Επιχειρήσεις

Nestlé: Έρχονται νέες αυξήσεις στις τιμές λόγω δασμών και μείωσης κερδών

Financialreport.gr

Οι τιμές για τις μπάρες KitKat και τις κάψουλες καφέ Nespresso θα αυξηθούν κι άλλο το β΄ εξάμηνο

Ελβετικός γίγαντας τροφίμων Nestlé δήλωσε την Πέμπτη ότι οι τιμές για τις μπάρες KitKat και τις κάψουλες καφέ Nespresso θα μπορούσαν να αυξηθούν περαιτέρω κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025, καθώς οι αμερικανικοί δασμοί κινδυνεύουν να επιδεινώσουν τις υπάρχουσες πιέσεις στις τιμές των βασικών προϊόντων, όπως μεταδίδει το CNBC.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Laurent Freixe δήλωσε ότι ήταν «ικανοποιημένος» με τις ευρείες αυξήσεις τιμών που εφαρμόστηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, αλλά είπε ότι η εταιρεία εξακολουθεί να εξετάζει εάν θα χρειαστούν περαιτέρω ενέργειες.

«Θα χρειαστούμε λίγο περισσότερη τιμολογιακή προσαρμογή προς τα πάνω» είπε ο Freixe σε τηλεδιάσκεψη για τα κέρδη, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική και την αύξηση τιμών.

«Μπορεί να χρειαστούμε λίγες περισσότερες αυξήσεις, αλλά το μεγαλύτερο μέρος έχει ήδη γίνει και θα φανεί στα επόμενα τρίμηνα»

Οι μετοχές της Nestle υποχώρησαν κατά 4,9% στις 10:50 π.μ. ώρα Λονδίνου.

Η μεγαλύτερη εταιρεία συσκευασμένων προϊόντων στον κόσμο ανακοίνωσε καλύτερη από την αναμενόμενη οργανική αύξηση πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο, καθώς βασίστηκε στις αυξήσεις τιμών για να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος εισροών για τα προϊόντα που σχετίζονται με τον καφέ και το κακάο.

Η οργανική αύξηση των πωλήσεων στον ιδιοκτήτη των Nescafe και Purina αυξήθηκε κατά 2,9% στο εξάμηνο έως τον Ιούνιο, πάνω από τη μέση πρόβλεψη των αναλυτών για 2,8%. Αυτό οφείλεται σε αυξήσεις τιμών κατά 2,7%, ελαφρώς υψηλότερες από την πρόβλεψη 2,5% των αναλυτών σε μια συγκεντρωτική εκτίμηση της εταιρείας.

«Αντιμετωπίζουμε ένα πρωτοφανές σενάριο, όπου δύο από τα κύρια προϊόντα μας έχουν φτάσει σε ιστορικά υψηλά», δήλωσε ο Freixe, αναφερόμενος στο κόστος των βασικών προϊόντων καφέ και κακάο.

Οι τιμές του καφέ Arabica έχουν υπερδιπλασιαστεί από τις αρχές του 2023, ενώ αυτές του κακάο έχουν υπερτριπλασιαστεί.

«Προφανώς έπρεπε να αναλάβουμε δράση. Ως ηγέτες στον κλάδο, έπρεπε να αναλάβουμε δράση γρήγορα», πρόσθεσε ο Freixe.

Οι συνολικές αναφερόμενες πωλήσεις της Nestle μειώθηκαν κατά 1,8% κατά την περίοδο αυτή στα 44,2 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (55,7 δισεκατομμύρια δολάρια), ελαφρώς υψηλότερα από τις προσδοκίες των αναλυτών για 44,6 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα. Τα περιθώρια κέρδους εκμετάλλευσης (UTOP) μειώθηκαν κατά 0,9% στο 16,5%.

Η οικονομική διευθύντρια Anna Manz δήλωσε ότι η εταιρεία αντιμετώπισε αντιξοότητες κατά το πρώτο εξάμηνο λόγω των συναλλαγματικών διακυμάνσεων, λόγω του ισχυρότερου ελβετικού φράγκου, και των ελάχιστων πρώιμων επιπτώσεων από τους αμερικανικούς δασμούς. Ωστόσο, είπε ότι αναμένει ότι αυτές οι αντιξοότητες θα επιδεινωθούν κατά το δεύτερο εξάμηνο.

«Τα περιθώρια κέρδους του δεύτερου εξαμήνου θα είναι σημαντικά χαμηλότερα από το πρώτο εξάμηνο», είπε, σημειώνοντας ότι οι αυξήσεις των τιμών θα «αντισταθμιστούν και με το παραπάνω από την αύξηση του κόστους εισροών, των δασμών και του συναλλάγματος».

Παρ′ όλα αυτά, η εταιρεία διατήρησε τις προβλέψεις της για το 2025 για βελτίωση της οργανικής αύξησης των πωλήσεων σε σχέση με το 2024 και για υποκείμενο περιθώριο κέρδους από λειτουργικές δραστηριότητες 16% ή υψηλότερο.

Λιγότερα, μεγαλύτερα, καλύτερα

Η μετοχή της Nestle υστερεί σε σχέση με σημαντικούς ανταγωνιστές, όπως η Unilever και η Danone, τα τελευταία χρόνια, εν μέσω ασθενέστερης αύξησης των πωλήσεων και αναθεωρημένων προβλέψεων, ακόμη και όταν ο τομέας στο σύνολό του έχει δεχθεί πιέσεις από τις υψηλότερες τιμές των βασικών προϊόντων και τον αυξημένο ανταγωνισμό από ιδιωτικές ετικέτες.

Ο Freixe, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία τον Σεπτέμβριο, έχει δεσμευτεί να επαναπροσδιορίσει την επιχείρηση, λέγοντας ότι μια σειρά από εξαγορές υπό τον προκάτοχό του είχαν «αποδυναμώσει τον ιστό» της εταιρείας.

«Με τα έξι «μεγάλα στοιχήματά» μας, ακολουθούμε μια προσέγγιση λιγότερα, μεγαλύτερα και καλύτερα», δήλωσε ο Freixe την Πέμπτη.

Τα έξι «μεγάλα στοιχήματα» της Nestle αναφέρονται στις κατηγορίες προϊόντων που προτεραιότητάς της: Σε αυτές περιλαμβάνονται το βρεφικό γάλα 9, το Nescafé Espresso Concentrate, η σειρά Maggi για τηγάνισμα αέρα, τα σοκολατάκια, η γκουρμέ τροφή για γάτες σε σχήμα πυραμίδας της Purina και το Nescafé Dolce Gusto Neo.

Εν τω μεταξύ, η εταιρεία δήλωσε ότι διεξάγει στρατηγική αναθεώρηση ορισμένων από τις μάρκες βιταμινών που δεν έχουν υψηλές επιδόσεις, συμπεριλαμβανομένων των Nature’s Bounty και Osteo Bi-Flex, σημειώνοντας ότι αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε εκποίηση.

«Όλα αυτά συνάδουν με την προσέγγισή μας σε όλη την ομάδα εστίασης και απλοποίησης», πρόσθεσε ο Freixe. «Λαμβάνουμε σήμερα τα σωστά μέτρα για να ενισχύσουμε τις αναπτυξιακές μας φιλοδοξίες για το μέλλον».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu