Από τη Jet Plan Shipping του Μάριου Ηλιόπουλου και την Olympic Marine - Η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών είχε προγραμματιστεί για την ερχόμενη Τρίτη 21 Οκτωβρίου
Νέα καθυστέρηση προκύπτει στον διαγωνισμό αξιοποίησης του Λιμένα Λαυρίου, μετά τις δύο προσφυγές που κατατέθηκαν στην ΕΑΑΔΗΣΥ – την περασμένη Παρασκευή και Δευτέρα – λίγο πριν από το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για την πώληση του 51% της ΟΛΛ Α.Ε. (Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου).
Έτσι, το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών στον σχετικό διαγωνισμό, που ξεκίνησε το ΤΑΙΠΕΔ και συνεχίζει το Υπερταμείο, δεν θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τρίτη 21 Οκτωβρίου, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί.
Την όποια απόφαση λάβει η Αρχή μέσα στον μήνα, οι δύο προσφεύγοντες μπορούν να προκαλέσουν και στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Συγκεκριμένα, η πρώτη προσφυγή προήλθε από την εταιρεία Jet Plan Shipping Co Ltd, συμφερόντων του Μάριου Ηλιόπουλου, προέδρου της ΑΕΚ και ιδιοκτήτη της Seajets, που διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους ταχυπλόων. Η Jet Plan στράφηκε, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, κατά της κοινοπραξίας Olympic Marine S.A. – Cruise Terminal Investment Limited SARL, συμφερόντων του εφοπλιστή Προκοπίου.
Ακολούθησε ανταπάντηση από την πλευρά της Olympic Marine, με επίσης προσφυγή, οδηγώντας έτσι σε «πάγωμα» της διαδικασίας λίγο πριν την κρίσιμη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Υπερταμείου, όπου επρόκειτο να ανοιχτούν οι οικονομικές προσφορές.
Πέντε υποψήφιοι στη β΄ φάση
Παρά τις εξελίξεις, στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού παραμένουν και οι πέντε ενδιαφερόμενοι επενδυτές, οι οποίοι είχαν κριθεί τεχνικά επαρκείς από το Υπερταμείο. Ειδικότερα, δεσμευτικές προσφορές υπέβαλαν (αλφαβητικά):
- Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Celestyal Cruises
- Κοινοπραξία ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. – Beaufort Sea Shipping Corporation – Newsphone Hellas S.A.
- Κοινοπραξία Olympic Marine S.A. – Cruise Terminal Investment Limited SARL
- Israel Shipyards Industries Ltd.
- Jet Plan Shipping Co Ltd
Οι όροι του διαγωνισμού
Το Υπερταμείο προβλέπει ότι εφόσον η διαφορά μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου προσφέροντος είναι μικρότερη του 20%, θα ακολουθήσει δεύτερος γύρος προσφορών. Αντίθετα, αν η διαφορά υπερβαίνει το 20%, η διοίκηση διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει βελτίωση του τιμήματος.
Η πώληση του 51% του ΟΛΛ αφορά παραχώρηση διάρκειας 60 ετών (μέχρι το 2062), με τον ιδιώτη επενδυτή να αποκτά δικαιώματα εκμετάλλευσης για τα επόμενα 36 χρόνια.
Τα οικονομικά
Το 2024, ο κύκλος εργασιών του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου ανήλθε στα 6,38 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6,29% σε σχέση με το 2023, ενώ τα EBITDA έφτασαν τα 2,95 εκατ. ευρώ, έναντι 2,38 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν στα 2,64 εκατ. ευρώ, από 2,14 εκατ. ευρώ το 2023, επιβεβαιώνοντας τη σταθερά ανοδική πορεία του λιμανιού.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Αίγυπτος: Επαναλειτουργεί τη Δευτέρα 20/10 το συνοριακό πέρασμα της Ράφα
- Super League: Συνελήφθη πρόεδρος ομάδας – Στο γήπεδο βρέθηκαν φωτοβολίδες, κοντάρια και κράνη
- Τέλος ο Ποστέκογλου από τη Νότιγχαμ Φόρεστ
- MacBook Pro: Με οθόνη αφής και τεχνολογία OLED την επόμενη χρονιά
- Βόρεια Μακεδονία: Δημοτικές εκλογές διεξάγονται στις 19/10 στη χώρα
- Ιταλία: Η DBRS την αναβάθμισε στο υψηλότερο της επίπεδο από το 2018
- Υεμένη: Δεξαμενόπλοιο με σημαία Καμερούν επλήγη από βλήμα
- Bloomberg: Η ΕΕ έχει επιτέλους ένα σχέδιο για να αντιμετωπίσει την βιομηχανία ΗΠΑ – Κίνας
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις