάδα. Η επιλογή των A321XLR, με αυτονομία έως 10.500 χιλιόμετρα και χρόνο πτήσης 10,5 ωρών, κρίθηκε αναγκαία μετά από καθυστερήσεις στην παραγωγή των προηγούμενων αεροσκαφών που είχαν παραγγελθεί. Τα νέα αεροσκάφη, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, προσφέρουν αυξημένη άνεση και θα παραδοθούν μεταξύ Δεκεμβρίου 2025 και αρχές 2026. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, οι πρώτες πτήσεις προς Ινδία θα ενταχθούν στα συστήματα κρατήσεων από τον Σεπτέμβριο του 2025, με την πρώτη πτήση για το Δελχί να προγραμματίζεται για τα τέλη Μαρτίου 2026 και για τη Μουμπάι τον Μάιο του ίδιου έτους.

Η συνολική επένδυση για τα 60 αεροσκάφη ανέρχεται στα 4 δισ. δολάρια. Η αξία κάθε A321XLR υπολογίζεται στα 80 εκατ. δολάρια, λόγω του αυξημένου κόστους εξοπλισμού και αυτονομίας, έναντι των περίπου 65 εκατ. δολαρίων για τα συμβατικά A321 LR.
Η Aegean επενδύει παράλληλα στην αναβάθμιση υπηρεσιών, με δωρεάν Wi-Fi σε 50 αεροσκάφη, επέκταση των lounges και ενίσχυση του προγράμματος Aegean Pass. Παράλληλα, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ακρίβεια των δρομολογίων, προσφέροντας ακόμη και δωρεάν εισιτήριο σε περίπτωση καθυστέρησης.
Ο κ. Γερογιάννης υπενθύμισε ότι το νέο κέντρο συντήρησης και εκπαίδευσης της Aegean, που εγκαινιάστηκε το 2023, ήδη εκτελεί βαριές συντηρήσεις και φιλοδοξεί να εξυπηρετεί τρίτους πελάτες σε ποσοστό 30%.

Η εταιρεία έχει αυξήσει το προσωπικό της κατά 25% σε σχέση με την προ πανδημίας περίοδο, ενώ επενδύει στην εκπαίδευση και την εξέλιξη των στελεχών.

Όπως τόνισε ο κ. Βασιλάκης, στόχος είναι να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα και η συνέπεια, με το εγχείρημα της Ινδίας να στηρίζεται και σε στρατηγικές συνεργασίες με ινδικές αεροπορικές εταιρείες. Παράλληλα, η εταιρεία εξετάζει την επέκταση προς άλλες αγορές, όπως το Ντουμπάι και το Κατάρ.

Ο κ. Βασιλάκης κατέληξε επισημαίνοντας την ανάγκη για περαιτέρω διεύρυνση της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα και την αντιμετώπιση προκλήσεων όπως η έλλειψη διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών (gates) σε αεροδρόμια, που οδηγούν σε καθυστερήσεις.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu