Η μείωση, θα ενισχύσει τις πωλήσεις της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας
Η Ινδία πρότεινε τη μείωση του φόρου επί των αγαθών και υπηρεσιών (GST) για τα μικρά αυτοκίνητα από το τρέχον 28% στο 18%, στο πλαίσιο εκτεταμένων μειώσεων του φόρου κατανάλωσης, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή που μίλησε τη Δευτέρα.
Η μείωση, που αποτελεί μέρος ενός προγράμματος των μεγαλύτερων φορολογικών περικοπών που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι από το 2017, θα ενισχύσει τις πωλήσεις της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας, Maruti Suzuki, μεταξύ άλλων κατασκευαστών.
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση πρότεινε τη μείωση του GST για τα μικρά αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ από το τρέχον 28% στο 18%, σύμφωνα με πηγή που εμπλέκεται άμεσα στο θέμα.
Ο GST επί των ασφαλίστρων υγείας και ζωής ενδέχεται επίσης να μειωθεί στο 5% ή ακόμη και στο μηδέν από το 18% που ισχύει σήμερα, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Οι φορολογικές μειώσεις, εάν εγκριθούν, αναμένεται να ανακοινωθούν μέχρι το Diwali, μια σημαντική πενθήμερη γιορτή των Ινδουιστών που γιορτάζεται τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την πηγή. Το Diwali είναι επίσης η μεγαλύτερη περίοδος αγορών της χώρας.
Το υπουργείο Οικονομικών της Ινδίας δεν απάντησε σε ηλεκτρονικό μήνυμα με αίτημα για σχόλιο.
Οι πωλήσεις μικρών αυτοκινήτων, που ορίζονται ως αυτοκίνητα με κυβισμό κάτω των 1200 κ.εκ. για βενζινοκίνητα και 1500 κ.εκ. για πετρελαιοκίνητα και μήκος που δεν υπερβαίνει τα 4 μέτρα, έχουν επιβραδυνθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς οι αγοραστές στράφηκαν σε μεγαλύτερα SUV με πλούσιο εξοπλισμό.
Τα μικρά αυτοκίνητα αποτελούσαν το ένα τρίτο των 4,3 εκατομμυρίων επιβατικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος, σημειώνοντας πτώση από σχεδόν 50% πριν από την πανδημία COVID, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου.
Η μείωση των φόρων θα είναι μια μεγάλη νίκη για τη Maruti, της οποίας το μερίδιο αγοράς έχει πέσει στο 40% περίπου από πάνω από 50% τα τελευταία πέντε χρόνια, καθώς οι πωλήσεις των μικρών αυτοκινήτων της, όπως τα Alto, Dzire και Wagon-R, μειώθηκαν.
Το τμήμα αυτό αποτελεί το ήμισυ όλων των αυτοκινήτων που πωλεί η Maruti, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην ιαπωνική Suzuki Motor.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες Hyundai Motor India και Tata Motors επίσης αναμένεται να επωφεληθούν.
Τα αυτοκίνητα με μεγαλύτερη κυβική χωρητικότητα, τα οποία επί του παρόντος υπόκεινται σε GST 28% και επιπλέον φόρο έως 22% – με αποτέλεσμα συνολικούς φόρους περίπου 50% – ενδέχεται να υπαχθούν σε νέο ειδικό συντελεστή 40%, σύμφωνα με την πηγή.
Η πηγή πρόσθεσε ότι οι λεπτομέρειες βρίσκονται σε στάδιο οριστικοποίησης, προκειμένου να εξεταστεί εάν θα πρέπει να επιβληθούν επιπλέον τέλη πέραν του 40%, ώστε να διατηρηθεί η συνολική φορολογική επιβάρυνση για τα μεγάλα αυτοκίνητα στο ίδιο επίπεδο, δηλαδή 43%-50%.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Συνάλλαγμα: Το ευρώ υποχωρεί οριακά 0,02%, στα 1,1701 δολάρια
- Προϋπολογισμός: Πάνω από 40 δισ. ευρώ τα έσοδα από φόρους το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου
- Ρεπορτάζ της Le Monde για τα ελληνικά δημόσια νοσοκομεία
- Νέες δωρεές από εφοπλιστές προς φορείς Ελληνικού Δημοσίου
- Μικτά πρόσημα στο άνοιγμα στις ευρωαγορές
- Qantas: Πρόστιμο 50 εκατ. ευρώ για παράνομες απολύσεις εργαζομένων
- Στην Καλαμάτα με το αξίας 600 εκατ. ευρώ σκάφος του ο ιδιοκτήτης της Μάντσεστερ Σίτι
- Τρεις νεκροί από πυροβολισμούς στη Νέα Υόρκη
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις