Επιχειρήσεις

Καφούνης από Λαμία: Άμεση ανάγκη ένα εφαρμόσιμο σχέδιο περιφερειακής ανάπτυξης

Financialreport.gr

Κινδυνεύει το εμπόριο σε περιοχές που δεν είναι σήμερα στον τουριστικό χάρτη της χώρας, τόνισε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ

Οι επτά τους δέκα καταναλωτές στη Λαμία πραγματοποιούν διαδικτυακά τις αγορές τους ενώ η συντριπτική πλειοψηφία τους (77%) είναι μόνιμοι κάτοικοι της πόλης. Το 73% δεν επισκέπτεται συχνά κάποια άλλη πόλη για αγορές ενώ από το 26% που επισκέπτεται άλλες αγορές εκτός Λαμίας η πλειονότητα προτιμάει την Αθήνα (42%) και τη Λάρισα (39%).

Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα έρευνας για τους καταναλωτές στην εμπορική αγορά της Λαμίας που παρουσιάστηκαν στο 1ο Συνέδριο του Εμπορικού Συλλόγου Λαμίας.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση, η Λαμία και οι προοπτικές ανάπτυξης της τοπικής εμπορικής αγοράς βρέθηκαν στο επίκεντρο μίας ακόμα στοχευμένης δράσης του Δικτύου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, την Κυριακή 9 Νοεμβρίου.

Στο συνέδριο ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης τόνισε ότι «αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα, συνολικά για τη χώρα μας, να μπορέσει η πολιτεία να εκπονήσει ένα εφαρμόσιμο, ρεαλιστικό εθνικό σχέδιο περιφερειακής ανάπτυξης έτσι ώστε να αναζωογονήσει πόλεις όπως η Λαμία» εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι «το εμπόριο μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης και στο στάδιο της προετοιμασίας και στη φάση της υλοποίησης». Επιπλέον σημείωσε: «Το εμπόριο συνδέεται με όλα: τουρισμό, αγροτικό τομέα, μεταποίηση, πολιτισμό. Είναι ο κρίκος που ενώνει ολόκληρη την οικονομική αλυσίδα.

Η ανάπτυξη των τοπικών οικοσυστημάτων δεν γίνεται χωρίς ισχυρούς, δραστήριους, σύγχρονους εμπορικούς συλλόγους, γι αυτό και εμείς, μέσα από το Δίκτυο ΕΣΕΕ, στηρίζουμε τέτοιες αξιέπαινες πρωτοβουλίες». Επίσης, υποστήριξε πως «περιοχές που δεν είναι σήμερα στον τουριστικό χάρτη της χώρας, όπως η Λαμία, μπορούν να ωφεληθούν από την πρωτοβουλία Shopping in Greece της ΕΣΕΕ, που διεκδικούμε να στηριχθεί από τα συναρμόδια υπουργεία».

Από την πλευρά του ο διοικητικός διευθυντής του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ Χαράλαμπος Αράχωβας παρουσίασε την Έρευνα Πεδίου για τους καταναλωτές στην εμπορική αγορά της Λαμίας. Στα κύρια ευρήματα της έρευνας αναφέρεται ότι η πόλη παραμένει καθαρά τοπική αγορά. Υποδομές και προσβασιμότητα αναδεικνύονται ως κρίσιμοι τομείς που χρήζουν βελτίωσης, ενώ η Αθήνα και η Λάρισα λειτουργούν ανταγωνιστικά, παρότι οι καταναλωτές δηλώνουν υψηλό βαθμό ικανοποίησης από την εξυπηρέτηση και τις διαπροσωπικές σχέσεις με τους καταστηματάρχες της πόλης. Παράλληλα, αυξάνεται η χρήση των ασιατικών πλατφορμών, ζήτημα που έχει αναδείξει η ΕΣΕΕ ως μείζονος σημασίας για τη βιωσιμότητα του ελληνικού και ευρωπαϊκού εμπορίου.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λαμίας, Ευάγγελος Δαμακόπουλος τόνισε πως «η Λαμία έχει ισχυρά στοιχεία που, με συνδυασμένες δράσεις φορέων και αγοράς, μπορούν να εξελιχθούν σε πραγματικό πλεονέκτημα για την τοπική οικονομία».

Στο συνέδριο δημιουργήθηκε κι ένα άτυπο συμβούλιο για τη διαμόρφωση προτάσεων αναφορικά με τη θέση του κλάδου του εμπορίου στα αστικά οικοσυστήματα.

Η δράση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του υποέργου «Σύγχρονες Υπηρεσίες προς τις ΠΜΕ και τις ΜΜΕ του Εμπορίου» και ειδικότερα του Πακέτου Εργασίας 2.1 «Πιλοτικά Συμβούλια Πόλεων», που εντάσσεται στην Πράξη «Κέντρο Καινοτομίας για το Λιανικό Εμπόριο», (κωδικός ΟΠΣ: 6002934), η οποία είναι ενταγμένη στο Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα» του ΕΣΠΑ 2021-2027 και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ+) και από εθνικούς πόρους.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu