Σε κάθε ανακοίνωση μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή πριν από την εφαρμογή της μείωσης
Λίγες ημέρες απέμειναν για τη λήξη της περιόδου των θερινών εκπτώσεων, που ξεκίνησαν στις 10 Ιουλίου και θα λήξουν στις 31 Αυγούστου, καθώς ήδη συμπληρώθηκε κάτι παραπάνω από ένας μήνας ως προς τη διάρκειά τους.
Υπενθυμίζεται πως η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), έχει ανακοινώσει πως:
«Σύμφωνα με την παράγραφο 2α άρθρου 15 ν. 4177/2013, όπως τροποποιήθηκε από το ν. 5039/2023, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Ως ανακοίνωση μείωσης τιμής, σύμφωνα με το κεφ. 2 παρ. 8 του νέου Κώδικα Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ΥΑ 35935/13-4-2023), είναι κάθε ανακοίνωση του επιχειρηματία ότι έχει μειώσει την τιμή για ένα προϊόν με την εξής μορφή:
Είτε ποσοστού (%), π.χ. «20% έκπτωση».
Είτε συγκεκριμένου ποσού, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση».
Είτε αναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ» ή «50 ευρώ 100 ευρώ».
Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά. Όταν η τιμή μειώνεται προοδευτικά κατά τη διάρκεια των 30 ημερών, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή που ίσχυε πριν από την εφαρμογή της πρώτης από τις διαδοχικές μειώσεις τιμών.
Πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ.
Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Στάθης Γιαχανατζής, Φαίδων: Φρενάρει τις επενδύσεις το εκρηκτικό κόστος παραγωγής – Χωρίς ανατιμήσεις τα χριστουγεννιάτικα γλυκά
- Daily Mail: Αντικείμενο έρευνας του Στέιτ Ντιπάρτμεντ οι ημέρες χλιδής της Κίμπερλι Γκιλφόιλ στην Αθήνα
- Ευρωπαϊκά χρηματιστήρια: Το ακριβό χρήμα βαραίνει τους δείκτες, ανάχωμα οι ενεργειακές μετοχές
- Αποκαταστάθηκε η λειτουργία των αριθμών έκτακτης ανάγκης 100 και 199
- Τραμπ: «Δεν θα επιτεθούμε στο Ιράν πριν από τις ενδιάμεσες εκλογές»
- Σαουδική Αραβία: Lufthansa και η Air India αναστέλλουν τις πτήσεις προς Ριάντ
- ΗΠΑ: Μπλόκο στην «πράσινη κάρτα» για αλλοδαπούς εργαζομένους στη Microsoft και σε κολοσσούς πληροφορικής
- Τραμπ: Αγορές μετοχών της Meta έως 25 εκατ. δολάρια και έως 5 εκατ. σε ομόλογα της SpaceX
προτεινόμενη πηγή στην Google
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις









