«Δυστυχώς δεν είναι μια short term κρίση, είναι μια long term κρίση και δεν θα φύγει σε 6 μήνες», είπε ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων και πρόεδρος του Συμβουλίου του ΣΕΒ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη Ανδρέας Σιάμισιης μιλώντας το βράδυ της Τετάρτης στη γενική συνέλευση του ΣΕΒΤ.
_x000D_
Ο κ. Σιάμισιης τόνισε ότι το πρόβλημα του ενεργειακού κόστους είναι δομικό και δεν θα λυθεί άμεσα, τόνισε ότι η αύξηση των τιμών δεν έχει σχέση ούτε με τις αγορές ούτε με τον πόλεμο στην Ουκρανία. “Αυτό που ζούμε σαν ενεργειακή κρίση είναι αποτέλεσμα της απόφασης που ελήφθη τις τελευταίες δεκαετίες να πάμε σε πιο καθαρές μορφές ενέργειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Και είτε το θέλουμε είτε όχι αυτό έχει ένα κόστος” ανέφερε ο ίδιος. Και σημείωσε: “δεν περιμένουμε τεράστια μείωση στο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας. Θα μειωθεί αλλά δεν θα μειωθεί ούτε στο επόμενο τρίμηνο ούτε στο επόμενο εξάμηνο”.
_x000D_
Ο επικεφαλής των ΕΛΠΕ, είπε πως η ηλεκτρική ενέργεια επηρεάζει άμεσα τα έξοδα του εργοστασίου, αλλά το μεγάλο πρόβλημα για τη βιομηχανία, όπως ανέφερε, είναι οι πρώτες ύλες, η διακίνηση και το κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας.
_x000D_
Απευθυνόμενος στα μέλη του ΣΕΒΤ, τα κάλεσε να πιέσουν για να μην φύγουν οι επιδοτήσεις, να προχωρήσουν σε κινήσεις που θα περιορίσουν το ενεργειακό κόστος, όπως η συνεγασία με τους παρόχους αλλά και η επένδυση στο net metering. “Μιλήστε με τους παρόχους, δείτε αν μπορείτε να πετύχετε μικρότερο κόστος ή αν θα μπορέσουν να επιμερίσουν τις πληρωμές πιο πίσω” είπε.
_x000D_
Σημείωσε πως η τιμή στο φυσικό αέριο, που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ηλεκτρική ενέργεια, έχει πενταπλασιαστεί, ωστόσο η εξάρτηση της χώρας από το φυσικό αέριο φθάνει στο 30-40%. Όπως είπε, το φυσικό αέριο έρχεται κυρίως από τη Ρωσία, ένα μεγάλο μέρος από το Αζερμπαϊτζάν και το υπόλοιπο με LNG.
_x000D_
“Για αυτό είναι σημαντικό σαν χώρα να αποκτησουμε τις υποδομές να φέρνουμε υγροποιημένο φυσικό αέριο γιατί είναι θέμα ασφάλειας εφοδιασμού και όχι τόσο τιμής” είπε ο κ. Σιάμισιης.
_x000D_
Σχετικά με την αύξηση της τιμής των καυσίμων και ειδικά του πετρελαίου κίνησης που επηρεάζει το μεταφορικό κόστος των επιχειρήσεων είπε πως το 90% της τιμής του προσδιορίζεται από τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου και τους φόρους. «Το λέω αυτό γιατί πολλοί θεωρούν ότι οι υψηλές τιμές καυσίμων βολεύουν εταιρείες όπως είμαστε εμείς. Η αλήθεια είναι ότι δεν βολεύουν»
_x000D_
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Βοιωτία: Εντοπίστηκε απανθρακωμένος άνδρας, δεμένος με χειροπέδες μέσα σε αυτοκίνητο
- Euronext: Αναθεωρεί στο 50% +1 μετοχή το ελάχιστο όριο της Δημόσιας Πρότασης για την ΕΧΑΕ
- Κομισιόν: Χορήγησε πάνω από 358 εκατ. ευρώ σε 132 νέα έργα καθαρής μετάβασης
- Ευρωπαϊκές αγορές: έκλεισαν με απώλειες – Βουτιά 12,5% από Rightmove
- Ανοίγει ο δρόμος για την επαναλειτουργία του αγωγού πετρελαίου Θεσσαλονίκης – Σκοπίων
- Υπεγράφη η Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας ΗΠΑ – Ελλάδας – Στο επίκεντρο εφοδιαστική αλυσίδα και AI
- ΟΠΑΠ: Εγκρίθηκε από το Δ.Σ. το σχέδιο διάσπασης και η μεταφορά της έδρας στο Λουξεμβούργο
- Κομισιόν: Στηρίζουμε ανεπιφύλακτα το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου, έωλες οι απειλές της Τουρκίας
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








