Πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανέμεναν ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα ενέκριναν φέτος την πώληση οχημάτων επιπέδου 3
Η Κίνα φαίνεται να μειώνει τον ρυθμό με τον οποίο επιτρέπει την ανάπτυξη και εμπορική διάθεση πιο προηγμένων αυτοκινήτων με αυτόνομη οδήγηση, μετά από θανατηφόρο δυστύχημα που συνδέθηκε με υποβοηθούμενη οδήγηση.
Όπως αναφέρουν οι New York Times, την περασμένη εβδομάδα, το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών (MIIT) ενέκρινε μόνο δύο από τις εννέα προτάσεις που υπέβαλαν αυτοκινητοβιομηχανίες για πωλήσεις πιο προηγμένων οχημάτων αυτοοδήγησης.
Ακόμη και αυτές οι δύο εγκρίσεις έχουν περιορισμένο χαρακτήρα, καθώς ουσιαστικά επιτρέπουν πρόσθετες δοκιμές. Το MIIT έδωσε το «πράσινο φως» στις Beijing Automotive Group και Changan Automobile να λειτουργήσουν ρομποταξί μόνο σε τρία καθορισμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμου η καθεμία, σε Πεκίνο και Τσονγκτσίνγκ αντίστοιχα, όπου βρίσκονται οι έδρες των εταιρειών.
Το πλαίσιο λειτουργίας είναι αυστηρό. Τα οχήματα δεν επιτρέπεται να αλλάζουν λωρίδα όταν ο υπολογιστής έχει τον έλεγχο, ενώ εκτός των εγκεκριμένων τμημάτων αυτοκινητοδρόμου απαιτείται να αναλαμβάνει ανθρώπινος οδηγός. Οι περιορισμένες εγκρίσεις εκλαμβάνονται ως ένδειξη καθυστέρησης των φιλοδοξιών της χώρας για πώληση και μαζική παραγωγή πλήρως αυτόνομων αυτοκινήτων.
Πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανέμεναν ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα ενέκριναν φέτος την πώληση οχημάτων επιπέδου 3 (Level 3). Στα συστήματα Level 3 ο άνθρωπος παραμένει στο κάθισμα του οδηγού και πρέπει να είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο, αλλά δεν απαιτείται να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι. Αντίθετα, τα συστήματα Level 2 μπορούν να βοηθούν στο τιμόνι, αλλά εξακολουθούν να απαιτούν οδήγηση με τα χέρια στο τιμόνι, ενώ το Level 5 αποτελεί το υψηλότερο στάδιο αυτοοδήγησης και δεν απαιτεί καμία ανθρώπινη παρέμβαση.
Η προσδοκία για επικείμενες εγκρίσεις ήταν τόσο έντονη, ώστε ορισμένοι κατασκευαστές ξεκίνησαν μαζική παραγωγή αυτοκινήτων με κάμερες και υλικό που απαιτείται για συστήματα Level 3. Πλέον, αυτά τα οχήματα αναμένεται να διατεθούν με υποβαθμισμένο λογισμικό Level 2.
Η επιβράδυνση ακολουθεί δυστύχημα τον Μάρτιο, κατά το οποίο σκοτώθηκαν τρεις φοιτητές. Ένα Xiaomi SU7 κινούνταν με περίπου 72 μίλια/ώρα με ενεργοποιημένο σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης, όταν ανίχνευσε κλείσιμο λωρίδας λόγω έργων. Το αυτοκίνητο εξέπεμψε ηχητική προειδοποίηση για εμπόδια μπροστά, ο οδηγός ανέλαβε τον έλεγχο, αλλά το όχημα προσέκρουσε σε τσιμεντένιο φράγμα περίπου ένα δευτερόλεπτο αργότερα.
Μετά το περιστατικό, οι αρχές απαγόρευσαν στις εταιρείες να χρησιμοποιούν ισχυρισμούς όπως «έξυπνη οδήγηση» ή «αυτόνομη οδήγηση» στο μάρκετινγκ αυτοκινήτων με τεχνολογία υποβοηθούμενης οδήγησης. Παράλληλα, αυξήθηκε η δημόσια ανησυχία μετά από αναφορές κρατικών μέσων ότι τα συστήματα αυτοοδήγησης κινεζικών εταιρειών υστερούν έναντι της Tesla σε επίπεδο ασφάλειας.
Σε δοκιμές 36 οχημάτων με συστήματα Level 2, λιγότερα από τα μισά κατάφεραν να αποφύγουν σύγκρουση όταν κινούνταν κοντά σε φορτηγά σε εργοτάξια τη νύχτα. Αντίθετα, τα δύο οχήματα της Tesla που συμπεριλήφθηκαν στις δοκιμές φέρεται να απέδωσαν καλά σε μια σειρά σεναρίων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Βρετανία: Πέθανε ο Πέρι Μπαμόντε του συγκροτήματος The Cure
- Teremario: Η Lamborghini των 907 ίππων που έφτασε στην Ελλάδα
- Κίνα: Πτώση 13,1% για τα βιομηχανικά κέρδη το Νοέμβριο
- Ονειρο Ευρωλίγκας στον ΠΑΟΚ με μπροστάρη τον Τέλη Μυστακίδη
- Η ψηφιακή πολιτική ανάβει φωτιές στις σχέσεις Ουάσιγκτον – Βρυξελλών
- Νιγηρία: Με πυραύλους από MQ-9 Reaper τα αμερικανικά πλήγματα εναντίον τζιχαντιστών
- Κίνα: Επιβραδύνει τις εγκρίσεις για αυτόνομη οδήγηση μετά από θανατηφόρο δυστύχημα
- e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ: Ο “χάρτης” των πληρωμών έως τις 2 Ιανουαρίου
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








