Διεθνή

Κίνα – Σαουδική Αραβία ναυτιλιακή συνεργασία, με το βάρος στα κοντέινερ

Financialreport.gr

Η σαουδαραβική Blue Ocean Shipping θα συνδέει το λιμάνι της Τζέντας με τα κινεζικά Qingdao, Ningbo και Nansha (Γκουανγκζού)

Η Σαουδική Αραβία ενισχύει περαιτέρω τους ναυτιλιακούς δεσμούς της με την Κίνα, παρουσιάζοντας μια νέα τακτική γραμμή containerships και ένα σημαντικό έργο dry port στην ανατολική περιοχή της χώρας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής Λιμένων της Σαουδικής Αραβίας (Mawani), η Blue Ocean Shipping θα συνδέει το λιμάνι της Τζέντας με τα κινεζικά Qingdao, Ningbo και Nansha (Γκουανγκζού).

Η Τζέντα, ως μεγαλύτερος κόμβος της Ερυθράς Θάλασσας, διαχειρίζεται το 65% των εισαγωγών και του transhipment του βασιλείου, καταγράφοντας τον Ιούλιο 2025 αύξηση 12% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και άνω του 35% στα διαμετακομιστικά φορτία.

Παράλληλα, η Cosco Shipping ενισχύει τη φυσική της παρουσία στη Σαουδική Αραβία μέσω κοινοπραξίας με την Saudi Ports Services and Storage Company (PSS) για την κατασκευή νέου dry port, συνολικής έκτασης 100.000 τ.μ., με ετήσια διαχειριστική ικανότητα 140.000 teu. Το έργο θα συνδέεται με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, επιτρέποντας την αποδοτική διαχείριση και επιστροφή άδειων containers από Ριάντ ή Νταμάμ προς εξαγωγές.

Οι νέες υποδομές αναμένεται να ολοκληρωθούν στο πρώτο εξάμηνο του 2026, ενώ η γραμμή της Blue Ocean θα ξεκινήσει το αργότερο έως το β’ τρίμηνο του 2026. Το εγχείρημα εντάσσεται στη στρατηγική της Σαουδικής Αραβίας να αναδειχθεί σε παγκόσμιο διαμετακομιστικό κόμβο που συνδέει τρεις ηπείρους.

Η σύμπραξη Πεκίνου–Ριάντ δεν περιορίζεται στη ναυτιλία, αλλά εντάσσεται σε μια ευρύτερη γεωπολιτική εξίσωση: η Κίνα παραμένει ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος του βασιλείου, ενώ η Σαουδική Αραβία αξιοποιεί τη γεωγραφική της θέση στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Περσικό Κόλπο για να εδραιώσει τον ρόλο της ως κεντρικός κρίκος στον Δρόμο του Μεταξιού της θάλασσας.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu