Με δεδομένο ότι τα έξοδα δεν τελειώνουν και η αγοραστική ικανότητα μειώνεται, η τάση και το χειμώνα αναμένεται να είναι ''επιστροφή στο σπίτι''
Oι ακριβές τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ξενοδοχεία, η εστίαση με τις ανεβασμένες τιμές, έκαναν τους Έλληνες να επιστρέψουν ξανά στο σπίτι: Είτε αυτό είναι εξοχικό δικό τους, είτε σπίτι στο χωριό, είτε σπίτι φίλων, καταρχήν για να κάνουν διακοπές. Μάλιστα, εκεί προτίμησαν να φάνε, να πιούν, περισσότερες φορές από άλλες χρονιές, αγοράζοντας πράγματα από το σούπερ μάρκετ και γυρίζοντας την πλάτη σε εστιατόρια και μπαρ.
Με δεδομένο ότι τα έξοδα δεν τελειώνουν και η αγοραστική ικανότητα μειώνεται, η τάση και το χειμώνα αναμένεται να είναι ”επιστροφή στο σπίτι”.
Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της Inteelka, Παναγιώτη Αδαμαντιάδη «οι καταναλωτές γυρίζουν στο σπίτι, όπως και αν λέγεται αυτό. Μπορεί να είναι το σπίτι που μένουμε, το εξοχικό ή τα τύπου “Airbnb”. Το φαινόμενο αυτό, το «Homing» ήδη αποτυπώνεται με αριθμούς: Πιο συγκεκριμένα, ανεπίσημα, καταγράφεται πτώση περίπου 21% στην εστίαση και πτώση ο 35% στο σκληρό ποτό και μπύρα στο BaReCa».
Οι λόγοι κατά τον ίδιο είναι: «Τα ενοίκια και γενικά το κόστος στέγασης, «τρέχει» πιο γρήγορα από τις «αυξήσεις» των μισθών, η ενέργεια και τα κόστη μεταφοράς (ακτοπλοϊκά κα) μας πιέζουν, τα τρόφιμα, ποτά και καφέδες συνεχίζουν να ανεβαίνουν χωρίς φρένο, άσχετα με οτιδήποτε γράφεται ή λέγεται για μειώσεις. Όλα αυτά καταλήγουν στο να βλέπουμε ένα εισόδημα που ροκανίζεται καθημερινά από τον πληθωρισμό».
Μια ακόμα αιτία, όπως αναφέρει, είναι το κακό service σε σεζόν αιχμής όπως πχ ο μήνας Αύγουστος και η κακή ποιότητα σε κάποιες περιπτώσεις φαγητού και ποτού με αποτέλεσμα κάποιες φορές «να νιώθουμε ότι δεν θέλουμε να «τιμωρηθούμε» με επίσκεψη στα μαγαζιά».
Νέες φυλές καταναλωτών
Μέσα σε αυτό το σκηνικό, όπως τονίζει, διαμορφώνονται νέες φυλές καταναλωτών: Η ομάδα των «premium σπιτικών» που είναι αυτοί που κατανάλωναν στην εστίαση και τώρα στρέφονται σε premium προϊόντα από το σούπερ μάρκετ για κατανάλωση στο σπίτι χωρίς «εκπτώσεις» στην ποιότητα.
Υπάρχει, μια δεύτερη ομάδα, οι «value seekers» που είναι όσοι ήδη ζορίζονταν με τις τιμές στα ράφια και επιλέγουν πλέον τις πιο οικονομικές λύσεις.
Άλλη ομάδα είναι οι «DIY hosts», είναι αυτοί που προτιμούν ενοικιαζόμενα με κουζίνα ή φτιάχνουν εμπειρίες στο σπίτι, συνδυάζοντας ποιότητα με «έλεγχο κόστους». Αυτοί που κρατάνε το «out of home», οι «selective spenders» που δεν κόβουν τελείως την έξοδο, αλλά γίνονται εξαιρετικά επιλεκτικοί. Θα πληρώσουν για την εμπειρία, αλλά όχι συχνά.
Επίσης παραμένει και μια φυλή “us usually” που δεν αλλάζει τίποτα στα οικονομικά τους και συνεχίζουν να καταναλώνουν εντός ή εκτός σπιτιού όπως και πριν.
Νικητές σε αυτή την φάση, κατά τον ίδιο, «είναι τα καταστήματα λιανικής FMCG μεγάλα ή μικρά, οργανωμένα ή ανοργάνωτα καθώς είναι η μοναδική πηγή ώστε να αγοράσουμε αυτά που χρειαζόμαστε για να καλύψουμε τις ανάγκες μας».
Καταλήγει, δε, ότι «το Homing κατά την γνώμη μου δεν είναι απλά μια τάση αλλά η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται. Όσοι δραστηριοποιούμαστε στο retail, στην εστίαση, στο τρόφιμο και στο ποτό πρέπει να δούμε τις φυλές αυτές σαν ευκαιρία επαναπροσδιορισμού και όχι σαν απειλές».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Φωτιά σε κατάφυτη περιοχή μεταξύ Καστοριάς και Φλώρινας
- Γιατί μειώνεται η παγκόσμια δραστηριότητα ιδιωτικών κεφαλαίων
- Ηοming: Η τάση του φετινού καλοκαιριού για του Έλληνες, που μπορεί να φέρει «χειμώνα» στην κατανάλωση
- Επιστολή Τραμπ και άλλων ηγετών για την «Ημέρα της Ανεξαρτησίας» στην Ουκρανία
- Κινητοποιήσεις για τη Γάζα σε πολλές πόλεις της Ελλάδας
- Πυρκαγιές: 18 χρόνια από την τραγωδία της Ηλείας
- Φωτιά στην Αγορά Θεσπρωτίας
- Αύξηση θερμοκρασιών εδάφους στις καμένες περιοχές της Αχαΐας
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις