Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων κατέγαψε αύξηση τζίρου 9,2% για το εννιάμηνο του 2023 (στοιχεία YTD έως 01 Οκτωβρίου 2023), σε σύγκριση με πέρυσι - Στο +24,4% τα φθηνά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Με βάση τα πιο ανανεωμένα στοιχεία της αγοράς, που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων κινήθηκε θετικά σε αξία στο +9,2% για το εννιάμηνο του 2023 (στοιχεία YTD έως 01 Οκτωβρίου 2023), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.
Όσον αφορά πιο συγκεκριμένα στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, στο +9,5%, με την ανάπτυξη αυτή να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%. Στο σημείο αυτό και σαν ένα γενικότερο σχόλιο, αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%.
Αναλύοντας στη συνέχεια τις επιμέρους FMCG υπερκατηγορίες, παρατηρούμε ότι στα Τρόφιμα & Ποτά η αύξηση κατά +10,9% των τιμών επέφερε μια μεγαλύτερη συγκριτικά μείωση στους όγκους, κατά 1,5%, ενώ αντίθετα η πιο μετριοπαθής αύξηση (+4,3%) των τιμών στις κατηγορίες Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς συνδυάστηκε με αντίστοιχη αύξηση και των πωλούμενων όγκων κατά +4,5%.
Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,4%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 24,8% το 9μηνο, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ποιότητα των προϊόντων αυτών είναι βελτιούμενη ή και εξίσου καλή με τα επώνυμα (branded) προϊόντα.
Την ίδια στιγμή, κατασκευαστές και λιανέμποροι προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 67,9% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,1%.
Η αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά από αυτή την έντονη προωθητική δραστηριότητα, καθώς 1 στους 2 δηλώνει ότι ενδέχεται να αλλάξει την επιλογή του όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντος, αλλά ακόμη και σε επίπεδο καταστήματος, προκειμένου να πετύχει τη καλύτερη δυνατή προσφορά.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Bloomberg: Η Eurobank σχεδιάζει δυο συναλλαγές ασφάλισης δανείων
- «Καλσόν-γκεϊτ» στη Βουλή: Μήνυση κατά Ζωής προανήγγειλε η Μαρία Συρεγγέλα
- ΒΕΘ: Αύξηση μεταφορικού κόστους 15% για τις επιχειρήσεις από τα μπλόκα των αγροτών
- Wall Street: Με θετικό πρόσημο οι δείκτες
- Μελέτη Deloitte: Στα 13,5 δισ. ευρώ η ελληνική αγορά ψηφιακής τεχνολογίας έως το 2030
- ΕΒΕΠ: Κινδυνεύει η εορταστική αγορά από τα αγροτικά μπλόκα – Η εκτίμηση της ζημιάς
- Κοινό μέτωπο από 7 ευρωπαϊκές χώρες απέναντι στον παράνομο διαδικτυακό τζόγο
- Τσιάρας προς αγρότες: Υπάρχουν περιθώρια για παρεμβάσεις – Ποια αιτήματα μπορούν να ικανοποιηθούν
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








