Επιχειρήσεις

«Less Hustle»: Ποιοι επενδύουν εκατομμύρια στα ημιέτοιμα φαγητά του μισάωρου

Η Ελλάδα κατατάσσεται 6η στον κόσμο μεταξύ των χωρών που ετοιμάζουν περισσότερα μεσημεριανά γεύματα (3,2) απ’ ότι βραδινά

Λιγότερος κόπος, λιγότερος χρόνος για φαγητό στο σπίτι, καθώς πλέον και ο χώρος είναι πιο περιορισμένος για μαγειρικές συσκευές, αλλά και τα χρήματα μειωμένα για περισσότερα και φρέσκα υλικά στην κουζίνα. Παράλληλα, ανάγκη για νέες συνταγές, με plant based προϊόντα, τα οποία μπορούν να συνδυάζουν την υγιεινή με την καινοτομία: Αυτό είναι το μήνυμα που παίρνουν όλο και περισσότερο, ειδικά από τις ΗΠΑ, οι εταιρείες που ασχολούνται στην Ελλάδα με το κατεψυγμένο και ημικατεψυγμένο φαγητό.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο αναλυτής της εταιρείας ερευνών Ierax Analytix, Χάρης Λαλάτσης «η βασική τάση στο τρόφιμο και ποτό για τα brands λέγεται «less hustle» (μτφ: λιγότερος κόπος). Το σπιτικό και μαγειρεμένο φαγητό θα γίνει κάτι σπάνιο. Μικρότερα σπίτια σημαίνει μικρότερος χώρος για κουζίνα, σκεύη και υλικά. Ζευγάρια που δουλεύουν σημαίνει λιγότερος χρόνος για μαγείρεμα.  Υπάρχει ανάγκη για καλύτερη ποιότητα και ποικιλία συσκευασμένων και άρα περισσότερες επιλογές. Ο καταναλωτής θέλει πιο απλά και άμεσα και εύκολα προϊόντα. Όχι μπελάδες και συνταγές δύσκολες».

Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και ο CEO της Μπάρμπα Στάθης, Νικήτας Ποθουλάκης, ο οποίος, στο περιθώριο πρόσφατης εκδήλωσης της εταιρείας είχε τονίσει, μιλώντας στο Financial Report, την αυξανόμενη ανάγκη που υπάρχει για γρήγορο, αλλά υγιεινό φαγητό στο σπίτι, τονίζοντας ότι η εταιρεία θα μεγαλώσει μέσα στο προσεχές διάστημα το συγκεκριμένο πορτφόλιο. Σύμφωνα με όσα είχε υπογραμμίσει «ο περιορισμένος χρόνος που υπάρχει, σε συνδυασμό με την ανάγκη για φαγητό με θρεπτικά συστατικά ωθούν τις εταιρείες να δημιουργήσουν προϊόντα που να μπορούν να έχουν και τις δύο ιδιότητες και να εξελίσσουν αυτές τις σειρές».

Σε αυτό το πλαίσιο τρέχει, ήδη, από την εταιρεία ένα πλάνο επενδύσεων άνω των 25 εκατ. ευρώ στην ερχόμενη πενταετία, τα οποία θα εστιάσουν σε ένα σύνολο ενεργειών όπως η εξέλιξη του μηχανολογικού εξοπλισμού με ΑΙ συστήματα, ειδικά σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις για την κλιματική αλλαγή, τα νέα λανσαρίσματα, καθώς και η περαιτέρω ανάπτυξη των plant based προϊόντων, τα οποία θεωρούνται το μέλλον στις διατροφικές συνήθειες πολλών καταναλωτών, ειδικά από το 2030 και μετά.

Παράλληλα, εταιρείες όπως η Maggi και η Knorr βρίσκονται σε διαδικασία να ανοίξουν ακόμα περισσότερο το χαρτοφυλάκιό τους σε γεύματα τα οποία θέλουν λιγότερο από 10-30 λεπτά για να ετοιμαστούν. Η αρχή έγινε από τα κινέζικα noodles με λαχανικά, κρεατικά και θαλασσινά, προχώρησαν στην ιταλική κουζίνα, με ημιέτοιμα γεύματα και υπάρχει δέσμευση πλέον για περισσότερες συνταγές ελληνικής κουζίνας.

Σε αυτό το πλαίσιο γίνονται και σχετικές εξαγορές. Υπενθυμίζεται ότι πριν από μερικούς μήνες έγινε γνωστή η εξαγορά από την Pot Pan της επιχείρησης Parnassos Foods, ημιέτοιμων και κατεψυγμένων γευμάτων, με εξειδίκευση σε μπιφτέκι plant based, με πορεία πάνω από τρεις δεκαετίες, η οποία εδρεύει στον Πειραιά και έχει εργοστάσιο στη Θήβα, όπου και θα διατηρηθεί η μονάδα παραγωγής της.

Αυτή η επενδυτική κίνηση, σύμφωνα με πηγές από την εταιρεία, έγινε στο πλαίσιο της επέκτασης και σε άλλα είδη τροφίμων, σε σύμπραξη με τη βιομηχανική εστίαση που αποτελεί τον κύριο κλάδο της Pot Pan, ενώ μέσα στην επόμενη διετία αναμένεται να υπάρξει επέκταση του χαρτοφυλακίου της, μετά από διαδικασία έρευνας και ανάπτυξης.

Κατά τον επικεφαλής της Pot Pan Γιάννη Τουτζιαρίδη “υπάρχει στροφή προς το ημιετοιμο φαγητό, το οποίο διατηρεί θρεπτικά συστατικά αλλά μπορεί να παρασκευαστει μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα και θα δούμε περισσότερες επενδύσεις σε αυτόν τον κλάδο την ερχόμενη διετία. Η διαφορά με το παρελθόν είναι στο γεγονός ότι όλοι πλέον θέλουν να ειναι και υγιεινό,  καθώς λόγω έλλειψης χρόνου απευθύνεται σε όλη την οικογένεια”.

Και τα θαλασσινά στο παιχνίδι

Οι Έλληνες αγαπούν τα θαλασσινά και αυτό φαίνεται και από τις επενδυτικές κινήσεις των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
Πριν από λίγο καιρό η Pescanova Hellas εμπλούτισε το χαρτοφυλάκιο των κατεψυγμένων της με ημικατεψυγμένα πιάτα όπως γαριδομακαρονάδα, η οποία μπορεί να παρασκευαστεί μέσα σε ένα τέταρτο.

Αξίζει να σημειωθεί, δε, ότι η παρουσία της εταιρείας Καλλιμάνης στην πρόσφατη έκθεση Seafood Expo Global μέσα στην άνοιξη έδωσε έμφαση στα ημιέτοιμα γεύματα, όπως το χταπόδι με κοφτό μακαρονάκι, τις γαρίδες σαγανάκι, αλλά και τις γαρίδες σπαγγέτι.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την εταιρεία, είναι προτάσεις που λανσαρίστηκαν στην ελληνική αγορά και την αγορά του εξωτερικού μετά από μήνες έρευνας και ανάπτυξης, με στόχο να αποτελέσουν γεύματα που ετοιμάζονται μέσα σε λίγο χρόνο και είναι κατάλληλα για όλη την οικογένεια. Τονίζεται, δε, ότι θα υπάρχει και συνέχεια, βασισμένη, επίσης, στην εγχώρια κουζίνα.

Οι Έλληνες επιμένουν να τρώνε -και- στο σπίτι

Πάντως, παρά την συνεχή άνοδο και του delivery τα τελευταία χρόνια, ειδικά μέσα από τις πλατφόρμες e-food και wolt, οι Έλληνες επιθυμούν να τρώνε και στο σπίτι, με φαγητά που ετοιμάζουν και οι ίδιοι, γλιτώνοντας όσο μπορούν έξοδα.

Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Cookpad, η Ελλάδα κατατάσσεται 6η στον κόσμο μεταξύ των χωρών που ετοιμάζουν περισσότερα μεσημεριανά γεύματα (3,2) απ’ ότι βραδινά (2), σύνολο 5,2 φρεσκομαγειρεμένα γεύματα κάθε εβδομάδα, ακριβώς πίσω από την Κροατία και την Σλοβενία.

Ναι μεν τα γεύματα που ετοιμάζονται από την οικογένεια και τους φίλους είναι συχνό φαινόμενο, ωστόσο οι Έλληνες υστερούν αρκετά σε σχέση με άλλους Ευρωπαίους στο σπιτικό μαγείρεμα και φαγητό. Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος όρος των σπιτικά μαγειρεμένων γευμάτων σε εβδομαδιαία βάση ανέρχεται στα 7,8 στη Βόρεια, Νότια και Δυτική Ευρώπη, μια κατάταξη στην οποία ηγούνται η Λιθουανία, το Βέλγιο και η Νορβηγία. Οι Ευρωπαίοι τρώνε επίσης κατά μέσο όρο 10,7 γεύματα στο σπίτι, 1,5 περισσότερα απ’ ότι οι Έλληνες.

Χαρακτηριστικό είναι, επίσης, ότι μόνο το 30% των Ελλήνων δεν μαγειρεύει μεσημεριανό στο σπίτι σε μια μέση εβδομάδα, ενώ παράλληλα ο αριθμός των γευμάτων που μαγειρεύονται στο σπίτι στις πόλεις και τις αστικές περιοχές έχει αυξηθεί κατά 21% σε σύγκριση με το 2018, φτάνοντας κατά μέσο όρο τα 3,3 μεσημεριανά γεύματα εβδομαδιαία, κάτι το οποίο αποδίδεται και στην πανδημία που άλλαξε σε κάποιο βαθμό τις διατροφικές συνήθειες.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu