Μεγαλύτερη απειλή είναι επιβολή τελών στη ναυτιλία, τόνισε ο CEO της Lavinia Corporation & Laskaridis Shipping Company Ltd μιλώντας στους Δελφούς
«Η κατάσταση παραμένει ρευστή και εξελίσσεται με απρόβλεπτο τρόπο», δήλωσε ο Πάνος Λασκαρίδης, CEO της Lavinia Corporation & Laskaridis Shipping Company Ltd, μιλώντας στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και σχολιάζοντας τις διεθνείς πολιτικές και τη νέα δασμολογία του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, Ωστόσο τόνισε ότι οι αναταράξεις από τους δασμούς Τραμπ στο χώρο της ναυτιλίας δεν θα είναι γενικευμένες.
«Θα υπάρξουν μεμονωμένες αναταράξεις σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων», είπε χαρακτηριστικά.
Σημείωσε ότι θεωρεί πολύ μεγαλύτερη απειλή από τους δασμούς την απειλή των ΗΠΑ για την επιβολή τελών στη ναυτιλία. Τα τέλη δεν ανακοινώνονται στα τέλη Απριλίου και θα εφαρμοστούν (μετά από μία περίοδο 100 ημερών διαβούλευσης) τον Νοέμβριο του 2025.
Ξεχώρισε όμως από αυτήν την απειλή της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς πιστεύει ότι τα τέλη αυτά θα μπορέσουν να μεταφερθούν και να γίνουν υποχρέωση των ναυλωτών των ελληνόκτητων πλοίων.
Σε ερώτηση για τον χρόνο αντίδρασης της Ευρώπης στον εμπορικό πόλεμο των ΗΠΑ, ο κ. Ο Λασκαρίδης σημείωσε ότι «η Ευρώπη είναι ένας γίγαντας με πήλινα πόδια» που δεν έχει γεωπολιτική, αμυντική και ναυτιλιακή στρατηγική.
«Η Ευρώπη δεν έχει βοηθήσει τη ναυτιλία της συνολικά. Η ανάπτυξη της ευρωπαϊκής ναυτιλίας παραμένει μία πρόκληση», ανέφερε.
Στο θέμα της απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, απάντησε λέγοντας ότι υπάρχουν δύο θεμελιώδη ερωτήματα που μένουν ακόμη αναπάντητα: Πρώτον, ποιο καύσιμο θα αντικαταστήσει το πετρέλαιο και δεύτερον, πόσο εύκολα θα είναι διαθέσιμο στα λιμάνια του κόσμου.
«Αυτά τα ερωτήματα θέλουν χρόνια για να απαντηθούν και κακώς κάποιοι λομπίστες έβαλαν στη συζήτηση της απανθρακοποίησης τη ναυτιλία.
Στη Συμφωνία του Παρισιού ο κλάδος της ναυτιλίας είχε εξαιρεθεί, καθώς θεωρήθηκε η ρύπανση που προκαλεί διεθνώς ανάξια σημασίας», συμπλήρωσε.
Συζητώντας για τις προκλήσεις της ελληνικής ναυτιλίας, είπε ότι η Ελλάδα παρά το γεγονός ότι είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλοιοκτητικά κέντρα, παραμένει χαμηλά στην κατάταξη (θέση 9 ή 10) ως ναυτιλιακό κέντρο, κυρίως λόγο της έλλειψης κουλτούρας και σωστής στρατηγικής του κλάδου να προβληθεί σωστά.
«Η επίδραση του κλάδου είναι μικρή σε σχέση και με το μέγεθος και τις δυνατότητές του», εξήγησε και συμπλήρωσε ότι «άλλες χώρες, όπως η Δανία, η Ολλανδία και η Γερμανία, με πολύ μικρότερους στόλους έχουν καλύτερο lobbying και μεγαλύτερες επιδράσεις διεθνώς».
Σημείωσε ότι οι «νέοι δεν προτιμούν τη θάλασσα», παρά το γεγονός ότι αν ασχολούνται με τη ναυτιλία που έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς είναι ένας πολύ σημαντικός και ανταγωνιστικός κλάδος της ελληνικής οικονομίας και ότι αυτό έχει και ως συνέπεια σε λίγα χρόνια τα πλοία να μην έχουν εγγραφεί πληρώματα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Νέα Οδός: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον ΑΘΕ και στις σήραγγες Αγ. Κωνσταντίνου – Καμένων Βούρλων
- Κύπρος: Έλαβε αιτήματα για απομάκρυνση πολιτών της ΕΕ από τη Μ. Ανατολή
- Ευρωπαϊκές αγορές: Με κέρδη όλοι οι δείκτες παρά την ανάφλεξη στη Μ. Ανατολή
- Σαράντης: Μείωση μετοχικού κεφαλαίου μέσω ακύρωσης 3,15 εκατ. ιδίων μετοχών
- Ιράν: Το Ισραήλ βομβάρδισε σε «ζωντανή» μετάδοση το κτίριο της κρατικής τηλεόρασης στην Τεχεράνη
- Reuters: Το αεροπλανοφόρο Νίμιτς κατευθύνεται προς τη Μέση Ανατολή
- Εθνική Τράπεζα: Αγορά 570.422 ιδίων μετοχών ύψους 5,9 εκατ. ευρώ
- Prodea: Διάθεση μετοχών αξίας 1,19 εκατ. ευρώ από την Invel Real Estate
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις