Διεθνή

JPMorgan: Επιβάλει τέλη στις εταιρείες fintech για την πρόσβαση σε δεδομένα πελατών

Financialreport.gr

Οι χρεώσεις ποικίλλουν ανάλογα με τον τρόπο που οι εταιρείες χρησιμοποιούν τις πληροφορίες

Η JPMorgan Chase προτίθεται να επιβάλει τέλη σε εταιρείες fintech για την πρόσβαση σε πληροφορίες τραπεζικών λογαριασμών πελατών, μια κίνηση που απειλεί να ανατρέψει τα επιχειρηματικά μοντέλα του κλάδου.

Η μεγαλύτερη τράπεζα των ΗΠΑ έχει αποστείλει τιμοκαταλόγους στους aggregators δεδομένων οι οποίοι συνδέουν τράπεζες και fintech, περιγράφοντας τις νέες χρεώσεις, σύμφωνα με πηγές εξοικειωμένες με το θέμα.

Οι χρεώσεις ποικίλλουν ανάλογα με τον τρόπο που οι εταιρείες χρησιμοποιούν τις πληροφορίες, με υψηλότερες εισφορές για εταιρείες που επικεντρώνονται στις πληρωμές, όπως αναφέρουν οι πηγές. Εκπρόσωπος της JPMorgan δήλωσε ότι η τράπεζα έχει επενδύσει σημαντικούς πόρους στη δημιουργία ενός πολύτιμου και ασφαλούς συστήματος που προστατεύει τα δεδομένα των καταναλωτών.

“Έχουμε παραγωγικές συζητήσεις και συνεργαζόμαστε με ολόκληρο το οικοσύστημα για να διασφαλίσουμε ότι όλοι κάνουμε τις απαραίτητες επενδύσεις στην υποδομή που διατηρεί τους πελάτες μας ασφαλείς”, ανέφερε ο εκπρόσωπος σε δήλωσή του. Οι χρεώσεις —που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ αργότερα φέτος ανάλογα με την τύχη ενός κανονισμού της εποχής Μπάιντεν— δεν είναι οριστικές και θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης.

Οι χρεώσεις θα αναδιαμορφώσουν δραστικά τις επιχειρήσεις για τις εταιρείες fintech, οι οποίες βασίζονται θεμελιωδώς στην πρόσβασή τους στους τραπεζικούς λογαριασμούς των πελατών. Πλατφόρμες πληρωμών όπως το Venmo της PayPal, ψηφιακά πορτοφόλια κρυπτονομισμάτων όπως η Coinbase και χρηματιστηριακές εταιρείες λιανικής όπως η Robinhood χρησιμοποιούν αυτά τα δεδομένα ώστε οι πελάτες να μπορούν να στέλνουν, να λαμβάνουν και να συναλλάσσονται με χρήματα. Συνήθως, οι εταιρείες μπορούσαν να τα αποκτήσουν δωρεάν.

Πολλές fintech αποκτούν πρόσβαση σε δεδομένα χρησιμοποιώντας aggregators όπως η Plaid και η MX, που παρέχουν τη σύνδεση μεταξύ fintech και τραπεζών. Τα τέλη θα μπορούσαν να μεταφερθούν από τους aggregators στις fintech και, τελικά, στους καταναλωτές.

Η κίνηση της JPMorgan έρχεται καθώς είναι άγνωστη η τύχη ενός αμφιλεγόμενου κανόνα κοινής χρήσης δεδομένων. Το μέτρο ανοιχτής τραπεζικής, που οριστικοποιήθηκε τον Οκτώβριο από το Γραφείο Προστασίας Οικονομικών Καταναλωτών (CFPB), επιτρέπει στους καταναλωτές να απαιτούν, να κατεβάζουν και να μεταφέρουν τα πολύτιμα δεδομένα τους. Επίσης απαιτεί από τις τράπεζες να μοιράζονται δωρεάν αυτά τα δεδομένα με άλλους δανειστές ή παρόχους χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της JPMorgan, Jamie Dimon, δήλωσε τον Απρίλιο ότι οι πελάτες θα πρέπει να γνωρίζουν ακριβώς ποια δεδομένα κοινοποιούνται και πώς χρησιμοποιούνται. Τα τρίτα μέρη θα πρέπει να πληρώνουν για την πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα και να εμποδίζονται να χρησιμοποιούν τα δεδομένα πέρα από το επίπεδο που έχει εξουσιοδοτηθεί, είπε.

Ο Steve Boms, εκτελεστικός διευθυντής της Financial Data and Technology Association of North America, δήλωσε ότι η κίνηση της JPMorgan εκμεταλλεύεται την κανονιστική αβεβαιότητα “για να επιβάλει έναν αυθαίρετο και τιμωρητικό φόρο σε ανταγωνιστικές προσφορές”. Την χαρακτήρισε “κατάφωρη προσπάθεια περιορισμού της καινοτομίας και υπονόμευσης ενός ισχυρότερου αμερικανικού χρηματοπιστωτικού συστήματος”.

Οι προτεινόμενες χρεώσεις της JPMorgan σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα έσοδα που δημιουργούν ορισμένες εταιρείες σε μια μεμονωμένη συναλλαγή έως και 1000%, σύμφωνα με μία από τις πηγές. Οι πελάτες χαμηλότερου εισοδήματος ενδέχεται επίσης να επηρεαστούν αρνητικά από την περιορισμένη πρόσβαση σε εφαρμογές πληρωμών και προϋπολογισμού μέσω τελών, δήλωσε ο David Silberman, ανώτερος σύμβουλος του Financial Health Network και πρώην κορυφαίο στέλεχος του CFPB.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu