Τα υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού, Υποδομών και Μεταφορών επισημαίνουν ότι προτεινόμενες παρεμβάσεις του δημάρχου Αθηναίων είναι παράνομες
Συνεχίζεται η κόντρα κυβέρνησης και Χάρη Δούκα για το άνοιγμα της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας στους πολίτες. Ο δήμαρχος Αθηναίων είχε υποσχεθεί σιους πολίτες της Αθήνας ότι η Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας θα ανοίξει στους πολίτες, αλλά η κυβέρνηση και τρία υπουργεία δημιουργούν συνεχώς προσχώματα και δεν αφήνουν τον δήμαρχο να υλοποιήσει την υπόσχεσή του. Οι νέες δηλώσεις του Χάρη Δούκα για άνοιγμα της Βασιλίσσης Όλγας βρήκαν και πάλι την αντίδραση των υπουργείων, τα οποία υποστηρίζουν ότι οι σχετικές πρωτοβουλίες του Δήμου Αθηναίων, όπως ανακοινώθηκαν, δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα η ανακοίνωση των τριών υπουργείων αναφέρει:
«Τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού, Υποδομών και Μεταφορών επισημαίνουν ότι προτεινόμενες παρεμβάσεις στον εγκεκριμένο τρόπο λειτουργίας της οδού Βασιλίσσης Όλγας προϋποθέτουν εκ νέου αποφάσεις των αρμόδιων υπηρεσιών των συναρμόδιων Υπουργείων.
Η οδός Βασιλίσσης Όλγας βρίσκεται εντός του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου της Αθήνας, ενώ κατά τη διάρκεια του εν εξελίξει έργου της ανάπλασης έχουν αποκαλυφθεί σημαντικές αρχαιότητες, οι οποίες συντηρούνται και αναδεικνύονται. Συγχρόνως, αποτελεί κοινόχρηστο χώρο ιδιαίτερης σημασίας.
Για τον λόγο αυτό, η υλοποίηση της υφιστάμενης ανάπλασης της οδού έχει λάβει όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, με την πράξη 321 της 19ης συνεδρίασης του 2021, καθώς και από το Υπουργείο Πολιτισμού, με την Απόφαση ΥΠΠΟΤ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Α1/Φ03/56665/2802, όπως και με την Απόφαση 3769/14-02-2022 για λογαριασμό της «Ανάπλασης ΑΕ», που εποπτεύεται από τα συναρμόδια Υπουργεία και χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους.
Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, αλλά και τη διέλευση του Τραμ από την οδό, απαιτείται επιπροσθέτως και η σύμφωνη γνώμη του ΟΑΣΑ, όπως ορίζεται στο άρθρο 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ η συμβατότητα αυτών των τροποποιήσεων με την κείμενη νομοθεσία και τις συγκοινωνιακές μελέτες αποτελεί αντικείμενο ελέγχου των Τεχνικών Υπηρεσιών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.
Επομένως, οι σχετικές πρωτοβουλίες του Δήμου Αθηναίων, όπως ανακοινώθηκαν, δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Ο Δήμος καλείται να τηρήσει τις προβλεπόμενες από το θεσμικό πλαίσιο διαδικασίες».
Οι τροποποιήσεις Δούκα
Ήδη, για την ανάπλαση που γίνεται το ΚΑΣ και το υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και η «Ανάπλαση ΑΕ» έχουν δώσει τις απαιτούμενες εγκρίσεις. Μάλιστα από το σημείο περνά και το τραμ, οπότε χρειάζεται και σύμφωνη γνώμη του ΟΑΣΑ, που θα ελεγχθεί από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Στο δημοτικό συμβούλιο, ο κ. Δούκας είχε ανακοινώσει δύο τροποποιήσεις στο σχέδιο. Πρώτον, τα αυτοκίνητα δεν θα έμπαιναν στη λωρίδα του Τραμ από την Αμαλίας για να κατευθύνονται προς την αντισφαίριση, αλλά θα κινούνται στη δεξιά λωρίδα και θα στρίβουν στην Αρδηττού. Δεύτερον, τα οχήματα δεν θα μπορούν να διασχίζουν το Ζάππειο για να βγουν στην Ηρώδου Αττικού, αλλά θα οδηγούνται ευθεία για να καταλήξουν εκ νέου στη Λεωφόρο Αμαλίας. «Είναι παρεμβάσεις κοινής λογικής» ανέφερε.
Προπομπός η επίθεση Μπακογιάννη
Ήδη από χθες με ανάρτησή του, ο Κώστας Μπακογιάννης έκανε λόγο για «κωλοτούμπα» του Χάρη Δούκα γύρω από το θέμα των έργων στη Βασιλίσσης Ολγας κατηγορώντας τον δήμαρχο Αθηναίων για «λαϊκισμό και αναξιοπιστία».
Συγκεκριμένα ο τέως δήμαρχος έγραψε στον προσωπικό λογαριασμό του στο facebook: «Οταν ο λαϊκισμός συναντά την αναξιοπιστία. Από την απαξίωση στην υιοθέτηση – η κωλοτούμπα της Βασ. ΌΟλγας.
Ο κ. Δούκας, στα δύο τελευταία χρόνια, για το ζήτημα της Βασιλίσσης Ολγας, έχει αλλάξει θέση αμέτρητες φορές. Κάθε δημόσια εμφάνισή του συνοδευόταν από μια διαφορετική εκδοχή: από την πλήρη απαξίωση του έργου, τις ειρωνείες και τους αφορισμούς, έως την τελική αποδοχή του.
Γιατί τελικά εκεί κατέληξε σήμερα –μέσα σε ένα κρεσέντο παραπληροφόρησης και προσβλητικών σχολιασμών που δεν ταιριάζουν στο αξίωμά του– να υιοθετήσει το έργο, πραγματοποιώντας μια εντυπωσιακή κωλοτούμπα.
Αυτό όμως που μένει σταθερό στον χρόνο είναι ο λαϊκισμός, η προπαγάνδα και τελικά η αναξιοπιστία του.
Αν είχε δείξει τον ίδιο ζήλο για την Αθήνα, όσο για τη φτηνή επικοινωνία, τα πράγματα ίσως να ήταν καλύτερα για την πόλη.
Ας κρατήσουμε όμως το θετικό: ένα έργο που πολεμήθηκε και σαμποταρίστηκε από τον νυν Δήμαρχο, θα αποδοθεί σύντομα, όπως σχεδιάστηκε, στους Αθηναίους πολίτες και στους επισκέπτες της πόλης.
Τα ψεύτικα λόγια χάνονται, τα έργα όμως μένουν».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Αίγυπτος: Επαναλειτουργεί τη Δευτέρα 20/10 το συνοριακό πέρασμα της Ράφα
- Super League: Συνελήφθη πρόεδρος ομάδας – Στο γήπεδο βρέθηκαν φωτοβολίδες, κοντάρια και κράνη
- Τέλος ο Ποστέκογλου από τη Νότιγχαμ Φόρεστ
- MacBook Pro: Με οθόνη αφής και τεχνολογία OLED την επόμενη χρονιά
- Βόρεια Μακεδονία: Δημοτικές εκλογές διεξάγονται στις 19/10 στη χώρα
- Ιταλία: Η DBRS την αναβάθμισε στο υψηλότερο της επίπεδο από το 2018
- Υεμένη: Δεξαμενόπλοιο με σημαία Καμερούν επλήγη από βλήμα
- Bloomberg: Η ΕΕ έχει επιτέλους ένα σχέδιο για να αντιμετωπίσει την βιομηχανία ΗΠΑ – Κίνας
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις