Διεθνή

Κρίσιμη συνάντηση Μερτς για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

Financialreport.gr

Με εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας, προμηθευτών και ευρωπαίων ηγετών

Ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς συγκαλεί το απόγευμα σύσκεψη με εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας και των προμηθευτών. Στη συνάντηση θα πάρουν μέρος πολλοί πρωθυπουργοί των ομόσπονδων κρατιδίων και ενδεχομένως η ιταλίδα πρωθυπουργός Τζιόρτζια Μελόνι, με αντικείμενο την πολιτική της ΕΕ για την απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035. Το μήνυμα της γερμανοϊταλικής σύμπραξης είναι καθαρό. Επιδιώκει αλλαγές στον κανονισμό, ώστε η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να είναι βιώσιμη για τη βιομηχανία και συμβατή με την ανταγωνιστικότητα και την τεχνολογική ετοιμότητα της Ευρώπης.

Η εικόνα συμπληρώνεται από τις προτάσεις της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) προς την Κομισιόν για «χαλάρωση» των στόχων CO₂: μεγαλύτερα παράθυρα συμμόρφωσης, μεγαλύτερο ρόλο για υβριδικά/plug-in και εναλλακτικά καύσιμα, ισοτιμία για καύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα με τα αμιγώς ηλεκτρικά, καθώς και υπολογισμό του στόχου του 2030 με πενταετή μέσο όρο 2028–2032. Η ACEA ζητά επίσης αναθεώρηση των στόχων για βαν και επίσπευση της προγραμματισμένης αναθεώρησης στα βαρέα οχήματα, επικαλούμενη την κινεζική υπεροχή στα EVs και τις πιέσεις από αμερικανικούς δασμούς. Σήμερα τα EVs κατέχουν περίπου το 15,8% των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ· κατά την ACEA, περισσότερη ευελιξία δεν θα φρενάρει αλλά θα θωρακίσει τον μετασχηματισμό (Financial Report)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Προτάσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία (ACEA) στην ΕΕ να χαλαρώσει τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2

Ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επανεξετάσει τους στόχους λαμβάνοντας υπόψη την πίεση που ασκείται από τους δασμούς των ΗΠΑ και την κινεζική υπεροχή στα ηλεκτρικά οχήματα

Διχασμένη Ευρωβουλή

Η ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στη συζήτηση της Τετάρτης 8 Οκτωβρίου στο Στρασβούργο, εμφανίστηκε βαθιά διχασμένη μετά από αίτημα των Ευρωπαίων Συντηρητικών για κατάργηση της απαγόρευσης. Ευρωβουλευτές από χώρες με ισχυρή παραγωγή αυτοκινήτων ζητούν αναθεώρηση του μέτρου (εγκρίθηκε το 2023), ενώ ο Κάρλο Φιντάντσα το χαρακτήρισε «λανθασμένη, αυτοκτονική πολιτική» που «παραδίδει την αγορά στην Κίνα». Ο Γενς Γκίζεκ ζήτησε τεχνολογική ουδετερότητα και «ρεαλιστικό σχέδιο απανθρακοποίησης». Από την άλλη, η Επιτροπή και τα αριστερά κόμματα υπερασπίζονται το ισχύον πλαίσιο.

Πολιτική και βιομηχανική σύγκρουση

Ο κανονισμός για μηδενικές εκπομπές στα νέα ΙΧ και βαν από το 2035 παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης ατζέντας της ΕΕ. Ωστόσο, η πρωτοβουλία Μερτς–Μελόνι –με κοινή επιστολή προς την Κομισιόν υπέρ της τεχνολογικής ουδετερότητας και της αποδοχής καυσίμων χαμηλών/μηδενικών εκπομπών μετά το 2035– εντείνει την πολιτική πίεση. Στον ορίζοντα διαφαίνεται προσπάθεια συμβιβασμού που θα αποφύγει «ασύμμετρες κυρώσεις» για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και θα εξισορροπήσει κλιματικούς στόχους και ανταγωνιστικότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι προτάσεις της ACEA λειτουργούν ως γέφυρα για μια πιο ευέλικτη ρύθμιση, χωρίς απομάκρυνση από τον τελικό στόχο της απανθρακοποίησης.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu