Διεθνή

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα – IAA Mobility 2025 στο Μόναχο: Η Κίνα «κερδίζει» την Ευρώπη μέσα στην έδρα της

Financialreport.gr

Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, στην IAA Mobility 2025 στο Μόναχο

Στην μεγάλη έκθεση αυτοκινήτου IAA Mobility στο Μόναχο οι κινεζικές εταιρείες έδωσαν το ισχυρό παρών και δεν έκρυψαν τα επιθετικά σχέδια επέκτασής τους στην Ευρώπη

Η Γερμανία φιλοξένησε αυτή την εβδομάδα μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις αυτοκινήτου στον κόσμο — αλλά στην καρδιά της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ήταν οι πολύβουες κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προσπαθούσαν να επισκιάσουν μερικές από τις μεγαλύτερες μάρκες της περιοχής στην έδρα τους.

Το συνέδριο IAA Mobility στο Μόναχο ήταν γεμάτο με εταιρείες με τεράστια περίπτερα που παρουσίαζαν τα τελευταία τους αυτοκίνητα και την τεχνολογία. Μεταξύ μερικών από τις μεγαλύτερες εκθέσεις ήταν αυτές των κινεζικών εταιρειών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, υπογραμμίζοντας τις φιλοδοξίες τους να επεκταθούν πέρα ​​από την Κίνα.

Η Ευρώπη έχει γίνει ένα κεντρικό σημείο για τις ασιατικές εταιρείες. Είναι μια αγορά όπου οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να υστερούν στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, ακόμη και καθώς αυξάνουν τις κυκλοφορίες νέων αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, η Tesla, η οποία για πολύ καιρό θεωρούνταν ο ηγέτης της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, έχει δει μείωση των πωλήσεών της στην περιοχή .

Παρά το γεγονός ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζουν δασμούς από την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι παίκτες από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο αντέδρασαν στην όξυνση του ανταγωνισμού θέτοντας επιθετικούς στόχους πωλήσεων και επέκτασης.

«Η τρέχουσα ανάπτυξη της Xpeng παγκοσμίως είναι ταχύτερη από ό,τι αναμέναμε», δήλωσε ο He Xiaopeng, Διευθύνων Σύμβουλος της Xpeng, δήλωσε στο CNBC σε συνέντευξή του αυτή την εβδομάδα.

Η… απόβαση της BYD

BYD, Renault, German brands give 2025 Munich auto show a boost - Automotive News

Η BYD, ο κορυφαίος κατασκευαστής οχημάτων νέας ενέργειας (NEV) στον κόσμο, χρησιμοποίησε τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή έκθεση αυτοκινήτου του 2025 για να επιβεβαιώσει τα σχέδια παραγωγής του πρώτου εργοστασίου της στην ήπειρο και να παρουσιάσει στο κοινό το δεύτερο Super Hybrid μοντέλο της, το SEAL 6 DM-i TOURING.

Στην επίσημη συνέντευξη τύπου της εταιρείας στην IAA Mobility 2025 στο Μόναχο, η εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, επιβεβαίωσε σημαντικές εξελίξεις για το DOLPHIN SURF, το πρόσφατα λανσαρισμένο compact EV που κατέκτησε τον τίτλο «World Urban Car of the Year». Το πιο προσιτό μοντέλο της BYD στην Ευρώπη απέσπασε την κορυφαία βαθμολογία ασφάλειας των πέντε αστέρων από τον οργανισμό Euro NCAP, αποδεικνύοντας ότι η αταλάντευτη δέσμευση της εταιρείας στην τεχνολογική καινοτομία και εξέλιξη δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει στην κατηγορία compact EV.

Επιπλέον, η κα Li επιβεβαίωσε ότι το DOLPHIN SURF θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα κατασκευάζεται στο νέο εργοστάσιο της BYD στο Szeged, Ουγγαρία, με την έναρξη λειτουργίας του να προγραμματίζεται για το τέλος του 2025. Το DOLPHIN SURF θα σηματοδοτήσει το ξεκίνημα της παραγωγής μοντέλων BYD στην Ευρώπη για την ευρωπαϊκή αγορά.

Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, δήλωσε: «Η Ευρώπη αποτελεί μια εξαιρετικά σημαντική αγορά για εμάς, γι’ αυτό είναι φυσικό να επιβεβαιώσουμε εδώ, στη μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου της ηπείρου για το 2025, ότι το εμβληματικό μας μοντέλο DOLPHIN SURF θα είναι το πρώτο όχημα που θα κατασκευάζεται στην Ουγγαρία. Έχουμε παραμείνει σταθεροί στη δέσμευσή μας για το εν λόγω project και ανυπομονούμε να ξεκινήσει η πώληση αυτοκινήτων ευρωπαϊκής παραγωγής. Η αξιολόγηση του Euro NCAP αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό επίτευγμα για το DOLPHIN SURF καθώς το «World Urban Car of the Year» της γκάμας μας κατέχει πλέον την κορυφαία αναγνώριση στην Ευρώπη για την ασφάλεια. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς η τεχνολογική μας προσέγγιση προσφέρει ουσιαστικά και απτά οφέλη στους πελάτες».

Η κα Li επιβεβαίωσε επίσης ότι η πολυαναμενόμενη τεχνολογία Flash Charging της BYD προχωρά κανονικά για την Ευρώπη και ότι οι εγκαταστάσεις θα ξεκινήσουν νωρίτερα από το προβλεπόμενο, με 200-300 σταθμούς να προγραμματίζονται μέχρι το 2ο τρίμηνο του 2026. Η premium μάρκα DENZA θα ηγηθεί της εφαρμογής της επαναστατικής τεχνολογίας Flash Charging.

Με την ευκαιρία της έκθεσης, η BYD ανακοίνωσε το νέο της πρόγραμμα BYD Certified Pre-Owned, σχεδιασμένο να προσφέρει επιπλέον σιγουριά σε όσους επιλέγουν ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ως βήμα προς την κινητικότητα νέας ενέργειας. Όλα τα οχήματα που διατίθενται μέσω του προγράμματος υποβάλλονται σε έλεγχο 179 σημείων, συνοδεύονται από εγγύηση ότι η κατάσταση της μπαταρίας θα είναι τουλάχιστον 90% και υποστηρίζονται από ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, όπως εγγύηση, οδική βοήθεια και υπηρεσίες δεδομένων. Η αγορά ενός μεταχειρισμένου οχήματος BYD Certified προσφέρει εμπειρία αντίστοιχη με την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου.

Στην επίσημη συνέντευξη Τύπου της BYD στην IAA, το παρών έδωσε το νέο SEAL 6 DM-i TOURING, το πιο πρόσφατο Super Hybrid με τεχνολογία DM και το πρώτο combi της BYD που έκανε το ευρωπαϊκό του ντεμπούτο, προσφέροντας συνδυασμένη αυτονομία πάνω από 1.300km.

Επιθετικά σχέδια επέκτασης

Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων που μίλησαν στο CNBC στην έκθεση IAA έδειξαν τα φιλόδοξα σχέδια επέκτασής τους.

Ο Xpeng’s He δήλωσε σε συνέντευξή του ότι η εταιρεία σκοπεύει να λανσάρει τη σειρά Mona μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη τον επόμενο χρόνο. Στην Κίνα, τα αυτοκίνητα Mona της Xpeng ξεκινούν από το αντίστοιχο ποσό των 17.000 δολαρίων. Η κυκλοφορία αυτού του μοντέλου στην Ευρώπη θα προσέθετε σοβαρό ανταγωνισμό τιμών.

Εν τω μεταξύ, η Guangzhou Automobile Group (GAC) στοχεύει στην ταχεία αύξηση των πωλήσεών της στην Ευρώπη. Ο Wei Haigang, πρόεδρος της GAC International, δήλωσε στο CNBC ότι η εταιρεία στοχεύει να πουλήσει περίπου 3.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη φέτος και τουλάχιστον 50.000 μονάδες έως το 2027. Η GAC ανακοίνωσε επίσης σχέδια για την κυκλοφορία δύο ηλεκτρικών οχημάτων – του Aion V και του Aion UT – στην Ευρώπη. Leapmotor
ήταν επίσης παρόντες με το δικό τους περίπτερο.

Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν εισέλθει νωρίς στην Ευρώπη. Το μερίδιο αγοράς των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη σχεδόν διπλασιάστηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2024, αν και παραμένει χαμηλό, λίγο πάνω από 5%, σύμφωνα με την Jato Dynamics.

«Η σημαντική παρουσία Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην Έκθεση IAA Mobility σηματοδοτεί τις αυξανόμενες φιλοδοξίες και την εμπιστοσύνη τους στην ευρωπαϊκή αγορά», δήλωσε στο CNBC ο Murtuza Ali, ανώτερος αναλυτής της Counterpoint Research.

Τεχνολογία και gadgets στο επίκεντρο

IAA Mobility 2025 offers glimpse into future of driving - China.org.cn

Πολλές από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τοποθετηθεί ως εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Tesla, και τα αυτοκίνητά τους το υπογραμμίζουν αυτό.

Πολλά από τα ηλεκτρικά οχήματα διαθέτουν μεγάλες οθόνες εξοπλισμένες με φανταχτερά περιβάλλοντα εργασίας και φωνητικούς βοηθούς. Και σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν αγοραστές, ορισμένες εταιρείες έχουν συμπεριλάβει επιπλέον συσκευές.

Για παράδειγμα, το Aion V της GAC διέθετε ψυγείο καθώς και λειτουργία μασάζ ως μέρος των καθισμάτων.

Αυτός είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι Κινέζοι παίκτες προσπάθησαν να διαφοροποιηθούν από τις παλαιότερες μάρκες.

«Οι πιθανότητες επιτυχίας για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ισχυρές, ειδικά επειδή έχουν πλεονέκτημα όσον αφορά την προσιτή τιμή, την τεχνολογία μπαταριών και την κλίμακα παραγωγής», δήλωσε ο Ali της Counterpoint.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιδρούν

The BMW Group at the IAA Mobility 2025 (speeches and imagery)

Οι παλαιοί κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπάθησαν να επιδείξουν τη δική τους δύναμη στην IAA με τη Volskwagen, η BMW και η Mercedes είχαν από τα μεγαλύτερα περίπτερα στην έκθεση. Η Mercedes ειδικότερα είχε διαφημίσεις σε όλη την μπροστινή είσοδο της εκδήλωσης.

Η BMW, όπως και οι Κινέζοι παίκτες, έδωσε μεγάλη έμφαση στην τεχνολογία, αναφέροντας την λεγόμενη « αρχιτεκτονική υπερεγκεφάλου » της, η οποία αντικαθιστά το υλικό με ένα κεντρικό σύστημα υπολογιστή. Η BMW, η οποία παρουσίασε το iX3 στην εκδήλωση, και ο κατασκευαστής τσιπ Qualcomm ανακοίνωσαν επίσης λογισμικό υποβοηθούμενης οδήγησης που ανέπτυξαν από κοινού οι δύο εταιρείες.

Η Volkswagen και η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault παρουσίασαν επίσης μερικά νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ανεξάρτητα από την αιφνιδιαστική προώθηση προϊόντων, εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες δεν κινούνται αρκετά γρήγορα. Το νέο iX3 της BMW βασίζεται στην πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων που παρουσίασε για πρώτη φορά πριν από δύο χρόνια . Εν τω μεταξύ, οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν σημειώσει γρήγορη πρόοδο στην κυκλοφορία και την κυκλοφορία νεότερων μοντέλων.

«Η δέσμευση σε παλαιές δομές και σταδιακή αύξηση έχει επιβραδύνει την ικανότητά της να κατασκευάσει και να αξιοποιήσει ένα ισχυρό οικοσύστημα ηλεκτρικών οχημάτων, αφήνοντάς την πίσω από τους ταχέως εξελισσόμενους ανταγωνιστές της», δήλωσε για την BMW η Tammy Madsen, καθηγήτρια management στη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων Leavey στο Πανεπιστήμιο Santa Clara.

Ενώ οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μια ισχυρή ιστορία μάρκας και οι διευθύνοντες σύμβουλοί τους αναγνώρισαν και χαιρέτισαν τον ανταγωνισμό αυτή την εβδομάδα σε συνεντεύξεις με το CNBC , οι Κινέζοι δεν το βάζουν κάτω.

«Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να κατέχουν σημαντική αξία και κληρονομιά ως επώνυμα προϊόντα. Η πρόκληση για αυτές έγκειται στην επίτευξη παραγωγής σε μεγάλη κλίμακα και στην ταχύτερη υιοθέτηση νέων τεχνολογιών», δήλωσε ο Ali της Counterpoint.

«Οι Κινέζοι σίγουρα δεν περιμένουν κανέναν να τους προλάβει και σημειώνουν σημαντικά κέρδη».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu