Μεγάλες φαρμακευτικές ανακοινώνουν πωλήσεις απευθείας στον καταναλωτή και μειώσεις τιμών στις ΗΠΑ
Μετά τις εκκλήσεις του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για μείωση του κόστους και περιορισμό των «μεσαζόντων», σειρά μεγάλων φαρμακευτικών εταιρειών στις ΗΠΑ προχωρά σε πωλήσεις απευθείας στον καταναλωτή και στοχευμένες εκπτώσεις. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την πρόθεσή της να λανσάρει στις αρχές του 2026 την πλατφόρμα TrumpRx.gov, η οποία θα συγκεντρώνει προσφορές μειωμένων τιμών για συνταγογραφούμενα φάρμακα. Το πλαίσιο αυτό έρχεται σε μια αγορά όπου οι Αμερικανοί πληρώνουν σημαντικά υψηλότερες τιμές από άλλες αναπτυγμένες χώρες, γεγονός που τροφοδότησε τη δημόσια συζήτηση για διαφάνεια και ανταγωνισμό.
Η Pfizer ανέφερε συμφωνία που ευθυγραμμίζει τις τιμές των συνταγογραφούμενων φαρμάκων της στο Medicaid με εκείνες άλλων ανεπτυγμένων αγορών, με αντάλλαγμα ελάφρυνση δασμών και επενδύσεις 70 δισ. δολαρίων σε έρευνα και εγχώρια παραγωγή. Παράλληλα, η αμερικανική φαρμακευτική ομάδα λόμπι PhRMA προαναγγέλλει τον ιστότοπο AmericasMedicines.com από τον Ιανουάριο, ώστε οι ασθενείς να εντοπίζουν επιλογές αγοράς απευθείας από κατασκευαστές. Οι ανακοινώσεις εντείνουν τη στροφή προς «πωλήσεις απευθείας στον καταναλωτή», εξέλιξη που πιέζει το υφιστάμενο μοντέλο που βασίζεται σε ασφαλιστές, φαρμακεία και διαχειριστές παροχών φαρμάκων.
Στις επιμέρους κινήσεις ξεχωρίζουν οι τιμολογιακές πρωτοβουλίες στις θεραπείες για διαβήτη, άσθμα και απώλεια βάρους. Η Novo Nordisk διαθέτει το Ozempic στα 499 δολάρια τον μήνα σε επιλέξιμους ασθενείς μέσω δικού της φαρμακείου και συνεργασιών τηλεϊατρικής. Η Eli Lilly αποστέλλει τις υψηλότερες δόσεις του Zepbound απευθείας σε πελάτες που πληρώνουν με μετρητά από την ιστοσελίδα της. Η AstraZeneca προσφέρει εκπτώσεις έως 70% για φάρμακα διαβήτη και άσθματος σε ασθενείς που πληρώνουν με μετρητά, ενώ η Sanofi διαθέτει οποιοδήποτε προϊόν ινσουλίνης στα 35 δολάρια τον μήνα με έγκυρη συνταγή. Οι κινήσεις αυτές εντάσσονται στη γενικότερη τάση για «πωλήσεις απευθείας στον καταναλωτή».
Το ενδιαφέρον επεκτείνεται και σε άλλους ομίλους. Η Roche εξετάζει μοντέλο απευθείας διάθεσης στις ΗΠΑ, η Zealand Pharma μελετά συνδυασμό απευθείας πωλήσεων και παραδοσιακών καναλιών για υπό ανάπτυξη θεραπείες, η Bristol-Myers Squibb ανακοινώνει μεγάλες εκπτώσεις στο Sotyktu και το Eliquis, ενώ η τηλεϊατρική Wisp διαθέτει πακέτα για Ozempic, Wegovy και Mounjaro με κατ’ οίκον παράδοση. Η AbbVie γνωστοποίησε ότι το αντικαρκινικό Elahere θα τιμολογηθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο σε επίπεδα αντίστοιχα των ΗΠΑ. Η πραγματική επίδραση στις τελικές τιμές θα κριθεί από την εφαρμογή της TrumpRx.gov, την έκταση υιοθέτησης των «πωλήσεων απευθείας στον καταναλωτή» και τις αντιδράσεις των ενδιάμεσων της εφοδιαστικής αλυσίδας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Νέα σύμπραξη στο χώρο της τεχνολογίας: Η Profile λίγο πριν την εξαγορά της Algosystems
- Πώς δρούσε η εγκληματική οργάνωση με τα εικονικά τιμολόγια και τα 5 εκατ. ευρώ κέρδη
- FT: Έλληνας εκτελωνιστής συνελήφθη με 3 εκατ. ευρώ – Μεγάλη απάτη με κινέζικα προϊόντα στον Πειραιά
- Δίρφυς ΑΕ: Αύξηση τζίρου 12,7 % και κερδοφορίας 21,7 % το 2024
- ΔΕΗ: Απορροφά την αύξηση χονδρικής στα πράσινα τιμολόγια τον Οκτώβριο, με 0,129 ευρώ/kWh
- Συνεργασία Vodafone CU και Snappi με δώρο 15 ευρώ σε κάθε νέο λογαριασμό
- ΤτΕ: Μειώθηκαν τα επιτόκια νέων καταθέσεων στο 0,31% και δανείων στο 4,45% τον Αύγουστο
- Eurostat: Ισχυρή υποχώρηση του πληθωρισμού στο 1,8% στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο – Στο 2,2% στην ευρωζώνη
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις