Επιχειρήσεις

Η επένδυση της EMMA Capital στη BOX NOW αποδίδει: Υπερδιπλασιάζει τζίρο, γυρίζει σε λειτουργική κερδοφορία και κάνει το επόμενο βήμα

Ο Λευτέρης Παπαδημητρίου, διευθύνων σύμβουλος της BOX NΟW.

Το επόμενο βήμα ανάπτυξης λέγεται digital αντικαταβολή, το «κλικ» που ανοίγει το πορτάκι...

Η επένδυση της EMMA Capital του Τσέχου επιχειρηματία Γιούρι Σμέτς – κατέχει το 87,5% ενώ μειοψηφική συμμετοχή 12,5% έχει και η Olympia Group του Πάνου Γερμανού – στο καινοτόμο εταιρικό δημιούργημα που ακούει στον όνομα «BOX NOW», φαίνεται ότι αποδίδει. Μετά από τρία χρόνια επενδύσεων που αγγίζουν τα 40 εκατ. ευρώ, η εταιρεία αναμένει να κλείσει το 2025 με υπερδιπλασιασμό του κύκλου εργασιών, ξεπερνώντας τα 30 εκατ. ευρώ, ενώ το δίκτυό της θα φτάσει τις 200.000 θυρίδες (lockers) στην Ελλάδα, πάνω από τον αρχικό στόχο των 160.000 για το ίδιο έτος, λόγω της έντονης ζήτησης.

Το επιχειρηματικό μοντέλο της BOX NOW γεννήθηκε στην Ελλάδα και στηρίζεται σε ιδιόκτητη τεχνογνωσία. Η εταιρεία αυτοπροσδιορίζεται καθαρά ως last-mile πάροχος αποστολής δεμάτων. Οι πελάτες της είναι τόσο μεγάλες αλυσίδες λιανικής όσο και ταχυδρομικές/κούριερ. Η εταιρεία μετά την νέα διοικητική δομή ετοιμάζεται για το επόμενο βήμα, που είναι η είσοδός της στην υπηρεσία της αντικαταβολής.

Νέα ενιαία δομή με «ελληνική ραχοκοκαλιά»
Η εταιρεία από τον περασμένο Ιούλιο πέρασε στη «δεύτερη φάση» οργάνωσης, δημιουργώντας ενιαία δομή για τις τέσσερις αγορές όπου δραστηριοποιείται,  Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Κροατία. Στη νέα δομή του  ομίλου με ευθύνη για όλες τις χώρες ηγείται ο Δημήτρης Ανδριώτης, ο οποίος μέχρι τότε ήταν διευθύνων σύμβουλος της BOX NOW στην Ελλάδα. Τη θέση του ανέλαβε ο Λευτέρης Παπαδημητρίου ο οποίος βρίσκεται στην εταιρεία σχεδόν από το ξεκίνημα (Μάρτιος 2022), έχοντας διατελέσει εμπορικός διευθυντής, κατόπιν επικεφαλής λειτουργιών, και σήμερα CEO.

Ο Δημήτρης Ανδριώτης ανέλαβε πρόσφατα καθήκοντα επικεφαλής όλου του ομίλου της BOX NOW στις τέσσερις χώρες όπου δραστηριοποιείται: Ελλάδα, Κύπρο, Κροατία, Βουλγαρία.

Ο Λευτέρης Παπαδημητρίου μιλώντας για την όλη δομή εστιάζει στο ότι ο όμιλος λειτουργεί με ελληνικό management και έδρα στην Ελλάδα. «Ο μέτοχος δείχνει εμπιστοσύνη στο ελληνικό management. Εδρα, R&D και IT είναι στην Ελλάδα για το σύνολο του ομίλου ενώ άλλες λειτουργίες όπως customer care, logistics έχουν οργανωθεί διασυνοριακά ώστε να υποστηρίξουν την ανάπτυξη σε όλες τις αγορές. Την ευθύνη πωλήσεων έχει αναλάβει ο Γιώργος Σκουρλής ενώ νέος Group CMO είναι ο Χρήστος Παπανδρόπουλος».

Υπερδιπλασιασμός τζίρου εφέτος
Η εταιρεία βρίσκεται σε φάση έντονης ανάπτυξης. Κατέγραψε λειτουργική κερδοφορία η οποία θα φανεί το 2025 και βρίσκεται στην πρώτη τετράδα της εγχώριας αγοράς ταχυμεταφορών/last mile, μαζί με τους μεγάλους παίκτες της αγοράς: ACS, Γενική Ταχυδρομική και ΕΛΤΑ. Όπως υπογραμμίζει η διοίκηση, όλες οι επενδύσεις ήταν εμπροσθοβαρείς, με στόχο να «χτιστεί» έγκαιρα η υποδομή για τον όγκο που έρχεται. Οπως ανέφερε ο κ. Παπαδημητρίου η εταιρεία εφέτος αναμένει έσοδα πάνω από 30 εκατ. ευρώ ενώ θα περάσει σε λειτουργική κερδοφορία. Η εταιρεία είναι ουσιαστικά μία start-up η οποία μέσα σε τρία χρόνια επιτυγχάνει λειτουργική κερδοφορία. Το 2024 οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 15,33 εκατ. ευρώ ενώ το καθαρό αποτέλεσμα ήταν αρνητικό κατά 5,835 εκατ. ευρώ. Το 2022, ουσιαστικά στο ξεκίνημα οι πωλήσεις ήταν 2,89 εκατ. ευρώ με ζημιές 8,675 εκατ. ευρώ. Η  όλη επένδυση έχει προσεγγίζει τα 40 εκατ. ευρώ (περί τα 29 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια και 9 εκατ. ευρώ δάνεια).

Δίκτυο lockers: από στόχο 160.000 σε 200.000 θυρίδες
Το capacity για το 2025 είχε αρχικά προϋπολογιστεί στις 160.000 θυρίδες. Η BOX NOW, βλέποντας την αυξημένη ζήτηση, επένδυσε σε επιπλέον lockers. Σήμερα και το μήνα Οκτώβριο λειτουργεί περίπου 170.000 θυρίδες και ο στόχος πλέον ανεβαίνει στις 200.000 μέχρι το τέλος του έτους. Η εταιρεία τοποθετεί μεγαλύτερα modules με περισσότερες; θυρίδες (80 στον αριθμό) ανά σημείο, ώστε να βελτιώσει τη διαθεσιμότητα ανά γειτονιά.

Η ακριβής πρόβλεψη της ζήτησης ανά περιοχή και η πυκνότητα του δικτύου είναι βασικοί παράγοντες της επιτυχίας, ώστε «η θυρίδα να είναι εκεί που τη χρειάζεται ο πελάτης». Η διοίκηση σημειώνει ότι διεθνώς τα lockers εμφανίζουν λιγότερα λάθη από το door-to-door, ενώ «ο σύγχρονος καταναλωτής δεν έχει χρόνο να περιμένει στο σπίτι». Σήμερα, το 30-40% συνολικά των πελατών των αποστολών δεμάτων επιλέγουν παραλαβή από θυρίδα.

Peak season και νησιωτική επέκταση
Το peak ξεκινά στις 15 Νοεμβρίου και διαρκεί έως το τέλος Ιανουαρίου. Αμέσως μετά, η εταιρεία θα «κλειδώσει» τον σχεδιασμό για το 2026. Στο μεταξύ, συνεχίζεται η επέκταση στα νησιά: από τον Μάιο η BOX NOW λειτουργεί σε Ρόδο, Μυτιλήνη, Κεφαλονιά και Ζάκυνθο, ενώ μέσα στις επόμενες τρεις εβδομάδες προστίθενται Χίος και Κως.

Digital αντικαταβολή: το «κλικ» που ανοίγει το πορτάκι
Στις επόμενες ημέρες η BOX NOW περνά και στην αντικαταβολή, απαντώντας σε ένα ώριμο αίτημα της αγοράς. Στην Ελλάδα, περίπου 45% των δεμάτων εξοφλείται με αντικαταβολή σε μια αγορά που φτάνει, σύμφωνα με την εταιρεία, περίπου τις 450.000 αποστολές ημερησίως. Η BOX NOW θα προσφέρει digital αντικαταβολή. Ο παραλήπτης θα λαμβάνει ένα ηλεκτρονικό σύνδεσμο πληρωμής και η θυρίδα θα ανοίγει αυτόματα μόλις ολοκληρωθεί η πληρωμή. «Όπως φέραμε οφέλη στο prepaid, έτσι θα το κάνουμε και στην αντικαταβολή», λένε τα στελέχη της.
Ο σχεδιασμός δεν σταματάει εδώ. Υπάρχει σκέψη και για επόμενο μελλοντικό βήμα. Ισως τα επόμενα χρόνια η BOX NOW δραστηριοποιηθεί και σε αγορές όπου δεν διαθέτει δικό της δίκτυο, αξιοποιώντας συνεργασίες για διασυνοριακές αποστολές. Ήδη εξυπηρετεί αποστολές Ελλάδας και Κύπρο και λάνσαρε υπηρεσία για τη Βουλγαρία, ενώ έχει δηλώσει στόχο επέκτασης σε νέες χώρες από το 2026. Ενδεικτικά, στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται αποστολές προς μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις (π.χ. Ρώμη).

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu