Νέα

LNG: Σε υψηλό 8 μηνών το κόστος μεταφοράς λόγω της έντασης στη Μέσης Ανατολή

Financialreport.gr

Η διαθεσιμότητα των πλοίων έχει περιοριστεί λόγω της μετατόπισης προς την Ασία

Το κόστος μεταφοράς για τα φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει ανέλθει στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων οκτώ μηνών, καθώς η διαθεσιμότητα των πλοίων έχει περιοριστεί λόγω της μετατόπισης προς την Ασία, την ίδια στιγμή που οι συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή έχουν κλιμακωθεί.

Τα ναύλα του Ατλαντικού για πλοία με δίχρονες μηχανές ικανά να μεταφέρουν 174.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου φυσικού αερίου, ο πιο κοινός τύπος στην αγορά, εκτιμήθηκε στα 51.750 δολάρια ανά ημέρα τη Δευτέρα, το υψηλότερο επίπεδο από τις 3 Οκτωβρίου, σύμφωνα με το πρακτορείο τιμών Spark Commodities.

Η τιμή του ναύλου στον Ειρηνικό για την ίδια κατηγορία πλοίων αυξήθηκε επίσης, με το Spark να την εκτιμά σε 36.750 δολάρια/ημέρα τη Δευτέρα, το υψηλότερο επίπεδο από τις 25 Οκτωβρίου.

«Αυτή η άνοδος των παγκόσμιων ναύλων LNG οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη στενή διαθεσιμότητα πλοίων, η οποία με τη σειρά της έχει προκληθεί από τη μετατόπιση των σημάτων τιμολόγησης για τα αμερικανικά φορτία», δήλωσε ο αναλυτής Qasim Afghan της Spark Commodities.

«Αυτό έχει επιδεινωθεί περαιτέρω από το κλίμα της αγοράς γύρω από την εξελισσόμενη κατάσταση στη Μέση Ανατολή», δήλωσε.

Ένας πρόσφατος διαγωνισμός της Αιγύπτου για την αγορά έως 160 φορτίων LNG έως το 2026 οδήγησε επίσης σε αύξηση της ζήτησης για πλοία.

Τον Φεβρουάριο, οι ναύλοι μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου υποχώρησαν σε χαμηλά επίπεδα πενταετίας, καθώς ο παγκόσμιος στόλος επεκτάθηκε και οι υψηλότερες τιμές παράδοσης στην Ευρώπη έδωσαν κίνητρο στα αμερικανικά φορτία να παραμείνουν στον Ατλαντικό αντί να ταξιδέψουν στην Ασία. Οι μικρότεροι μέσοι χρόνοι ταξιδιού αύξησαν τη διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων.

Τις τελευταίες δύο εβδομάδες, ωστόσο, έχει γίνει εξίσου κερδοφόρο να παραδίδεται LNG τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, οπότε τα spot φορτία έχουν πλέον κίνητρο να ταξιδεύουν στην Ασία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, αυξάνοντας τους μέσους χρόνους ταξιδιού και μειώνοντας τα διαθέσιμα προς ναύλωση πλοία, δήλωσε ο Αφγανός.

Η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν, κατά την οποία οι δύο χώρες εκτοξεύουν πυραύλους η μία εναντίον της άλλης, έχει εγείρει φόβους ότι η Τεχεράνη μπορεί να κλείσει τα Στενά του Ορμούζ σε περαιτέρω αντίποινα.

Ως αποτέλεσμα, οι πλοιοκτήτες αναβάλλουν τη ναύλωση πλοίων, γεγονός που μειώνει τη διαθεσιμότητα των δεξαμενόπλοιων και ανεβάζει τις τιμές, δήλωσε εμπορική πηγή, η οποία αρνήθηκε να κατονομαστεί καθώς δεν είχε την άδεια να μιλήσει στα μέσα ενημέρωσης.

Το κόστος ασφάλισης για τα δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αερίου που διέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ έχει επίσης αυξηθεί, δήλωσαν τρεις εμπορικές πηγές, ενώ μία πρόσθεσε ότι το ασφάλιστρο για τον πολεμικό κίνδυνο έχει αυξηθεί έως και πέντε φορές από την έναρξη της σύγκρουσης Ισραήλ-Ιράν.

Περίπου το 20% της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου και φυσικού αερίου ρέει μέσω του Στενού του Ορμούζ, που βρίσκεται μεταξύ του Ιράν και του Ομάν.

Το Κατάρ, ένας από τους κορυφαίους εξαγωγείς υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο, στέλνει σχεδόν το σύνολο των προμηθειών του μέσω του στενού.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu