Επιχειρήσεις

Κατανάλωση: Συν 500 εκατ. ευρώ και πάνω από 9 δισ. για προϊόντα καθημερινής χρήσης στο οκτάμηνο

Financialreport.gr

Αυξημένα και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL)

Αυξημένες δαπάνες σε προϊόντα καθημερινής χρήσης σημειώθηκαν στο πρώτο οκτάμηνο του 2025, οι οποίες ξεπέρασαν τα 9 δις σε σχέση με τα 8,5 δις ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024, ενώ την ίδια περίοδο οι ηλεκτρονικές πωλήσεις τροφίμων ανήλθαν σε 200 εκατ. ευρώ, παρά τον ”πεσμένο” σε κατανάλωση Αύγουστο.

Χαρακτηριστικό είναι, δε, ότι αυτές οι αγορές έγινε στο μεγαλύτερο τους βαθμό σε μεγάλα ύπερ μάρκετ πάνω των 2,500 τμ, με αύξηση 7,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2024, ενώ ακολουθούν με 7,1% άνοδο συγκριτικά με το 2024 τα μικρά μαγαζιά γειτονιάς μέχρι 400 τμ.

Αυτά προκύπτουν από την έρευνα της Circana για το λιανεμπόριο τον Αύγουστο του 2025, μια περίοδο κατά την οποία σημειώθηκε, επίσης, άνοδο στην κατανάλωση στα ελληνικά νησιά, λόγω του τουρισμού.

Σε αυτό το πλαίσιο, κατά τη διάρκεια του περασμένου Αυγούστου, η κατανάλωση καθημερινών προϊόντων μεταφέρεται από τα αστικά κέντρα στα νησιά και την Κρήτη. Κατά την μελέτη της Circana, στα ελληνικά νησιά η κατανάλωση αυξήθηκε τον Αύγουστο κατά 10%, ενώ στην Κρήτη κατά 7,7%.

Αυξημένη κατανάλωση καταγράφηκε, επίσης, στην Πελοπόννησο, στην οποία έκαναν πολλοί ξένοι, αλλά και Έλληνες διακοπές (6,7%), ενώ η Αττική τον τρίτο μήνα του καλοκαιριού έμεινε πίσω με την κατανάλωση να αυξάνεται κατά 5,4%, ενδεικτικό του γεγονότος ότι ο εν λόγω μήνας είναι ο πιο δημοφιλής για διακοπές και κατά συνέπεια, η Αθήνα αδειάζει τόσο από τους κατοίκους της, όσο και από τους αλλοδαπούς επισκέπτες. Στη Θεσσαλονίκη το αντίστοιχο νούμερο ήταν 5,7%.

Εξάλλου, με βάση τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, η Κρήτη και τα νησιά σημειώνουν εν γένει αυξημένη κατανάλωση από τον Απρίλιο και μετά.

Σε άνοδο τα τρόφιμα και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Αυξημένη κατανάλωση το πρώτο οκτάμηνο είχε ο κλάδος των τροφίμων, πανελλαδικά, σημειώνοντας άνοδο σε σχέση με το 2024, κατά 6,9%, ενώ ο κλάδος υγείας ομορφιάς κατέγραψε αύξηση 2%, με τα προϊόντα νοικοκυριού να έχουν μια ελάχιστη αύξηση 1,7%.

Παράλληλα, το πρώτο οκτάμηνο του 2025 ήταν μια περίοδος θετική για την περαιτέρω άνοδο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με δεδομένο ότι τους καλοκαιρινούς μήνες κατά τους οποίους έρχονται κατά κύριο λόγο οι ξένοι επισκέπτες, οι οποίοι είναι και πιο εξοικειωμένοι με αυτά, η κατανάλωσή τους αυξάνεται.

Ειδικότερα, μέχρι και τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους το ποσοστό των πωλήσεων των PL προϊόντων ανήλθε σε 27,1% και των branded με 72,9%, όταν το 2024 την αντίστοιχη περίοδο η κατανομή ήταν 26,8% και 73,2%.

Ηλεκτρονικές παραγγελίες: Ραγδαία μείωση τον Αύγουστο

Αναφορικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις καθημερινών προϊόντων, αυτές μέχρι και τον Αύγουστο του 2025 ήταν 201 εκατ. ευρώ, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι για τον ίδιο μήνα κατέγραψαν σημαντική μείωση σε σχέση με τους προηγούμενους, καθώς ήταν αυξημένες μόλις 0,5% σε σχέση με τον προηγούμενο Αύγουστο και σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες του χρόνου.

Αυτό, όπως και για τον Ιούλιο, αποδίδεται στο γεγονός ότι η κατανάλωση μεταφέρεται από τις αστικές περιοχές στα νησιά, όπου είναι  ελάχιστες οι δυνατότητες για ηλεκτρονικές παραγγελίες, ειδικά σε σχέση με τις αστικές περιοχές, κατά συνέπεια, είναι πιο συχνές οι επισκέψεις στα τοπικά σούπερ μάρκετ.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι παραγγελίες τον Αύγουστο ήταν αυξημένες κατά 8%, ενώ οι πωλήσεις σε αξία κατέγραψαν άνοδο μόλις 5%, την ώρα που η αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού κατρακύλησε κατά -2%.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu